اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/10/7    کد خبر: 15722773   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 13  دقیقه

آخرین رویدادهای خبری ایران و جهان را در صدای جویا بخوانید

آخرین رویدادهای خبری ایران و جهان را در صدای جویا بخوانید

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، مهم‌ترین رویدادهای خبری ایران و جهان در قالب «اخبار کوتاه» در ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر است؛


  1. رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: واکسن خریداری شده توسط ما چینی است، اما سازمان غذا و دارو همه دارو‌ها و واکسن‌ها را به‌شدت مورد نظارت قرار می‌دهد. او با بیان اینکه برخی از تولیدکنندگان واکسن مثل فایرز واکسن خود را تنها تحویل سازمان بهداشت جهانی می‌دهند، ادامه داد: ما با تولید کنندکان دیگر که دسترسی آسان تری برای ما دارند رایزنی کردیم و امیدواریم در روز‌های آینده خبر‌های خوشی در این خصوص به مردم ایران اعلام کنیم.
  2. سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۳۴ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۴ هزار و ۵۷۴ نفر رسید.
  3. کمترین قیمت مسکن در بین مراکز استان‌های کشور به یاسوج با میانگین ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در هر متر مربع و بیشترین قیمت به شهر تهران با ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مربوط می‌شود. قیمت مسکن در مناطق مختلف کشور بدون احتساب شهر تهران عدد ۸ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان در هر متر مربع و با احتساب تهران رقم ۱۵ میلیون و ۲۶۳ هزار تومان را نشان می دهد. این آمار گویای آن است که اگر میانگین قیمت مسکن در تهران را از آمار بیرون بیاوریم میانگین قیمت مسکن در تهران تقریبا ۳.۵ برابر کل کشور است.
  4. بانک مرکزی در بخشنامه‌ای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا در خصوص حمایت از بنگاه‌های اقتصادی، صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آسیب‌دیده ناشی از شیوع بیماری کرونا را به شبکه بانکی ابلاغ کرد. در این بخشنامه مصوبات تعیین شده ستاد ملی کرونا در تاریخ‌های یکم و بیست و دوم آذرماه سال جاری در خصوص بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی و تعیین و احصای مشاغل و کسب و کارهای غیردولتی به شدت آسیب‌دیده از کرونا به شبکه بانکی ابلاغ شد.
  5. مقامات امدادی و انتظامی ایران اعلام کردند که شمار قربانیان حوادث مربوط به برف و سرما در ارتفاعات تهران به ۱۰ نفر رسیده است، آماری که همچنان احتمال افزایش آن وجود دارد.
  6. همزمان با آغاز واکسیناسیون در برخی کشورهای اروپایی و اعلام ثبت گونه جهش‌یافته ویروس کرونا در چند کشور، گزارش‌ها حاکی است که شمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ به بیش از ۸۰ میلیون نفر در سراسر دنیا رسیده است. همچنین طبق آمار ارائه‌شده از سوی دانشگاه جانز هاپکینز، از آغاز همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ در دنیا تاکنون نزدیک به یک میلیون و هشتصد هزار نفر به دلیل ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند.
  7. ثبت نام برای شرکت در چهل و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی و سی و هشتمین دوره آزمون پذیرش دستیاری فوق تخصصی از روز شنبه ۶ دی ماه آغاز می شود.
  8. امام جمعه شوشتر بامداد شنبه در سانحه رانندگی در جاده رامهرمز - هفتکل دچار حادثه شد و به دلیل جراحت وارده، در گذشت.
  9. وزارت بهداشت فرانسه: نخستین مورد مبتلا به گونه جدید ویروس کرونا در این کشور شناسایی شد.
  10. شهر زنجان با دمای منفی ۱۵ درجه سردترین مرکز استان کشور ثبت شد.
  11. نخست وزیر ارمنستان: به دنبال گسترش فشار مخالفان و معترضان، با تصمیم مردم آماده استعفا و کناره گیری هستم.
  12. رییس جمعیت هلال احمر: واکسن خریداری شده توسط ما چینی است اما سازمان غذا و دارو همه داروها و واکسن‌ها را به شدت مورد نظارت قرار می‌دهد
  13. رئیس شورای شهر چمران شهرستان بندرماهشهر، به اتهام تصرف و سو استفاده از بیت المال بازداشت شد.
  14. رئیس اتحادیه بارفروشان تهران: جلوگیری از ثبت سفارش و واردات انحصاری موز، قیمت این میوه را افزایش داده است.
  15. سایت ترانسفر مارکت در پروفایل شخصی بشار رسن، این بازیکن عراقی را بازیکن جدید باشگاه القطر ثبت کرده که با قراردادی ۳ ساله به این تیم قطری ملحق شده است.
  16. سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ گفت که کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ به احتمال زیاد روز سه شنبه به رای گذاشته می شود.
  17. مدیر گمرک «باشماق» مریوان: ممنوعیت تردد در مرز باشماق بنا به تصمیم امروز وزارت داخله اقلیم کردستان عراق لغو شد.
  18. پاکستان گوگل و ویکی‌پدیا را به دلیل "محتوای توهین به مقدسات" تهدید کرد.
  19. رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس: چنانچه دولت با اصلاحات کارشناسی مجلس همراهی نکند و روی مواضع خود ایستادگی کند، اصلاحات لازم را انجام و لایحه را برای شورای نگهبان ارسال می‌کنیم.
  20. وزارت اطلاعات: انتشار برخی مطالب و شایعات علیه اتباع افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از سوی وزارت اطلاعات صحت ندارد.
  21. مقامات بهداشتی اسپانیا اعلام کردند اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا جهش یافته در این کشور ثبت شده است.
  22. آیت‌الله مکارم شیرازی: از تجلیل فاطمیه غفلت نشود؛ چه با روضه خانگی و چه فضای مجازی
  23. مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی: سرانه مصرف لبنیات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.
  24. واکنش وکیل مرحوم شجریان به مخدوش کردن نام خیابان شجریان: ممکن است خانواده شکایت حقوقی کنند.
  25. آمریکا به پرداخت خسارات وارده به فرودگاه کربلا محکوم شد.
  26. «جیم کوپر» عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا انفجار اخیر نشویل را یک حمله تروریستی توصیف کرد.
  27. وزارت بهداشت: بیش از ۱۴ هزار نفر استخدام وزارت بهداشت می‌شوند.
  28. «مختار الموسوی» از دولت عراق خواست در اعتراض به عفو نظامیان بلک‌واتر به سازمان ملل شکایت کند و مانند پرونده ترور «فرماندهان پیروزی» سکوت نکند.
  29. مدیر تیم تحقیقاتی ساخت واکسن ایرانی کرونا: زمان آغاز واکسیناسیون عمومی بعد از پایان فاز سوم مطالعات انسانی است.
  30. پلیس پایتخت: هویت ۷ نفر از جانباختگان حادثه سقوط بهمن در ارتفاعات شمال تهران مشخص شد.
  31. ترامپ: ما مدارک قطعی از تقلب داریم اما آنها حاضر نیستند بررسی کنند و می‌گویند نه!
  32. به دنبال گسترش جهانی ویروس کرونای انگلیسی، دولت ژاپن علاوه بر بستن مرزهای خود، ورود خارجی‌ها را به این کشور ممنوع کرد.
  33. مدیرکل بحران استانداری اصفهان گفت: 7 سال قبل دستگاه قضایی مشعل‌های مازوت سوز نیروگاه اصفهان را به دلیل آلایندگی بیش از حد پلمپ کرد و هرگونه فک پلمپ نیازمند دستور مجدد می‌باشد.
  34. سخنگوی ستاد مقابله با کرونای سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان گفت: دو میلیون و ۷۹۰ هزار و ۴۶۹ نفر معادل ۵۴ درصد از جمعیت استان در طرح «حافظان سلامت محلات» غربالگری کرونا شدند.
  35. سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از شناسایی ۹۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه و مرگ 11 نفر طی 24 ساعن گذشته خبر داد.
  36. رئیس قوه قضاییه «سند تحول قضایی» را برای اجرا در نهادهای مربوط ابلاغ کرد.
  37. علی فتحی رئیس شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر خبر داد؛ در راستای حمایت از اصحاب رسانه هفت عضو شورای شهر شاهین‌شهر به پیشنهاد قرار دادن یک دفتر به نام شهدای رسانه با تجهیزات از مجموعه‌های شهرداری جهت فعالیت خبرنگاران شهرستان موافقت به عمل آوردند.
  38. وزارت اطلاعات اعلام کرد: انتشار برخی مطالب و شایعات علیه اتباع افغانستانی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از سوی وزارت اطلاعات صحت ندارد.
  39. فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) از افتتاح 36 پروژه تا پایان دولت دوازدهم خبر داد و گفت: عرضه برخی طرح‌ها در فرابورس یکی از راه‌های نجات اقتصاد کشور است و 2 پتروپالایشگاه و هشت صنایع معادن آماده ورود به فرابورس شده است.
  40. رئیس اتحادیه نانوایان سنتی با بیان اینکه پیشنهاد ما برای افزایش قیمت نان در تهران ۷۰ درصد است، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بر خلاف دستورالعمل خود، می‌خواهد موضوع تعیین قیمت نان در تهران را به جای کارگروه استانی در هیات دولت مطرح کند.
  41. سخنگوی اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار میهن با بیان اینکه تخمین می‌زنیم به دلیل مشکلات تولید تا 8 میلیون مرغ تخمگذار راهی کشتارگاه‌ها شده باشد، اظهار کرد: سازمان دامپزشکی با حکم قضایی مرغداران را تحت فشار قرار داده است که به دلیل عدم تاثیر واکسن آنفلوآنزا، گله‌های مرغ تخمگذار بالای 70 هفته به کشتارگاه فرستاده شود. این اتفاقات به معنی کاهش بیشتر عرضه و افزایش دوباره قیمت تخم مرغ در بازار است.
  42. نامه انتقادی نظارتی حسین ابراهیمی ناغانی نایب رییس شوراشاهین شهر اصفهان، بابت تصویب یک میلیارد و پانصد میلیون ریال هزینه برای ساخت یک سریال به دادستان و فرماندار شهرستان شاهین شهر و میمه
انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+