اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/7/22    کد خبر: 15720783   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

رسالت اصلی امام‌جمعه نقد منصفانه است/ رفتارهای رادیکالی به نفع جمهوری اسلامی نیست/ مخالف حمله ترکیه به شمال سوریه هستیم

رسالت اصلی امام‌جمعه نقد منصفانه است/ رفتارهای رادیکالی به نفع جمهوری اسلامی نیست/ مخالف حمله ترکیه به شمال سوریه هستیم

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام قاسم هاشمی در ابتدای خطبه‌های این هفته آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه شاهین‌شهر با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) به ریشه‌ها و عوامل پدیدآورنده عاشورا پرداخت و اظهار کرد: معاویه برای این اسلام تنزل داد چون‌که می‌دانست خلیفه بعد وی شخصی شراب خور و میمون‌باز به نام یزید است.


وی با بیان اینکه اسلام واقعی همان دینی است که حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش در راه او جان ارزشمند خویش را فدا کردند تا زنده بماند، افزود: هرکسی که می‌خواهد زیبایی‌های دنیای اسلام راه نگاه کند باید بر روی مسئله مهم و تأثیرگذار کربلا تمرکز نمایید.

امام‌جمعه شهر شاهین‌شهر با تأکید بر اینکه هرکسی که می‌خواهد معنی و مفهوم امربه‌معروف و نهی از منکر بهتر بفهمد باید بر روی رسالت اصلی حضرت سیدالشهدا(ع) که همان امربه‌معروف و نهی از منکر بوده است به‌خوبی تحقیق و تفحص کند، تصریح کرد: این عاشورا بود که صفوف حسینی‌ها و یزیدی‌ها را به‌طورکلی از هم جدا ساخت.

وی با تأکید بر اینکه فراز و نشیب‌های دنیا دوام چندانی ندارد و عاقبت اذعان نیکوکاران است، گفت: استقبال از نماز جمعه موجب نزول رحمت الهی می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه نماز جمعه یادگار پیامبر اکرم(ص) و کنگره عظیم بصیرت افزای عبادی-سیاسی است، بیان داشت: نام‌گذاری یکی از سوره‌های قرآن کریم به نام «جمعه» مهم بودن این فضیلت را نزد خداوند متعال نسبت به گذشته بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمنان قسم‌خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تبلیغات گسترده خود به دنبال این موضوع مهم هستند که صفوف به‌هم‌پیوسته نظام جمعه را کم‌رنگ کنند، ادامه داد: یکی از رسالت‌های اصلی ائمه جمعه نقد منصفانه جهت ایجاد روحیه امید و نشاط در بین مردم است.

امام‌جمعه جدید شاهین‌شهر با بیان اینکه نباید ضعف برخی افراد پشت‌میزنشین را پای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نوشت، متذکر شد: چراکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از ابتدای تولد تاکنون با افراد و مسئولان پشت میز نشین موافق نبوده و نیست و مسؤولانی را می‌پذیرد که برای حل‌وفصل مسائل و مشکلات مردم به‌صورت شبانه‌روز تلاش کنند.

وی به گرامیداشت روز جهانی تقریب مذاهب اسلامی اشاره داشت و گفت: استراتژی جمهوری اسلامی ایران وحدت بین تمامی فرق و مذاهب اسلامی است که دشمن موافق این استراتژی نبوده و هر روز در تلاش است که با ایجاد موج و تبلیغات رسانه‌ای خودبین کشورهای اسلامی تفرقه‌افکنی کند.

حجت‌الاسلام هاشمی با تأکید بر اینکه رفتارهای تند و رادیکالی به نفع جمهوری اسلامی ایران نیست، اظهار کرد: امروز کشور اسلامی ما بیشتر از همیشه نیازمند وحدت و بصیرت است.

وی پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا را اقدام قابل قبولی عنوان کرد و گفت:‌ این اقدام در شرایط کنونی می‌تواند کمک بسزایی در کم‌رنگ کردن آثار تحریم‌های آمریکایی-اسرائیلی برای ما داشته باشد.

خطیب نماز جمعه های شاهین‌شهر به رویدادهای طول هفته ازجمله؛ 20 مهر روز اسکان معلولان و سالمندان، 21 مهر سالروز تصویب لایحه ننگین کاپیتولاسیون توسط مجلس شورای ملی، 22 مهر روز جهانی استاندارد، 23 مهر شهادت پنجمین شهید محراب آیت‌الله اشرفی اصفهانی، روز جهانی نابینایان، 24 مهر روز جهانی غذا و 26 مهر روز تربیت‌بدنی و ورزش نیز اشاره کرد و ادامه داد: با تصویب لایحه شفایت آراء نمایندگان مجلس و شورای نگهبان موافق هستیم چراکه بر این اصل معتقدیم که مردم باید بدانند که افراد منتخب آن‌ها چه کارهایا فعالیت هایی انجام می‌دهند که به نفع یا ضرر آن‌هاست.

وی به شکست‌های پی‌درپی دولت و سیاستمداران استعمارگر آمریکا در منطقه غرب آسیا در مقابل محور مقاومت اشاره کرد و گفت: مخالف حمله دولت ترکیه به شمال سوریه هستیم، چراکه این حمله تنها به نفع منافع دولت آمریکا است.

حجت‌الاسلام هاشمی با تأکید بر اینکه نهضت و انقلاب امام خمینی(ره) به نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) گره‌خورده است، بیان داشت: اگر امام(ره) نبود هنوز هم کاپیتولاسیون، اسلام آمریکایی و انگلیسی و غیره ادامه داشت. انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+