اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1397/12/3    کد خبر: 15718072   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

مردم شاهین‌شهر و میمه گول بسیاری از تبلیغات کذب و فریبنده پزشکی را نخورند

مردم شاهین‌شهر و میمه گول بسیاری از تبلیغات کذب و فریبنده پزشکی را نخورند

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، رضا توماری ظهر امروز 2 اسفندماه 97 در حاشیه جلسه با اصحاب رسانه ضمن هشدار نسبت به بسیاری از تبلیغات کذب و فریبنده پزشکی در سطح شهر شاهین‌شهر اظهار کرد: در برخی موارد تبلیغات وسیعی در فضای مجازی و ماهواره مبنی بر پیکر‌تراشی و کاهش چشمگیر وزن و غیره انجام می‌شود که همه این موارد غیرقانونی و تخلف است.


وی با تأکید بر اینکه متأسفانه بعضاً مشاهده می‌کنیم مردم و به‌خصوص جوانان گول چنین تبلیغاتی را می‌خورند، افزود: با نهادهای نظارتی همچون شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین‌شهر و میمه و سازمان نظام پزشکی در حال همکاری هستیم که به‌شدت با این تخلفات کذب و دروغین برخورد قانونی صورت بپذیرد چراکه سلامت مردم شوخی‌بردار نیست.

معاون اداره ارشاد شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: علاوه بر این موضوعات مدتی است تبلیغ دارو در فضای مجازی توسعه پیدا کرده در حالی که تبلیغ خدمات پزشکی و دارو ممنوع است و این اقدامات در اکثر موارد غیرقانونی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مرجع اصلی رسیدگی به تبلیغات کذب خدمات پزشکی، سازمان نظام پزشکی است، گفت: به‌طور کلی تبلیغات خدمات پزشکی در فضای مجازی غیر علمی و قاعدتاً بدون مجوز است و از نظر وزارت بهداشت تخلف محسوب می‌شود.

توماری با تأکید بر اینکه نظارت بر تبلیغات خدمات پزشکی و دارو بر عهده سازمان نظام پزشکی است،‌ تصریح کرد: تخلفاتی از سوی معدود افراد که بعضاً برخی از آن‌ها پزشک بوده انجام می‌شود و مردم هم به این‌گونه تبلیغات و کامنت‌ کانال‌های فضای مجازی اعتماد می‌کنند که نباید این‌گونه باشد.

وی با بیان اینکه تبلیغات زیبایی از جمله لیزر و دارو در سطح باشگاه‌های ورزشی و آرایشگاه‌ها ممنوع است و در صورت رؤیت با متخلفان امر به‌شدت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت، ادامه داد: اکنون چند کانال فضای مجازی به دلیل تبلیغات غیر قانون خدمات پزشکی بسته‌شده است اما این‌گونه کانال‌ها به‌صورت قارچ گونه توسعه پیدا کرده‌اند و دوباره راه‌اندازی می‌شوند.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+