اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/12/20    کد خبر: 15723048   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 11  دقیقه

مراقب باشیم در انتخابات 1400 کلاه گشاد ادوار گذشته سرمان نرود

مراقب باشیم در انتخابات 1400 کلاه گشاد ادوار گذشته سرمان نرود

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا خبرنگار و فعال رسانه‌ای در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه در آستانه ثبت‌نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شهر و روستا طی یادداشتی با عنوان«مراقب باشیم در انتخابات 1400 کلاه گشاد ادوار گذشته سرمان نرود» آورده است؛ در این روزهای فضای کرونایی کشور مراسم و محافل عمومی شهرستان شاهین‌شهر و میمه همچون سایر اقصی نقاط کشور، با مانور حضور نامزدهای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها همراه شده و چهره‌های مشهور و غیر مشهور، مجرب و غیر مجرب، توانمند و غیر توانمند، از نفس افتاده‌ها و تازه‌نفس‌ها، شیفتگان خدمت و تشنگان قدرت، موجه‌ها و غیرموجه‌ها، داراها و ندارها، طایفه گراها و تخصص گراها، شورائیان و شورا ندیده ها، قلم‌به‌دست‌ها و سخنورها، زبان‌بازها و خلاصه مشکل دارها و بی مشکل‌ها، از ریز و درشت وارد گود سیاسی انتخابات شده‌اند و با به‌کارگیری تازه‌ترین شگردها، در حال تشکیل جلسات و مانورهای خاص انتخاباتی هستند.


جریان عدالت‌خواهی  به‌عنوان فعال‌ترین جریان سیاسی و مطالبه شاهین‌شهر نیز اخیراً با انتشار کلیپی از نحوه انتخاب اعضای هیئت نظارت توسط دفتر حاجی دلیگانی نماینده مجلس به‌شدت انتقاد کرده است.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام قاسم هاشمی در خطبه‌های  نماز جمعه گذشته(15 اسفندماه 1399) شهر شاهین‌شهر به شرح زیر به مسئله مهم و اساسی انتخابات پرداخته است.

وی ضمن نگرانی از وضعیت تورم و گرانی اظهار داشت: به انتخابات شورا نزدیک می‌شویم چراکه هم‌زمان با انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود، لذا باید توجه داشت کسانی که طایفه گری و قبیله گری را در انتخابات مدنظر دارند شایسته انتخاب شدن نخواهند بود .

امام‌جمعه شاهین‌شهر تأکید کرده است؛ باید برای انتخابات ریاست جمهوری و شورا تلاش کنیم و شیفتگان قدرت را بشناسیم و با بصیرت انتخاب نماییم چراکه مردم از این تورم و گرانی افسارگسیخته رنج می‌برند لذا باید کسانی را انتخاب کنیم که دغدغه مردم را داشته باشند، سکولارها نمی‌خواهند دولتی دین‌محور سرکار بیاید.

وی در ادامه با بیان اینکه نیاز داریم اطلاعات و آگاهی‌هایمان برای انتخابات شوراها بیشتر شود، افزوده است؛ برخی فکر کرده‌اند شهرداری، اداره کار است و آدم‌های خودشان را استخدام و جذب کرده‌اند. حجت‌الاسلام هاشمی با تأکید بر اینکه طیف افرادی که به منافع شخصی و قومی و گروهی خودشان می‌اندیشند ارزش انتخاب شدن توسط مردم را ندارند؛ گفته است؛ حواستان را جمع کنید از همین‌الان جریان‌های پاک و مخلص را در انتخابات شوراهای اسلامی شناسایی کنید و توجه به قید اسلامیتِ شورا داشته باشید. وی در پایان خاطرنشان ساخته است؛ بدبختی و گرفتاری و رانت و... در شوراها زمانی به وجود می‌آید که قید اسلامی آن حذف می‌شود و زمانی که خودشان هم یادشان می‌رود شورای اسلامی هستند.

در ادامه این گرم شدن تنور انتخابات در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه صبح روز ۱۰ اسفندماه ۱۳۹۹ یعنی ۱۰ روز مانده  بود تا آغاز نام‌نویسی از کاندیداهای انتخاباتی هم به‌صورت حضوری و هم غیرحضوری (20 تا 26 اسفندماه جای) بر اساس اطلاعیه‌های وزارت کشور، جلسه هماهنگی امور اجرایی انتخابات شهرستان شاهین‌شهر و میمه به ریاست اسفندیار تاجمیری فرماندار و با حضور اعضا در محل فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه برگزار شد و به‌نوعی تاجمیری به‌عنوان مسؤول اجرایی انتخابات زودتر از همگان زنگ انتخابات را به صدا در آورد و امروز 17 اسفندماه 1399 به‌عنوان هم‌زمان با سراسر کشور اولین مانور انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا به‌منظور آمادگی هرچه بیشتر مجریان و نیز بررسی زیرساخت‌ها و آزمایش دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت برگزار گردید.

اما تردیدی نیست که کسی می‌تواند به لیاقت عضویت در شوراهای اسلامی و ترجیحاً در شورای اسلامی شهر نائل آید و مستمراً ایفاگر نقش‌های مؤثر و کارآمد باشد که در فرآیند بروز عینی توانایی‌های نظری و عملی‌اش نهایت تلاش و همت خویش را به کار ببندد.

به‌هرحال بازهم باید متذکر شد کسی تردید ندارد که اصل استقبال و شور به صحنه آمدن نامزدها که مقدمه به صحنه کشاندن شهروندان نیز هست؛ امر بسیار مبارکی است.

اتفاقاً یکی از مفاهیم و نشانه‌های بارز دمکراسی و انتخابات آزاد، به میدان آمدن همه توانمندان و تأثیرگذاران و ممانعت از ایجاد انحصار و انسداد در عرصه‌های انتخاباتی است.

از این نظر، فراوانی نامزدها آن‌هم در شهری همچون شاهین‌شهر که ساکنان آن‌همه اقوام ایرانی(لر، کرد، بلوچ، فارس، عرب، آذری و...) است را می‌توان، شعبه‌ای از احساسات مثبت مردم در فضای مناسب انتخاباتی آزاد دانست که در ایران برگزار می‌شود؛ که خود خنثی‌کننده جو مسموم رسانه‌های استکباری است.

همچنین باید اعتراف کرد که فراوانی غیرمتداول نامزدهای جورواجور، افکار عمومی را دچار گیجی، تردید و سردرگمی خواهد کرد و با توجه به ترفندهای تأثیرگذار تبلیغاتی، همواره امکان انتخاب افراد غیر اصلح وجود دارد و سپردن شورای اسلامی شهر به دست چنین افرادی، موجب توقف، کندی و کج‌روی ماشین توسعه شهری و استمرار عقب‌ماندگی خواهد شد.

استدعای بنده به‌عنوان یک خبرنگار از افراد ناتوانی که این روزها خود را توانمند و کار بلد معرفی می‌کنند، این است که بی‌جهت احساس تکلیف و یا ادعای تکلیف نکنند و جوانمردانه بگذارند تا در فضاهای کم التهاب‌تری، مردم بتوانند از بین افراد صالح، افراد اصلح را برگزیده و شورای کارآمدتری را تجربه کنند و گرفتار انتخاب‌های سنتی و احساسی و تلقینی و تحمیلی و تشریفاتی نشوند.

در ادامه ضمن پوزش جدی از همه نامزدهای توانمند و کارآمدی که از مشاهیر و مفاخر شهرهای خویش محسوب می‌شوند و حضورشان در رقابت‌های انتخاباتی موجب گرم شدن تنور انتخابات و دلگرمی قوی شهروندان شرکت‌کننده در پای صندوق‌هاست، بازهم تأکید می‌شود که معیار عضویت در شوراهای اسلامی شهرها نباید به تیپ، قیافه، لبخند، خانواده، خوش‌نامی، مدرک، شعار، حضور در محافل عمومی و خصوصی، مهمانی دادن، وعده، یارگیری‌های رفاقتی و طایفه‌ای و قومی و جناحی و غیره باشد، بلکه دقیقاً بایستی متأثر از برآوردهای مدیریتی در حوزه‌های تخصصی و تجربی و دیدگاهی باشد.

لذا این روزها برای انتخابات شورای شهر شاهین‌شهر برخی منابع حرف از آمدن گزینه‌های تکراری همچون اسماعیل فرهادی، حسین ابراهیمی ناغانی، علی صالحی، علی فتحی، پرستو جهانگیری، نرگس السادات موسوی، علیرضا جهانگیری، علی ضامن مسعودی، حیدرعلی عارفیان، حجت‌الاسلام روح الله بیدرام، بهرام عموئی، پیمان شکرزاده و.... که عملکرد آن‌ها طی ادوار مختلف در سطح شاهین‌شهر کاملاً مشخص و واضح است و چهرهای جدیدی هم که صحبت آمدن آن‌ها هست افرادی همچون آقایان کاظمی، کریمی، نادری، صالحی تبار، اکبری، جویبار، روستا، زمانی ناغانی، طلبی، هاشمی، نیرومند، شاه نظری، عبدالهی، بذله، مرادی، سلطانی، سیدشمالی، حیدری، ربیعی و همچنین خانم‌ها قاسمی، محمدی، غلامی، کرمی، طباطبایی، حسینی و ... می‌باشد ،که باید به نظاره نشست چند نفر برای اجاره هفت کرسی طبقه هفتم ساختمان نگارستان شهرداری شاهین‌شهر به‌عنوان عضو و نماینده و خادم مردم در ششمین دوره انتخابات اسم‌نویسی و چند نفر می‌توانند از فیلترهای اجرایی و نظارتی عبور کنند و در پایان این مارتن بزرگ چه کسانی می‌توانند در یک فضای رقابتی سالم پیروز این رقابت نفس‌گیر شوند.

لذا در پایان امیدوارم ملت همیشه در صحنه و با بصیرت ایران اسلامی بخصوص شهرستان شاهین‌شهر و میمه در استان اصفهان در انتخابات پیش رو در حوزه انجام‌وظیفه برای دفع حملات دشمنان و پیشرفت ایران اسلامی جهت انتخاب افراد اصلح به سراغ فرمایشات گهربار و تأکیدی مقام معظم رهبری طی سالیان گذشته بروند و با مشارکت حداکثری در پای صندوق های رای جدای از مسائل و مشکلات به وجود آمده اجازه ندهد در انتخابات 1400کلاه گشادی که طی ادوار گذشته بر سرمان رفت مجدداً این اتفاق نامبارک تکرار نشود.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+