اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/5/23    کد خبر: 15720375   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

صلاحیت«حمید عشقی»در کمیته تطبیق شهرستان شاهین‌شهر و میمه احراز نشد

صلاحیت«حمید عشقی»در کمیته تطبیق شهرستان شاهین‌شهر و میمه احراز نشد

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، 8 مردادماه امسال بود که حمید عشقی به‌عنوان شهردار شاهین‌شهر توسط اکثریت اعضای شورای شهر شاهین‌شهر در راستای اجرای ماده (۵)  آیین‌نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب ۲۵ آذرماه ۱۳۹۷ در خصوص موضوع سکونت و نحوه احراز سکونت شهردار و خانواده وی به دلیل تبصره ۴ بند یک ماده ۸۰ و ماده ۹۰ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب یکم خردادماه ۱۳۷۵ صلاحیت وی جهت تصدی شهرداری شاهین‌شهر احراز نشد و با چهار رأی مخالف از این سمت کنار گذاشته شد و حمیدرضا فدایی با چهار  رأی موافق به‌عنوان سرپرست جدید شهرداری شاهین‌شهر انتخاب شد.


خلاصه یک روز بعد از این اتفاق بود که حجت‌الله غلامی معاون عمرانی استانداری اصفهان طی نامه‌ای به رئیس شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر حکم سرپرستی حمیدرضا فدایی را غیرقانونی و برکناری حمید عشقی از سمت مدیریت شهرداری شاهین‌شهر را منوط به نظریه کمیته تطبیق اعلام کرد. و امروز 22 مراد بعد از گذشت 12 روز کمیته تطبیق در  فرمانداری شهرستان شاهین‌شهر و میمه تشکیل شد.

و در ادامه کمیته تطبیق شهرستان شاهین‌شهر و میمه رأی اکثریت اعضای شورای شهر شاهین‌شهر مبنی بر برکنار حمید عشقی از سمت مدیریت شهرداری شاهین‌شهر را صحیح دانسته و به آن‌ها اجازه داد تا انتخاب شهردار جدید سرپرست انتخاب کنند.

لازم به توضیح است؛ هیئت تطبیق مصوبات شهرستان با عضویت و ریاست فرماندار یا نماینده وی و عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضاییه و یکی از اعضای شورای اسلامی استان به انتخاب این شورا جهت تطبیق مصوبات شورای شهر و شورای شهرستان تشکیل می‌شود و هیئت تطبیق مصوبات بخش و روستا به عضویت و ریاست بخشدار و عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضاییه و یکی از اعضای شورای اسلامی شهرستان به انتخاب این شورا تشکیل می‌شود. محل تشکیل هیئت‌های تطبیق مصوبات در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها می‌باشد. انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+