اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/5/7    کد خبر: 15720022   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 7  دقیقه

نقدی بر عملکرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شاهین‌شهر و میمه در حوزه مطبوعات

نقدی بر عملکرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شاهین‌شهر و میمه در حوزه مطبوعات

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، نورالله جویا خبرنگار و فعال سیاسی و اجتماعی طی یادداشتی با عنوان «نقدی بر عملکرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه در حوزه مطبوعات» آورده است؛ این نوشته نه از روی غرض‌ورزی، نه از روی کینه‌توزی و نه از روی عجول بودن به رشته تحریر آمده است بلکه برعکس نگارش آن از سر دلسوزی، تأمل کردن و مظلومیت اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شاهین‌شهر و میمه نوشته شده است و به‌عنوان یک خبرنگار از تک‌تک کلمات آن دفاع می‌کنم.


متأسفانه در ابتدای این متن به‌عنوان یک خبرنگار به اطلاع مخاطبین محترم می‌رسانم. حوزه مطبوعات شهرستان شاهین‌شهر و میمه جدای از نداشتن حال و روز خوب به جرات می‌گوییم دست‌خوش برخی رفتارها و اتفاقات از سوی جریانات سیاسی شده است.

 اگر بخواهیم از صحبت‌های اسفندیار تاجمیری به‌عنوان فرماندار آن‌که در جمع اصحاب رسانه به مناسبت روز قلم عنوان داشتند، وام یا به‌نوعی قرض بگیریم. حرمت امامزاده به متولی اوست، بله واقعاً حرمت ما خبرنگاران و مطبوعاتی‌ها به متولی‌مان که همان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هست، می‌باشد.

متأسفانه و شاید خوش بختانه از بخت بد یا خوب ما خبرنگاران شهرستان شاهین‌شهر و میمه امروز شخصیتی به نام «فرامرز رادمنش» نزدیک به 5 سال هست که سکان هدایت فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه را به دست گرفته است که اگر در همه حوزه‌ها یاد شده به او نمره 20 و نه 19 بدهیم. در حوزه مطبوعات با عرض پوزش باید گفت؛ نمره صفر نیز برای او زیادی است.

 اگر به نکات و برنامه‌های مثبت فرامرز رادمنش به‌عنوان رئیس اداره ارشاد شاهین‌شهر و میمه جدای اخلاق و رفتار خوب بگذریم؛ و یا به قول گفته‌های خودشان نمی‌توان هیچ نقطه‌ای تاریکی در مدیریت 12 ساله او چه در شهرستان نجف‌آباد و چه هم‌اکنون در شهرستان شاهین‌شهر و میمه پیدا کرد.

اما به نظرم به دلیل نداشتن ویژگی معصومیت بزرگ‌ترین نقطه‌ی تاریک دوران مدیریت او در نهاد مهمی همچون فرهنگ و ارشاد اسلامی همین عدم بی‌برنامه گی و عاجز بودن از ساماندهی حوزه مطبوعات و خبرنگاران شهرستان شاهین‌شهر و میمه است.

در طول این مدت 5 سال مدیریت وی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه دو بار شورای هم‌اندیشی مطبوعات شهرستان شاهین‌شهر و میمه که یکی از ایده‌های وی برای ایجاد همدلی، وفاق و سروسامان دادن به مطبوعات شهرستان شاهین‌شهر و میمه تشکیل‌شده است که هر دو بار با ابراز تأسف باید عنوان داشت که با شکست صددرصدی مواجه شده است.

اگر همه این شکست‌ها را به‌حساب خبرنگاران شاهین‌شهری بگذاریم که می‌شود همان ضرب‌المثل (دیواری از دیوار من کوتاه‌تر گیر نیاوردی؟) با توجه به این شرایط بد اقتصادی حاکم بر کشور که شاید قشر خبرنگاران و مطبوعات بیشتر از همه درگیر آن هستند ازجمله؛ تهیه کاغذ؛ پرداخت هزینه اجاره دفتر و حتی تهیه مایحتاج اولیه برای خانواده خود پس جناب آقای فرامرز رادمنش باز وا مصیبت برای شما به‌عنوان متولی فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهین‌شهر از این جهت که به‌جای حوله دادن این‌همه مشکلات ما به سایر نهادها و دستگاه‌های دیگر، لطفاً بفرمایید برای حمایت از ما خبرنگاران چه آستینی بالا زده‌اید که ما نمی‌دانیم؟! آیا در این شرایط گامی برداشته‌اید در حوزه جذب سرمایه‌گذار و ارائه بسته‌های حمایتی به مای خبرنگاران که از آن بی‌اطلاع هستیم.

 جناب آقای رادمنش به‌جای اینکه بدهکار باشید ظاهراً طلب کار شده‌اید؟! و خبرنگارانی که باب میل شما نمی‌نویسند و یا سخن نمی‌گویند متهم به نداشتن تعادل روحی و برخی تهدیدها که از بیان آن شرمسارم می‌کنید. آیا بیان این‌گونه مطالب شما با قانون اساسی و آزادی مطبوعات در تبصرهای ذیل قانون مطبوعات همخوانی دارد؟!

 مجدد تکرار می‌کنم آقای فرامرز رادمنش به چای و آب با منتی که در حاشیه برخی جلسات اداره ارشاد از پول بیت‌المال به ما می‌دهید قسم، قسم! لطفاً شما را به خالق تمام مخلوقات سوگند می‌دهم بفرمایید برای خبرنگاران مصیبت‌زده شاهین‌شهر و میمه چه‌کار کرده‌اید که خیال می‌کنید حق با شماست؟! هرچند بعضی مواقع انصاف دارید و خودتان اذهان می‌کنید در حوزه سروسامان دادن مطبوعات این شهرستان تاکنون موفق عمل‌نکرده‌اید.

نکند آقای فرامرز رادمنش از باب هدایای 50 هزارتومانی روز خبرنگار که آن‌هم نه از جیب اداره فرهنگ و ارشاد بلکه از جیب مبارک مادر خرج شهر یعنی شهرداری شاهین‌شهر در روز خبرنگار به ما پرداخت می‌کنید، طلب کارید؟!

اخیراً هم با تشکیل جلسه‌ای شورای هم‌اندیشی سوم را مطرح کردید و قرار شد اصحاب رسانه به‌اتفاق هم چند نفر نماینده را جهت پیگیری مطالبات خبرنگاران و مطبوعات آن شهرستان به شما معرفی کنند که در حضور فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه این کار صورت گرفت اما جنابعالی چون بنده و دو نفر خبرنگار دیگر به‌اتفاق آراء انتخاب‌شده بودیم و باب میل شما نبودیم، زیر همه‌چیز زدید و بیان داشتید ما می‌خواهیم همه نماینده باشند، جناب آقای رادمنش آیا این رفتار شما با چهارچوب اخلاقی و موازین شرع اسلامی همخوانی دارد؟!

در پایان، به‌عنوان یک خبرنگار می‌توانم از مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه به‌عنوان نماینده عالی دولت بپرسم با این اوضاع مصیبت‌زده حوزه مطبوعات و خبرنگاران شاهین‌شهر و میمه که بیشتر مشکلات آن بدون شک متوجه مدیریت آن هست، چه انتظاری می‌توان از آن داشت؟!

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+