اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/6/26    کد خبر: 15720652   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 2  دقیقه

نهضت عاشورا یک نهضت عظیم فرهنگی است

نهضت عاشورا یک نهضت عظیم فرهنگی است

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، روز گذشته 25 شهریورماه 1398 آخرین روز‍ مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به همت کارکنان شهرداری و شورای اسلامی شاهین‌شهر در تالار شیخ بهایی شاهین‌شهر برگزار شد.


حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان دستجردی در آخرین روز از مراسم سوگواری و عزاداری حضرت امام حسین (ع) گفت: نهضت عاشورا یک نهضت عظیم فرهنگی است که ابعاد گوناگون حیات انسان را در بردارد؛ حرکتی سرنوشت‌ساز، تاریخ‌ساز و عزت‌آفرین که احیای اسلام را موجب گردیده است.

وی در ادامه افزود: دین مبین اسلام به ماه محرم و صفر و قیام عاشورا زنده است که در این راستا مراسم‌های سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به‌عنوان یک حرکت الهی، معنوی، فرهنگی و سیاسی تجلی نمایش اقتدار شیعیان جهان می‌باشد.

امام‌جمعه شاهین‌شهر با بیان اینکه حضرت امام حسین (ع) فقط به اسلام تعلق ندارد؛ بلکه به همه ادیان تعلق دارد گفت: نهضت سیدالشهدا (ع) یک حرکت بزرگ فرهنگی است که انسان‌ها را از درون متحول می‌نماید؛ تحولی که لزوماً تحول در برون را به همراه دارد تغییر انفسی که به تعبیر قرآن مجید به تغییر احوال می‌انجامد.

وی خاطرنشان ساخت: حضرت امام حسین (ع) به‌روشنی و صراحت اصلاح امت و امربه‌معروف و نهی از منکر وزنده نگه‌داشتن و پاسداری از سیرت رسول‌الله را هدف اصلی نهضت خود می‌دانستند.

گفتنی است عزاداران حسینی با قرائت زیارت عاشورا و نوحه‌سرایی به سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران با وفای ایشان پرداختند، شایان‌ذکر است این مراسم سوگواری که متبرک به پرچم بارگاه ملکوتی حضرت امام حسین (ع) بود فضای معنوی خاصی را طنین‌انداز کرد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+