اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/5/26    کد خبر: 15722097   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

فرماندار شاهین‌شهر روز خانواده و سالروز ورود آزادگان به میهن را تبریک گفتند

فرماندار شاهین‌شهر روز خانواده و سالروز ورود آزادگان به میهن را تبریک گفتند

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا اصفهان، اسفندیار تاجمیری فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه طی پیام‌هایی جداگانه فرا رسیدن روز خانواده و تکریم بازنشستگان و همچنین سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی را تبریک گفتند، متن پیام‌ها به شرح زیر است؛


*خانواده محور جامعه پذیری مطلوب است

امروز روز خانواده است، خانواده در گستره جوامع انسانی و به اقتضای ساختار تاریخی، فکری و اعتقادی آن‌ها علاوه بر واجد ارزش بودن، دارای کار ویژه‌های متعدد می باشد. تشکیل خانواده و زندگی و بالندگی انسان‌ها در قالب خانواده متناسب با نیازهای طبیعی و فطری بشر انجام‌شده است. یکی از کارکردهای این عنصر مهم، کمک به انجام فرایند جامعه‌پذیری در افراد از طریق آموزش، تعلیم و تربیت و رشد و نمو و ساماندهی فکری و شخصیتی فرزندان و اعضای خانواده می‌باشد. امروز که سایر عناصر تأثیرگذار در فرایند جامعه‌پذیری افراد به‌خصوص ساختارهای رسمی آموزشی، رسانه‌ها، گروه‌های هم‌سال و سایر ارکان تأثیرگذار در این زمینه در اثرگذاری مورد انتظار با چالش‌هایی مواجه شده‌اند، هرچند این چالش‌ها متوجه رکن مهم خانواده هم شده است، بااین‌حال به دلیل وجود تعلقات و وابستگی روحی و عاطفی در بین اعضای خانواده‌ها و محبت و دلسوزی که وجود دارد این عنصر می‌تواند بهترین و تأثیرگذارترین وضعیت را در فرایند جامعه‌پذیری افراد داشته باشد و در قالب وجود خانواده‌های سالم و دارای مهارت و چارچوب‌های فکری و فرهنگی و اقتصادی متناسب و شایسته می‌توان به ایجاد باورمندی و استحکام و نهادینه نمودن ارزش‌های انسانی در نسل‌های بعدی اقدام کرد و مطلوبیت‌های مورد نظر فرهنگ اصیل ملی و اعتقادی کشور را در قالب خانواده‌ها به نسل‌های جدید منتقل کرد.

امروز می‌طلبد نظام برنامه‌ریزی و مدیریت جامعه در مسیر تقویت خانواده‌ها در ابعاد مختلف قرار بگیرد به‌نحوی‌که ضمن کاهش آسیب‌های موجود، زمینه تقویت و استحکام این رکن مهم فردی و اجتماعی و تأثیرگذاری بیشتر آن در فرایند مهم و آینده‌ساز جامعه‌پذیری بهینه و مطلوب فراهم و شهروندان در بستر خانواده‌ها بتوانند آموزش، مهارت و توانمندی‌های مورد نیاز الگوی ایرانی و اسلامی پیشرفت را کسب کنند و از این رهگذر شاهد احیاء و تقویت روح ایرانی در شکل و محتوای خانواده‌ها باشیم.

* سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن، موهبتی است وصف ناپذیر

۲۶ مرداد سالروز ورود غرورآفرین آزادگان سرافراز به میهن اسلامی موهبتی است وصف‌ناپذیر که شادی دل‌های بسیاری را به همراه آورد و همچنین غرور و فخر ملی‌مان را، این روز یادآور بازگشت غرورآفرین مردان آزاده‌ای است که پس از تحمل سال‌ها شکنجه و دوری از عزیزان به شرف افتخار آزادگی نائل شدند. لازم به ذکر است که شهرستان شاهین‌شهر و میمه ۷۰۱ شهید، یک هزار و ۸۴۰ جانباز و ۱۶۵ آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+