اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/6/14    کد خبر: 15722171   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

نجات کودکان کار از زیرزمین اداره بهزیستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه

نجات کودکان کار از زیرزمین اداره بهزیستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان به نقل از کانال جریان عدالت‌خواهی شاهین‌شهر، ظاهراً شب گذشته 13 شهریورماه 1399 در اتفاقي بهت برانگيز در خیابان فردوسی شاهین‌شهر و در محل اداره بهزيستي شهرستان شاهین‌شهر و میمه عده‌ای از شهروندان شاهین‌شهر متوجه فرياد كودكانی می‌شوند كه از داخل این اداره، ملتمسانه درخواست كمك می‌کنند؟!


در ادامه ماجرا ظاهراً شهروندان با آتش‌نشانی و پليس 110 تماس حاصل می‌کنند، كه پس از مراجعه‌ی مأموران آتش‌نشانی و بررسي محوطه‌ی بهزيستي و جستجو برای یافتن منشأ صدا متوجه می‌شوند که تعدادي كودكان کار در يك زيرزمين متروكه بدون نور و امكانات اوليه محبوس شده‌اند و علاوه بر قفل بودن درب زيرزمين يك خودرو نيز روي درب زيرزمين قرار داده‌شده كه در ادامه با تلاش مأموران اين كودكان را آزاد نموده و مشخص می‌شود كه این‌ها همان كودكان كار سر چهارراه‌ها هستند.

 كه توسط مأموران جمع‌آوری‌شده و تحویل اداره‌ی بهزیستی شهرستان شاهین‌شهر و میمه شده‌اند و مسئولان بهزيستي نيز بدون حتي يك مراقب آن‌ها را رها كرده و در زيرزمين محبوس می‌کنند تا شاید با خاطری آسوده تعطیلی آخر هفته را در كنار خانواده خويش سپری نمايند!

نکته‌ی قابل‌توجه اینکه هیچ‌کس منکر آسیب‌های اجتماعی ایجاد شده توسط کودکان کار در سطح شهر و ضرورت مدیریت اوضاع نابسامان چهارراه‌ها به خاطر حضور این کودکان و ظاهر ناخوشایند شهر نیست، اما آنچه مسلم است اینکه غالباً مسئولین عادت به انجام کارهای غیر کارشناسی و آسان‌تر دارند تا اینکه بخواهند به‌صورت صحیح و زیربنایی واقعاً اشکالات را رفع کنند!

شاید در این خطای فاحشی که اتفاق افتاده اداره‌ی بهزیستی توجیه بیاورد که ما مکانی برای نگهداری کودکان نداریم و شهر نیاز به تأسیس یک گرمخانه یا مکان‌هایی برای نگهداری کودکان کار و بی‌سرپرست دارد!

اما پاسخی که مشخص است اینکه شما خود عضو اصلی و متخصص کارگروه‌های رسیدگی به این موضوعات هستید و پیگیری و مطالبه‌ی ایجاد این مکان‌ها از وظایف اصلی شماست هر چند که قانون برخی از این وظایف را بر عهده‌ی شهرداری‌ها قرار داده باشد، بازهم این موضوع رافع مسئولیت شما نخواهد بود. همان‌گونه که رافع مسئولیت سایر مسئولین شهر نیست.

و جداي از بی‌کفایتی مسئولين مستقیم در اين ماجرا، سایر مسئولینی که به‌صورت غیر کارشناسی و سطحی اقدام به انجام این‌گونه مصوبات می‌کنند باید پاسخگو باشند، فقط تصور کنید که شب گذشته برای یکی از این کودکان حادثه‌ای رخ می‌داد چه غوغایی در کشور می‌شد؟! شاید هر جاي دنيا چنين اتفاقي رخ‌داده بود تا حالا چندین نفر تا سطح مسئولان استان بركنار و استعفا داده بودند!

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+