اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/4/21    کد خبر: 15719987   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

هدف اصلی سفر رئیس‌جمهور به اصفهان، اخذ مجوزهای لازم برای حل مسائل آبی است

هدف اصلی سفر رئیس‌جمهور به اصفهان، اخذ مجوزهای لازم برای حل مسائل آبی است

 

حجت‌الله غلامی در حاشیه تودیع و معارفه شهردار جدید گلپایگان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا در شاهین‌شهر اصفهان، اظهار کرد: برای اجرا و اتمام پروژه‌های عمرانی استان اصفهان به‌خصوص در حوزه شهرداری‌ها نگاه ما مشارکت با بخش خصوصی است.


وی به ماده 27 قانون الحاق واگذاری اشاره کرد و افزود: اکثریت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی استان اصفهان موظف شده‌اند که همه پروژه‌های نیمه‌تمام خود را در هر سطحی که باشند به بخش خصوصی واگذار کنند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان تصریح کرد: ممکن هست که تعدادی پروژه عمرانی در استان باشند که برای سرمایه‌گذار توجیه و صرفه اقتصادی نداشته باشد، لذا بر اساس دستورالعملی که از سوی معاون اول ریاست جمهوری ابلاغ‌شده است، بخشی از پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را دارد و توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذار ندارد. آن را تغییر کاربری داده تا توجیه و صرفه اقتصادی پیدا کنند.

وی متذکر شد: بخش عمده‌ای از پروژه‌های میراث فرهنگی و گردشگری، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب و...از این دسته پروژه‌ها هستند.

غلامی با بیان اینکه هر پروژه‌ای با میزان درصد پیشرفت برآورد می‌شود و بعد در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد. گفت: شهرداران اگر بخواهند به کدهای درآمدی موجود وصل شوند. و به ساخت‌وسازها و عوارض تکیه کنند قاعدتاً دچار انجام یک سری روزمرگی‌ها و انجام فعالیت‌های کوچک می‌شوند.

 وی تأکید کرد: زمانی می‌توان شهرداران مانور بدهند که درآمد حاصل از تراکم و ساخت‌وسازها به سمت‌وسوی رشد حرکت کند. اما وقتی در حالت رکورد قرار داریم، این کدهای درآمدی را نیز نخواهیم داشت و باید از سایر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها موجود جهت ایجاد رونق سرمایه در شهر استفاده کرد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان به سفر حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور به استان اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: به‌زودی وی جهت افتتاح و بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی و همچنین بررسی مسائل و مشکلات از نزدیک به استان اصفهان سفر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه یک گروه 5 نفر هم‌اکنون در استانداری اصفهان در حال بررسی و جمع‌بندی پروژه‌ها عمرانی در بخش‌های مختلف صنعت، آموزش، گردشگری، کشاورزی، آب و انرژی هستند، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌شده است که این گروه تا آخر تیرماه گزارش خود را خدمت استاندار اصفهان جهت ارائه به شخص رئیس‌جمهور و هیات دولت برای ایجاد آمادگی‌های لازم در خصوص این سفر آماده کنند.

غلامی با بیان اینکه آقای دکتر روحانی رئیس‌جمهور کشورمان از نزدیک 10 پروژه عمرانی و از طریق ویدئوکنفرانس نیز نزدیک به یک‌صد پروژه را افتتاح خواهند کرد، اظهار داشت: هدف اصلی سفر رئیس‌جمهور به استان اصفهان اخذ مجوزهای لازم برای پیش برد و حل مسائل آبی است، همان پروژه‌هایی که در حوزه آبی زاینده‌رود و جنوب و غرب استان نیازمند همین مجوزها هستند.

وی به دو پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان - تهران و قطار سریع‌السیر شهر شاهین‌شهر - اصفهان اشاره کرد و گفت: در خصوص موضوع قطار سریع‌السیر شاهین‌شهر- اصفهان چند ایراد کوچک توسط شورای عالی حمل‌ونقل و ایمنی کشور در مورداجرای این پروژه گرفته‌شده است که در حال برطرف کردن ابهامات موجود هستیم و در بودجه امسال نیز اعتباری برای آن پیش‌بینی‌شده است اما اصل کار این هست که شهرداری شاهین‌شهر 15 درصد نقدینگی اجرای این پروژه را تأمین کنند تا آماده واگذاری به فاینانس شود؛ اما پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان- تهران ظرف ماه آینده (مرداد) به‌صورت فعال استارت آن زده خواهد شد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+