اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/2/27    کد خبر: 15719470   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

حضور بانوان مبتنی بر شایستگی است، نه به معنای نفی آقایان

حضور بانوان مبتنی بر شایستگی است، نه به معنای نفی آقایان

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، پذیرفتن مسئولیت‌ها همواره با آزمون و خطا همراه بوده است، ولی دلیل اینکه چرا مدام بر طبل ناتوانی بانوان می‌زنند، هنوز مشخص نشده است. آیا به همان میزان که در طی سالیان متمادی فرصت آزمون و خطا به آقایان داده‌شده، به خانم‌ها نیز این فرصت را داده‌اند؟


ضمن اینکه به گواهی تاریخ معدل موفقیت بانوان در هر جا که پست‌های مدیریتی را به عهده گرفته‌اند، بسیار خوب بوده است. از منظر کیان و شرع اسلامی و قانون اساسی هم به مشارکت بانوان در امور تأکید شده است،‌ اما معلوم نیست چه کسانی از ظرفیت‌هایی که وجود دارد و با چه هدفی به حرمت افراد ورود می‌کنند، چه منافعی دارند.

شهناز باقریان جزی بخشدار مرکزی شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره نقش مهم بانوان در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی که به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به وقوع پیوست، همواره نقش زنان قابل‌توجه بوده که حضرت امام (ره) نیز به اهمیت و ضرورت نقش زنان در انقلاب بارها اشاره داشته‌اند.

وی افزود: حال با این‌همه نقش‌های ارزنده و شایسته و با الگو گرفتن از ائمه معصومین، ضروری است تا زنان علاوه بر اینکه نقش مادر و همسری را در جهت تحکیم بنیان خانواده خواهند داشت، قطعاً به‌واسطه توانمندی‌های شایسته‌ای که در جامعه دارند و بارها این را در عرصه‌های مختلف به اثبات رسانده‌اند، حق بر عهده گرفتن مسئولیت‌ها و مدیریت‌های کلان را نیز خواهند داشت و قبولی ۶۰ درصدی در دانشگاه‌ها، درخشش در علوم مختلف از جمله رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی اثبات این ادعاست.

بخشدار شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، ادامه داد: حضور آنان در تصمیم‌گیری‌های کلان ضرورت دارد، زیرا هر تصمیم‌گیری در حوزه‌های مدیریتی، مشمول نیمی از جمعیت که زنان است می‌شود و حتماً و قطعاً نیازمند مدیران شایسته در حوزه زنان است. به دور از شائبه‌های جنسیتی و صرفاً بر اساس کارآمدی و توانمندی.

وی بیان داشت: خوشبختانه با رویکرد بسیار روشنفکرانه دولت تدبیر و امید، استفاده از ظرفیت زنان در مدیریت سیاسی گرفته شد که این تصمیم قابل تقدیر است.

باقریان جزی ادامه داد: حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی است که امروز به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی در دنیا مطرح است.

وی با بیان اینکه تعداد مدیران زن در حوزه مدیریت سیاسی هنوز تا وضعیت مطلوب خیلی فاصله دارد، گفت: ما مدیران سیاسی مسئولیت مضاعف داریم، زیرا باید با کارآمدی از هویت زنان در عرصه‌های اجتماعی دفاع کنیم تا مقاومت نگرش‌های تبعیض جنسیتی تغییر کند.

بخشدار شاهین‌شهر و میمه در پایان خاطر نشان کرد: رویکرد دولت تدبیر و امید در استفاده از توان بانوان، امری پسندیده است زیرا حضور بانوان به معنای نفی مردان نیست، ‌بلکه مبتنی بر شایستگی است.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+