اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/7/19    کد خبر: 15722319   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

اشتغال مستقیم شرکت انبوه‌سازان دیاموند برای 300 نفر/کاهش التهابات بازار مسکن در گرو حمایت دولت از ما تولیدکنندگان خواهد بود

اشتغال مستقیم شرکت انبوه‌سازان دیاموند برای 300 نفر/کاهش التهابات بازار مسکن در گرو حمایت دولت از ما تولیدکنندگان خواهد بود

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حال و روز بازار مسکن در اقتصاد کرونایی و تحریم شده ایران، خوش نیست؛ از یک‌سو، شاهد کاهش قدرت خرید مردم و از سویی دیگر شاهد رشد بدون وقفه قیمت‌ها در این بازار هستیم. بر اساس آخرین گزارش رسمی (بانک مرکزی) از معاملات بازار مسکن در کلان شهرهایی همچون تهران- اصفهان-مشهد-تبریز-شیراز-خوزستان و...، میانگین قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر به بیش از 18 میلیون تومان بوده که نسبت به تیرماه امسال، 9.5 درصد و نسبت به  مردادماه سال گذشته نیز ۷۷ درصد گران‌تر شده است.


خلاصه شهر مهاجر پذیری همچون شاهین‌شهر که در 35 کیلومتری کلان‌شهر اصفهان واقع‌شده است از این قافله گرانی بازار مسکن، رهن و اجاره بهاء جا نمانده است و این روزها اگر سری به بنگاه‌های املاک شهر شاهین‌شهر و یا سایت دیوار بزنید و به بخش مسکن بروید تصور می‌کنید وارد دنیایی جدید در زمینه مسکن شده‌اید.

قیمت‌های مسکن در شهر مهاجرپذیر شاهین‌شهر چنان افزایش‌یافته که گویا وارد شهری دیگر شده‌اید، قیمت خانه‌ای که تا یک سال قبل متری دو میلیون و ۵۰۰ تومان نهایتاً 5 میلیون تومان بوده است حالا 12 تا ۱6 میلیون تومان برای هر مترمربع رسیده است.

قیمت خانه‌هایی که تا چند سال پیش به ۶۰ میلیون تومان هم نمی‌رسید در مناطقی همچون گلدیس، مسکن مهر، حاجی‌آباد حالا به بالای ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است و در محله‌های بهتر خانه ۲۰۰ میلیون تومانی حالا یک و دو میلیارد تومان خرید و فروش می‌شود.

خلاصه وعده و وعیدهای مسوولان کشور از جمله؛ رئیس جمهور، وزیر مسکن، استانداران و فرمانداران و نمایندگان مجلس انقلابی تاکنون نتوانسته از التیام دردهای این وضعیت آشفته‌بازار زمین، مسکن، نرخ اجاره بهاء و رهن بکاهد.

به همین خاطر به سراغ علی صالحی تبار مدیرعامل گروه انبوه‌سازان دیاموند شاهین‌شهر رفتیم، وی دارای مدرک کارشناس ارشد عمران، مدرس دانشگاه و عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن استان اصفهان است.

این شخصیت موفق در حوزه مسکن فعالیت خود را از سال ۸۶ با سرمایه جزئی شروع کرده است و ضمن پیشرفت‌های سریع در سال‌های ابتدایی به‌سرعت به یکی از معتبرترین شرکت‌های انبوه‌سازی در کشور تبدیل می‌شود.

از تفاوت‌های بارزی که با شرکت‌های دیگر داشته قابل‌اعتماد بودن برای مشتریان می‌باشد. و اینکه از ابتدا با دیدگاه یک شرکت انبوه‌سازی فعالیت نکرده است. بلکه فعالیت شرکت انبوه‌سازان دیاموند بیشتر در راستای رسالت انسانی بوده است تا پرداختن مادیات..!

خوشبختانه شرکت انبوه‌سازان دیاموند در حال حاضر توانسته برای ۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد کند و هم‌اکنون نیز دارای 8 پروژه فعال در حوزه تولید مسکن می‌باشند. به زبان ساده‌تر این تلاش‌ها باعث شده است که این شرکت انبوه‌ساز بیش از ۷۰۰ خانوار را تاکنون صاحب‌خانه کند و این افتخار بزرگی خواهد بود برای شهر نخبه پرور و قطب صنعتی همچون شاهین‌شهر که در شمال اصفهان واقع‌شده است. چرا مسکن‌های تولید این شرکت دارای ۱۰ سال خدمات پس از فروش بی‌قید و شرط می‌باشد.

صالحی تبار معتقد است که تحولات پر التهابی که امروز بازار مسکن شاهد آن است، صرفاً به فعل‌وانفعالات این بازار مرتبط نمی‌شود، بلکه حجم نقدینگی لجام‌گسیخته موجود در کشور، این بلا را بر سر بازار مسکن آورده است.

وی با بیان اینکه برای حفظ امنیت مستأجران به عنوان یک شرکت انبوه‌ساز برنامه داریم، افزود: یکی از سیاست‌هایی که با تکیه‌بر آن می‌توان به بازار مسکن آرامش بخشید، ایجاد رونق و عرضه مسکن کوچک و متوسط است، که برای اقشار کم برخوردار به سهولت قابل‌دسترسی باشد.

 مدیرعامل گروه انبوه‌سازان دیاموند گفت: دولت می‌تواند با اجرای طرح‌های عمرانی در مناطق مختلف در کشور که پیوست‌های مطالعه فرهنگی و اجتماعی به همراه دارد، بخشی از این نگرانی و مشکل را در کوتاه‌مدت حل کند اما تاکنون در این زمینه اقدام خاصی انجام نداده است.

وی با بیان اینکه حتی در این شرایط گرانی افسار گسیخته بازار مسکن، تقاضا نه تنها کاهش پیدا نکرده است بلکه چند برابر شده است که این اتفاق در جهان متفاوت است، تصریح کرد: اگر دولت با اختصاص بسته‌های حمایتی از ما انبوه‌سازان و تولیدکنندگان مسکن حمایت کند بدون شک تا حدود بسیار زیادی خواهیم توانست از این تنش و التهاب به وجود آمده در بازار مسکن بکاهیم.

--------------------

تهیه و نتظیم؛ نورالله جویا

--------------------

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+