اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/4/21    کد خبر: 15719990   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

بدون تعارف با جرائم انتخاباتی در فضای مجازی برخورد شود

بدون تعارف با جرائم انتخاباتی در فضای مجازی برخورد شود

 

به گزارش صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سردار حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در نوبت دوم روز نخست همایش فرمانداران سراسر کشور، گفت: امنیت انتخابات موضوعی جدای از امنیت در طول سال نیست و وابسته و متأثر از بقیه روندها است.


وی ادامه داد: قاعده‌ای در جهان وجود دارد که گفته می‌شود که اگر در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، می‌توانیم آینده را بر اساس خواست و منافع خودمان تغییر دهیم.

معاون امنیتی وزارت کشور گفت: برآوردهایی که صورت می‌گیرد، برای این است که ما بدانیم که ممکن است در سال آینده چه اتفاقی بیفتد؛ اما نه صرفاً برای اینکه که بدانیم چه اتفاقی می‌افتد، بلکه برای این است که چه‌کار کنیم احتمالات بر خلاف منافع ملی و امنیت کشور رخ ندهد.

ذوالفقاری در ادامه سناریوهای محتمل برای سال ۹۸ و شرایط برگزاری انتخابات را تشریح و تدابیر لازم‌الاتخاذ در صورت وقوع هر یک از این شرایط را تبیین کرد و ادامه داد: اهمیت کنترل روند تخلفات و جرائم انتخاباتی به‌عنوان زمینه تحریک‌پذیری‌های مخرب، باید مورد توجه فرمانداران قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در بحث انتخابات از همین‌الان اعلام موضوع کنید و قاطعانه اعلام کنید که ما قانون را اعمال می‌کنیم، تأکید کرد: باید به‌گونه‌ای اعلام موضع و عمل کرد تا همه بدانند که وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، بدون ملاحظه با تخلفات و جرائم انتخاباتی برابر قانون برخورد می‌کنند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور افزود: دستورالعمل امنیت انتخابات برای فرمانداران فرستاده می‌شود، بومی‌سازی کنید و متناسب با اقتضائات شهرستان خود در دستور کار قرار دهید.

وی گفت: در چارچوب قوانین، جرائمی که در فضای مجازی رخ می‌دهد، با هماهنگی دادستانی بدون تعارف با آن برخورد می‌شود، چه انتخاباتی و چه غیر انتخاباتی، اما نباید فراموش کرد که مسئله مهم، مدیریت فضای مجازی است و باید حداکثر استفاده از این ظرفیت و فرصت صورت پذیرد.

ذوالفقاری با اشاره به اهمیت کنترل جرائم عمومی و تأثیر آن بر ذهن و روان مردم و همچنین امنیت انتخابات تأکید کرد: جرائم مهمی که واقع می‌شود تا حصول نتیجه باید در دستور کار شوراهای تأمین قرار گیرد و از تمام ظرفیت‌های دستگاه‌های مسئول و نهادها و سازمان‌ها و مشارکت مردم در جهت افزایش ضریب امنیت کشور استفاده و به نیروی انتظامی در تأمین امنیت کمک شود.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+