اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1401/5/2    کد خبر: 15724490   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

استانداراصفهان

خبرنگاران برای حل مشکلات استان اطلاع رسانی بیشتری انجام دهند

خبرنگاران برای حل مشکلات استان اطلاع رسانی بیشتری انجام دهند

  استاندار اصفهان گفت: خبرنگاران و رسانه ها وظیفه و مسوولیت سنگینی درباره مسائل و مشکلات استان دارند و باید برای رفع آنها بیشتر بنویسند و اطلاع رسانی کنند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین شهر اصفهان به نقل از ایرنا سید رضا مرتضوی شامگاه شنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در مجموعه ورزشی، تفریحی  فولاد مبارکه اصفهان افزود: هرچه مسائل و مشکلات استان زیاد می شود متناسب با آن مسوولیت جامعه خبرنگاران و فعالان رسانه ای اصفهان سنگین تر می شود.


وی با بیان اینکه بدلیل برخی ناملایمات، مشکلاتی در اصفهان اتفاق افتاده است، اظهار داشت: همانطور که متولیان امر باید برای رفع آنها بیشتر تلاش کنند خبرنگاران نیز باید درباره آن بیشتر بنویسند.

استاندار اصفهان با اشاره به برخی از آسیب های عرصه خبر، تصریح کرد: امروزه شاهد فعالیت برخی از افراد بدون شناسنامه خبرنگاری در این عرصه و در فضای مجازی هستیم که برای رفع آن باید برخی قوانین مرتبط با فضای رسانه و خبر بیش از پیش در جامعه تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت افراد بدون شناسنامه در عرصه خبر باعث کم شدن اعتماد مردم به عرصه های خبری می شود که این امر نگران کننده است، افزود: شاید ما در زمینه حمایت و پشتیبانی از جامعه رسانه شناسنامه دار و قانونمدار به خوبی عمل نکردیم که نتیجه آن به بروز برخی از آسیب ها منجر شده است.

مرتضوی با تاکید بر اینکه جامعه خبرنگاری و رسانه ما ریشه در عاشورا و نگاه زینب وار به روایت ها دارد اظهار داشت: جامعه رسانه باید خود را در جبهه امام حسین(ع) تعریف کند و در برابر جریانی که نظام سلطه ایجاد کرده و بمباران خبری علیه کشورمان، فعالیت و جهاد تبیین کند.

وی با بیان اینکه ما باید با جهاد تبیین دستاوردهای خود را در همه عرصه ها برای جامعه معرفی کنیم، افزود: لازم است عرصه را برای جهاد تبیین با مدد خانواده بزرگ رسانه بیشتر گسترش دهیم.

استاندار اصفهان درباره تامین مسکن برای خبرنگاران و فعالان رسانه ای، گفت: امسال به واسطه طرح ملی جهش مسکن که دولت در دست اجرا دارد کار ویژه ای در اصفهان تعریف شده و مقرر است با کمک شهرداری اصفهان و تعدادی از شهرداری های شهرهای بزرگ در ۲ مسیر حرکت شود که تعداد قابل توجهی از مسکن ها در این بخش از جمله بازآفرینی بافت فرسوده شهری تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: خبرنگارانی که تا کنون در این زمینه ثبت نام نکرده اند اگر این موضوع را اطلاع دهند می توان خط اعتباری ویژه ای را برای آنها در این زمینه باز کرد.

شهردار اصفهان نیز در این مراسم با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی بیشتر از سوی رسانه ها درباره مطالبه های اصفهان، گفت: امیدواریم در آینده رسانه ها حضور پر رنگتری در دفاع از حقوق شهر و ارزش های انقلاب و نظام داشته باشند.

علی قاسم زاده با اشاره به اهمیت خبر، پیام رسانی و روایت در دین اسلام، افزود: راوی باید مورد اعتماد مردم باشد و از طرفی، سلامت روان جامعه در دست خبرنگاران است و فضای رسانه ای در این زمینه تاثیر زیادی دارد.

وی نیز درباره مسکن خبرنگاران اظهار داشت: اگر خبرنگاران این موضوع را از طریق تشکل های خود پیگیری کنند می توانیم بخشودگی های خاصی را برای آنها در نظر بگیریم.

مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و جشن خانوادگی رسانه های اصفهان شامگاه شنبه با مشارکت تشکل ها و انجمن های فعال روزنامه نگاری، عکاسی و مطبوعات استان و برخی از نهادهای دولتی و خصوصی در مجموعه باغ فردوس اصفهان برگزار شد.

۱۷ مرداد به سبب شهادت " محمود صارمی " خبرنگار ایرنا به دست عوامل طالبان درمزار شریف افغانستان "روز خبرنگار " نام گرفته است اما مراسم گرامیداشت این روز امسال در اصفهان به دلیل تقارن این مناسبت با عاشورای حسینی، اول مرداد برگزار شد. کد خبر؛ 24490

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+