اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/12/10    کد خبر: 15723027   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

زنگ سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراها در شاهین‌شهر به صدا درآمد

زنگ سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراها در شاهین‌شهر به صدا درآمد

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، بر اساس اعلام وزارت کشور ثبت‌نام برای ششمین دروه انتخابات شوراهای شهر و روستا از 20 اسفندماه جاری شروع می‌شود و هم‌اکنون نامزدهای انتخاباتی در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه در حال پیگیری دریافت استعلامات خود از نهادهای امنیتی و همچنین برگزاری جلسات و رایزنی با افراد مختلف جهت حضور و ثبت‌نام در این ماراتن بزرگ هستند.


در ادامه این گرم شدن تنور انتخابات در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه همچون سایر اقصی نقاط کشور صبح امروز 10 اسفندماه 1399 یعنی 10 روز مانده تا آغاز نام‌نویسی از کاندیداهای انتخاباتی، جلسه هماهنگی امور اجرایی انتخابات شهرستان شاهین‌شهر و میمه به ریاست اسفندیار تاجمیری فرماندار و با حضور اعضا در محل فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه برگزار شد.

تاجمیری با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات یکی از مهم‌ترین وظایف فرمانداری و بخشداری‌ها می‌باشد و فرآیند اجرایی آن از روز ۲۰ اسفندماه با ثبت‌نام از داوطلبان شوراهای شهری شروع خواهد شد، اظهار داشت: بایستی با فراهم نمودن به‌موقع امکانات لازم و همت نیروی انسانی متعهد و متخصص و بخش‌های مردمی زمینه برگزاری انتخابات قانونی را در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه فراهم آوریم.

وی ضمن اشاره به انتخابات به‌عنوان نماد مردم‌سالاری دینی و با تأکید و اصرار بر گفتمان قانون‌گرایی و توسعه نظم و انضباط اجتماعی و تقویت مردم‌داری و جامعه‌محوری و کاهش و حذف ترجیح دوگانه ملاحظه و مصلحت غیرضروری در ادامه اضافه کرد: بر رویکردهای قانونی و منصفانه در اداره شهرستان به‌عنوان یکی از راهکارهای اساسی تقویت اعتماد و جلب مشارکت مردم و تحقق پیشرفت متناسب شهرستان تلاش کرده‌ایم.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه با تأکید بر پیگیری اختیارات و مسئولیت‌های قانونی حوزه اجرایی انتخابات اظهار بیان داشت: زمینه حضور و مشارکت و رقابت سازنده و سالم سلیقه‌ها و اشخاص مختلف در انتخابات بر اساس ترتیبات قانونی باید فراهم شود.

وی در ادامه از مدیران و کارکنان فرمانداری و بخشداری‌های شهرستان شاهین‌شهر و میمه خواست بر اساس موازین قانونی و بنابر ملاحظات عرفی و اجتماعی حوزه اجرایی مراقبت و بی‌طرفی در فرآیندهای اجرایی انتخابات و رویکردهایی سازمانی و شخصی خود بکار گیرند و از هر نوع اقدام یا موضع‌گیری شائبه برانگیز پرهیز نمایند.

تاجمیری در ادامه با اشاره به تعیین اعضای هیات نظارت انتخابات شهرستان شاهین‌شهر و میمه، گفت: دفاتر این هیئت‌ها تا پایان هفته جاری در ستاد فرمانداری و بخشداری‌ها مستقر می‌شوند.

رئیس هیات اجرایی انتخابات شهرستان همچنین در خصوص تمهیدات بهداشتی و مدیریت بیماری کرونا در مرحله ثبت‌نام انتخابات خاطرنشان ساخت: در این مرحله از انتخابات دستورالعمل‌های بهداشتی تهیه‌شده که بر این مبنا همه کمیته‌های اجرایی انتخابات موظف شده‌اند تمامی تمهیدات لازم بهداشتی از قبیل ضدعفونی و پیش‌بینی فضای مناسب استقرار، رعایت دقیق فاصله‌گذاری و تهیه همه اقلام و لوازم بهداشتی مورد نیاز را تدارک ببینند.

در پایان این جلسه پیرامون نیازهای کمیته‌های تخصصی امور اجرایی انتخابات و اجرای مواد ۲۱ و ۷۱ قانون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی متضمن همکاری ادارات و نهادها در برگزاری انتخابات بررسی و تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+