اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/11/25    کد خبر: 15721502   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

حاج علی شانظری کاندیدای مجلس یازدهم شهر حبیب‌آباد برخوار نگین کویر را معرفی کرد

حاج علی شانظری کاندیدای مجلس یازدهم شهر حبیب‌آباد برخوار نگین کویر را معرفی کرد

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حاج علی شانظری کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، میمه و برخوار طی ویدئویی کوتاه به معرفی شهر حبیب‌آباد از توابع شهرستان برخوار پرداخته است.


شهر حبیب آباد دارای طول جغرافیایی ۵۱ درجه و ۴۶ دقیقه و ۵۰ ثانیه شرقی و ۳۲ درجه و ۴۹ دقیقه و ۱۲ ثانیه شمالی قرار دارد. محدوده شهری حبیب آباد از جنوب به شهر اصفهان از شمال به شهر کمشچه از شرق به مناطق کوهستانی و از غرب به شهر دولت‌آباد محدود می‌شود. این شهر در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی شهر اصفهان واقع‌شده است.

در ایام قدیم به دلیل وجود معادن نمک (در زبان محلی: گود نمک) فراوان و سرشار از نمک مرغوب شغل بسیاری از اهالی این شهر استخراج و فروش نمک به سایر شهرها بوده است که با احداث فرودگاه این معادن در محدوده فرودگاه قرار گرفتند و از برداشت نمک توسط اهالی جلوگیری به عمل آمد که این امر خود باعث تغییر شغل بسیاری از اهالی به کارگری فرودگاه شد. هم‌اکنون هم‌شغل و کار اصلی مردم حبیب‌آباد کشاورزی - دامداری - و کارمند سازمان‌هایی مانند آموزش پرورش، هسا، دانشگاه اصفهان و ارتش هست.

ازجمله مکان‌های دیدنی و تاریخی شهر حبیب‌آباد می‌توان به؛

پارک جنگلی بزرگ حبیب‌آباد :

این پارک بزرگ ۲۴۰ هکتاری در زمان تصدی قوام صانعی، شهردار وقت حبیب‌آباد، درختکاری شد و امروزه این پارک بزرگ دارای درختان زیادی (عمدتاً کاج و اقاقیا) است. درون این پارک ساختمان‌هایی در یک مجموعه تالار فرهنگی-اجتماعی برای برگزاری مراسم گوناگون در نظر گرفته شده است.

حمام تاریخی :

در مرکز شهر حمامی تاریخی وجود دارد که طی سال‌های گذشته توسط شهرداری دیوار بیرونی آن بهسازی شد.

امام‌زاده عبدالمومن :

تنها امامزاده شهر حبیب‌آباد که در محله پایین این شهر واقع‌شده است. مزار شهدای دفاع مقدس حبیب‌آباد در جوار این امامزاده است.

تکایا و حسی نه‌های مذهبی :

این شهر چهار تکیه دارد. تکیه امام حسین (ع) واقع در محله بالا، دو تکیه در محله پایین، و تکیه قائم در محله پاریس چهر تکیه مذهبی شهر هستند که در ایام مذهبی و به‌خصوص محرم مراسم تعزیه برگزار می‌کنند.

قنات‌های تاریخی :

قنات‌های طویل و بزرگی در قدیم از شهر حبیب‌آباد عبور می‌کردند که امروزه نیز می‌توان بقایای آن را در اطراف شهر مشاهده کرد.

حبیب‌آباد از موقعیت جغرافیایی و ارتباطی بهتری نسبت به سایر شهرهای شهرستان برخوردار است. عبور بزرگراه اردستان-اصفهان و آزادراه کنارگذر شرق اصفهان نشان از جایگاه ارتباطی مناسب این شهر است.

کشاورزان حبیب‌آباد؛

از سوغات این شهر می‌توان به نان خشکه و نرمه محلی آن‌که در تنورهای گلی پخته می‌شود و در کل استان اصفهان زبانزد عام و خاص است نام برد.

[aparat id="0wNr1"]

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+