اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1403/7/28    کد خبر: 15727784   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 11  دقیقه

امام جمعه تودشک کوهپایه:

راه مبارزه با رژیم جعلی اسرائیل نقشه ترسیم شده امام خمینی است

راه مبارزه با رژیم جعلی اسرائیل نقشه ترسیم شده امام خمینی است

  امام جمعه تودشک کوهپایه گفت:  راه مبارزه با رژیم جعلی و مصنوعی اسرائیلی و صهیونی نقشه ترسیم شده به دست مبارک حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه است.

به گزارش رسانه خبری اصفهان سبز ، حجت الاسلام محمدرضا نریمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر تودشک کوهپایه با تاکید و توصیه بر رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا، امری فردی و از نگاه جامع امری مشارکتی و تعاونی و همگانی است،دعوت به تقوا هم در روایات و در فتاوای علما و همچنین اندشمندن دینی مسلمان تاکید شده است. تقوا، در بدو نظر، یک امر فردی به نظر می‌آید تقوا «پرهیزکاری» است در‌حالی‌که تقوا هم امر اجتماعی است؛ یعنی امری است که [هم] مربوط به فرد است، مربوط به دل و ‌عمل است، هم مربوط به مجموعه‌ی جامعه است.


وی افزود: یکی از اثرات خانواده الهی و نورانی تربیت و شکل گیری مردان مجاهدی است که از کودکی روشن ضمیر و به باورهای دینی علاقه مند و آنچنان خدایی می شوند که روشنی چشم خانواده و جامعه می شوند این روز ها کم نیستند دلیرانی که با دعای خیر خواهانه پدر و مادر به جایگاه های بلند معنوی و نورانیت هایی همچون مجاهدت در راه خدا پیدا نموده و در این راه به شهادت نائل می آیند.

خطیب نماز جمعه های تودشک تصریح کرد: یکی از چشم روشنی های خانواده ایرانی اسلامی سردار سرلشگر حاج عباس نیلفروشان است که با دعای پدر نود ساله و مادر مومنه راه جهاد و شهادت را در گمنامی و بی نشانی طی می کند اما از آنجایی که خدا می خواهد سرباز او شناخته شود آنهم کسی که در شش سالگی آرزوی شهادت داشت و در کودکی آرزوی نابودی رژیم اشغالگرد قدس داشت، سردار دلباخته ای که همه جا حضور مثمر ثمر داشت دلیر و شجاع متفکر مستشار نظامی قوی یار دیرینه حاج قاسم سلیمانی و سید حسن نصرالله و علمدار جبهه مقاومت بود از بی نشانی به نشانه زیبایی دست پیدا می کند، یکی از بالاترین درجات آخرتی یعنی شهادت در راه وصال یار و راه آزادی بیت المقدس و همه شاهد بودیم، بر دستان مردم لبنان، سوریه، عراق و در شهرهای مختلف ایران بدرقه گردید و در آخر هم بر دوش مردم شهید پرور اصفهان تشییع و در کنار رفیق شفیق دوران دفاع مقدس خود حاج احمد کاظمی وشهدای عزیز عند ربهم یرزقون گردید.یاد وخاطره همه شهدای راه حق وقضیلت به ویزیه شهید یحیی سنواررا گرامی می داریم که راه آنان راه الهی آزادی مسجد الاقصی خواهد بود.

وی ادامه داد: جمعه های نصر و طوفان الاقصی و جمعه نصر و وعده های صادق ورق دیگری را در طریق القدس به ثبت رسانید و نقطه های عطفی در این مسیر آزادگی را رقم زد، ایستادگی مردمی بعنوان بزرگترین سرمایه و نیروی انسانی موشک ها و پهبادهای که سوره فیل را تفسیر نمود و نماز جمعه ای که کار هزاران ورق کتاب و گردهمایی مختلف را در خصوص فضیلت نماز جمعه توسط امام جامعه مقام معظم رهبری را در همه کشورها و ملت ها طنین انداز نمود و برای جبهه مقاومت مردم غزه و لبنان بارقه های امید و عشق را به ارمغان آورد و دشمن را در بن بست قرارداد وزبان وحرکت های دپلماسی را برای ارکان نظام باز نمود.

امام جمعه تودشک با بررسی اهداف و پیامدهای سفر مهم قالیباف به بیروت، گفت: یکی از مهم‌ترین پیامد‌های سفر رئیس مجلس به بیروت، نشان دادن عزم قوی ایران و ایستادگی آنان در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی است. سفر‌های پی‌در پی مقامات ایرانی در شرایط پیچیده جنگی، میزان پایبندی تهران به محور مقاومت را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه وزیر امورخارجه ایران برای ایجاد آتش‌بس در غزه و لبنان و جلوگیری از شعله‌های جنگ به کل منطقه خاورمیانه، به لبنان، عربستان و قطر سفر کرد، تصریح کرد: الف) محورهای جنگ غزه عبارتند از ؛جلوگیری از عادی‌سازی روابط با اسرائیل: عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی با رژیم‌صهیونیستی با تلاش محور آمریکایی در جریان بود،اما وقوع عملیات طوفان‌الاقصی،در آستانه توافق سازش عربستان با صهیونیست‌ها،موجب شد درگیری اعراب و مسلمانان با دشمن اشغالگر،به مسیر درست خود برگردد.احیای پرونده فلسطین: آمریکا تلاش می‌کرد در راستای طرح«آبراهام» پرونده فلسطین را برای همیشه بایگانی کند، اما طوفان‌الاقصی باعث شد،فلسطین به موضوع اول دنیا تبدیل شود.اثبات دشمنی اسرائیل با مسلمانان: این واقعیت که اسرائیل به‌عنوان دشمن اصلی مسلمانان، سرزمین فلسطین را اشغال کرده است و ملت آن را به وحشیانه‌ترین شکل ممکن قتل‌عام و آواره می‌کند، برای مسلمانان روشن شد.افشای چهره‌ی واقعی اسرائیل:آشکارساختن ماهیت درنده اسرائیل،بعد از اینکه طی دهه‌های گذشته این رژیم با حمایت و هزینه‌های فراوان آمریکا و غرب تلاش کرده بود ذات وحشی خود را پشت شعارهای مضحک دموکراسی و حقوق‌بشری پنهان کند. محکومیت بین‌المللی رژیم صهیونیستی: برای نخستین بار نهادهای قضایی جهانی از جمله دیوان بین‌المللی دادگستری و دادگاه کیفری بین‌المللی مجبور شدند تحت فشار شدید افکارعمومی جهان،احکامی علیه صهیونیست‌ها صادر کنند و حتی حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو،نخست وزیر جنایتکار رژیم صهیونیستی نیز صادر شد.ایجاد وحدت در جبهه مقاومت: موفقیت طوفان‌الاقصی موجب وحدت بین محور مقاومت در منطقه شد. در تمام جنگ‌های قبلی که میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتاد،گروه‌های فلسطینی به‌ تنهایی با دشمن می‌جنگیدند؛ اما طوفان‌الاقصی موجب شد،محور مقاومت بصورت یکپارچه برای حمایت از آرمان اصلی امت اسلامی به میدان جنگ با اشغالگران بیاید. آشکارساختن میزان شکنندگی رژیم صهیونیستی: طوفان‌الاقصی در این یکسال نشان داد که اسرائیل یک موجودیت شکننده و شکست‌پذیر است و ریشه‌کن کردن آن از منطقه با وجود همه حمایت‌هایی که مستکبران جهان از آن به‌عمل می‌آورند،هدفی دور از دسترس نیست. عدم دستیابی به اهداف اعلامی و اعمالی: رژیم در رسیدن به همه اهداف خود مثل تصرف‌غزه، نابودی حماس،جلوگیری از حملات راکتی مقاومت،آزادی اسرا،مهاجرت اجباری ساکنین غزه ناکام بوده است. فعال شدن جبهه‌ی جدید داخلی: شین‌بت در تلاش است تا اجازه ندهد یک جبهه قدرتمند داخلی ایجاد شود و برای این منظور مدام در کرانه باختری عملیات‌های نظامی انجام میدهد.در کنار این دستاوردها،تلفات سنگین انسانی و مالی،مهاجرت معکوس و آوارگی بخشی از شهرک‌نشینان،آسیب جدی به بخش توریسم و کشاورزی به عنوان بخش‌های اصلی تولید ثروت در اسرائیل،از دیگر دستاوردهای طوفان الاقصی می‌باشد.

حجت الاسلام نریمانی به محورهای نبرد جنوب لبنان اشاره کرد و تصریح کرد: شهادت افراد کلیدی از جمله؛ سید حسن نصرالله، نه تنها خللی را در اراده حزب الله برای مقابله با این رژیم غاصب وارد نخواهد کرد بلکه با توجه به روحیه شهادت در میان جریان مقاومت، خون ها باعث تقویت و تنومند شدن درخت مقاومت خواهد شد و عزم برای نابودی این رژیم جنایتکار راسخ تر می شود.این استراتژی حزب‌الله است که هر ‌قدر ضربه دشمن سخت باشد، ضربه مقابل باید سخت‌تر باشد‌ و در ادامه مقابله با رژیم صهیونیستی این استراتژی باید ادامه پیدا کند. بنابراین حزب ‌الله به عملیات‌های تلافی‌جویانه دست زده است و معادله جاری نبرد دچار تغییر به نفع محور مقاومت شده است.در روزهای گذشته، اکثر عملیات های ترور مهم اسرائیل علیه فرماندهان حزب الله با شکست مواجه شده و همچنین شاهد کاهش عملیات های ترور ارتش رژیم صهیونسیتی هستیم که دلیل بسیار مهمی دارد

وی به پیش‌بینی عجیب سیدحسن‌نصرالله از زمان شهادت خودش و فرماندهان رده بالای حزب‌الله اشاره کرد و گفت: بنابراین ممکن است اسرائیل در ترور رهبران موفق باشد. با این حال، این به معنای پایان [حزب‌الله] نیست، [چون] که وجود حزب الله به افراد وابسته نیست. مردم لبنان و محیط باید برای همه احتمالات آماده شوند. نشانه های زیادی وجود دارد که اسرائیل به دنبال غافلگیری همه است.

امام جمعه تودشک کوهپایه بیان داشت: راه مبارزه با رژیم جعلی و مصنوعی اسرائیلی و صهیونی نقشه ترسیم شده به دست مبارک حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه است و این راه ترسیم شده به برکت وجود رهبری معظم انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا تثبیت وقطعی است واین راه ترسیمی و تثبیت شده تا آخرین نفس به دست با کفایت جان پبرکفان و مجاهدان راه حق ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: کشور های غربی که از هر جهت پهبادی تسلیحاتی جاسوسی مثل انگلیس و بعضی از کشور های اروپایی و آمریکای جنایتکار کار و صهیون های غارتگر و اشغالگر غاصب بدانند جبهه مقاومت تاآخرین قطره خون خود دریغ نخواهند نمود. 

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #غزه #فلسطین #اسرائیل #مردم #اسلام #دنیا
ما را دنبال کنید:
+