اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1397/12/24    کد خبر: 15718210   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

85 درصد مردم شاهین‌شهر از فضای مجازی استفاده می‌کنند/ خودروهای هنجارشکن در چهارشنبه‌سوری تا پایان تعطیلات نوروز توقیف می‌شوند

85 درصد مردم شاهین‌شهر از فضای مجازی استفاده می‌کنند/ خودروهای هنجارشکن در چهارشنبه‌سوری تا پایان تعطیلات نوروز توقیف می‌شوند

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حسین بساطی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات ستاد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا پایان بهمن‌ماه سال جاری بیش از 87 درصد مردم شهرستان شاهین‌شهر و میمه نسبت به تأمین امنیت عمومی اعلام رضایت‌مندی داشتند.


وی با بیان اینکه جرائم مختلف در چندماهه اخیر با سرعت چشم‌گیری کاهش نزولی داشته است، افزود: کارکنان خدوم ناجا در شاهین‌شهر و میمه با تلاش‌های شبانه‌روزی خود در 11 ماهه امسال موفق به کشف 60 درصدی جرائم شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون نزدیک به 78 هزار تماس تلفنی با سامانه‌های پلیس ازجمله 110 و 197 گرفته‌شده است، تصریح کرد: از این میزان تماس گرفته‌شده نزدیک به 55 هزار آن‌ها منجر به انواع مختلف عملیات‌های پلیسی شده است.

وی یادآور شد: در حوزه دستگیری سارقان بیش از 90 درصد، در حوزه سرقت 28 درصد، در حوزه مواد مخدر بیش از 85 درصد، در حوزه دستگیری فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر 24 درصد، در حوزه دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر 231 درصد، در حوزه جمع‌آوری معتادان متجاهر 149 درصد، در حوزه کالای قاچاق بیش از 50 درصد، در حوزه جرائم سایبری بیش از 85 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کشفیات داشته‌ایم.

بساطی با بیان این‌که بیش از 85 درصد مردم این شهرستان از فضای مجازی استفاده می‌کنند، اظهار داشت: 83 درصد پرونده تشکیل‌شده در حوزه فتا به کلاه‌برداری‌های مالی و خریدهای اینترنتی اختصاص داشته است.

وی بیان اینکه تصادفات درون‌شهری 50  و برون‌شهری 2 درصد نسبت به پارسال کاهش‌یافته و بیشترین تصادفات در ساعات 11 تا 14 ظهر و 17 تا 20 شب بوده است، گفت: تعداد کل پرونده‌های انتظامی نسبت به مشابه سال گذشته بیش از 3 درصد رشد نشان می‌دهد که به ترتیب در حوزه نزاع و درگیری، جرائم مالی و اقتصادی و سرقت می‌باشند.

وی با تأکید تقویت روحیه امربه‌معروف و نهی از منکر در بین شهروندان شاهین‌شهر اظهار کرد: در حوزه نزاع و درگیری بیش از 81 درصد، در حوزه اختلافات خانوادگی بیش از 84 درصد و سایر حوزه‌های بیش از 46 درصد پرونده‌های حقوقی در همان کلانتری به صلح و سازش منجر شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه با تأکید بر برخورد با کسانی که در چهارشنبه آخر سال هنجارشکنی کنند، گفت: با هماهنگی مقام قضایی، خودروهایی که در ارتباط با چهارشنبه پایان سال توسط پلیس در توقیف شوند تا پایان تعطیلات نوروزی مهمان توقیف خواهند بود.

وی با بیان اینکه پلیس از هم‌اکنون برخورد قاطع و جدی خود را با فروشندگان، تهیه‌کنندگان مواد محترقه و کسانی که با استفاده از این مواد، باعث سلب آسایش شهروندان می‌شوند آغاز کرده است، گفت: اگر واحدهای صنفی مبادرت به فروش مواد محترقه کنند، حتماً به‌صورت قاطع با آن‌ها برخورد و واحد صنفی متخلف نیز پلمپ خواهد شد.

بساطی در پایان توصیه کرد: پیش از سفر و دید و بازدیدهای فامیلی، وجوه نقدی و زیورآلات خود را در تعطیلات نوروز به‌جای منازل در صندوق‌های امانات بانک‌ها نگه‌داری کنند تا در امنیت کامل و دور از دسترس سارقان باشد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+