اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1403/4/15    کد خبر: 15727620   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 13  دقیقه

 امام جمعه تودشک کوهپایه:

 پیروز اصلی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مردم ایران اسلامی است

 پیروز اصلی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مردم ایران اسلامی است

  امام جمعه تودشک کوهپایه گفت:  پیروز اصلی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مردم فهیم و فرهیخته ایران اسلامی است.

به گزارش رسانه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا نریمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه با تاکید و سفارش بر رعایت تقوای الهی و با مطرح کردن این پرسش که آیا امام حسین(علیه السلام) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام نمود؟ اظهار کرد: با آن که به حسب ظاهر عواملى چون امتناع امام حسین(علیه السلام) از بیعت با یزید و یا پاسخ به دعوت کوفیان، در تحقّق این قیام خونین بى تأثیر نبود، ولى در عین حال در کلمات امام(علیه السلام)، به طور مکرّر از اصلاح امّت و دو فریضه مهمّ امر به معروف و نهى از منکر به عنوان یکى از انگیزه هاى اساسى این نهضت بزرگ یاد شده است.

وی افزود: به راستى امام حسین(علیه السلام) را باید قهرمان این میدان دانست. آن حضرت علاوه بر امر به معروف قلبى و زبانى، عمل به آن را نیز به منتهاى اوج خود رساند و بالاترین مرحله عملى آن را انجام داد، و با شجاعتى وصف ناپذیر به همگان اعلام کرد: أَیُّهَا النّاسُ! فَمَنْ کانَ مِنْکُمْ یَصِبرُ عَلى حَدِّ السَّیْفِ، وَ طَعْنِ الاَسِنَّةِ، فَلْیَقُمْ مَعَنا وَ إِلاَّ فَلْیَنْصَرِفْ عَنَّا اى مردم! هر کس از شما در برابر تیزى شمشیر و زخم نیزه ها شکیبا است، با ما بماند و الاّ از ما جدا شود!

امام جمعه تودشک کوهپایه گفت: امام حسین(علیه السلام) نه تنها با سخنانش به افشاى جنایات بنى امیّه پرداخت که با شمشیر بر ضدّ آنان به مبارزه برخاست و تا پاى جان ایستادگى کرد و این حرکت خویش را امر به معروف و نهى از منکر و اصلاح امور جامعه نامید و در بیان و سخنان خویش، به طور مکرّر از این فریضه بزرگ یاد کرد، و با صراحت، یکى از انگیزه هاى حرکتش را احیاى همین امر مهم شمرد.


وی ادامه داد: شاید بتوان صریح ترین و رساترین تعبیر امام(علیه السلام) در تبیین انگیزه اصلى قیامش را جمله اى دانست که در وصیّت نامه آن حضرت به برادرش محمّد حنفیّه آمده است. آن حضرت پس از آن که انگیزه هایى چون هوى و هوس و کسب مقام را از قیام خود دور دانست، چنین نوشت: وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِصْلاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی، اُرِیدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهى عَنِ الْمُنْکَرِ، وَ اَسِیرَ بِسِیرَةِ جَدِّی وَ أَبِی عَلِىِّ بْنِ أَبِی طالِب من تنها به انگیزه اصلاح در امّت جدّم بپا خاستم، مى خواهم امر به معروف و نهى از منکر کنم و به روش جدّم و پدرم على بن ابى طالب(علیه السلام) رفتار نمایم.

حجت الاسلام نریمانی بیان داشت: امام حسین(علیه السلام) در این عبارات کوتاه و گویا در همان آغاز راه، هدف حرکت الهى خویش را بیان مى کند که قصدش کشور گشایى و به چنگ آوردن مال و مقام دنیا نیست، بلکه هدفش فقط اصلاح جامعه اسلامى و احیاى امر به معروف و نهى از منکر است.

 وی خاطرنشان ساخت: بعد از آن که مسلم بن عقیل(علیه السلام) ـ سفیر آن حضرت در کوفه ـ توسّط نیروهاى ابن زیاد با مکر و حیله دستگیر شد و به مجلس او وارد گشت و او، مسلم را متّهم به فتنه انگیزى ساخت، آن حضرت در پاسخ گفت: «ما لِهذا آتَیْتُ، وَ لکِنَّکُمْ أَظْهَرْتُمُ الْمُنْکَرَ، وَ دَفَنْتُمُ الْمَعْرُوفَ... فَأَتَیْناهُمْ لِنَأْمُرَهُمْ بِالْمَعْرُوفِ، وَ نَنْهاهُمْ عَنِ الْمُنْکَرِ»؛ من براى این چیزها که تو مى گویى به کوفه نیامدم، بلکه شما منکرات و زشتى ها را ظاهر و معروف و خوبى ها را دفن کرده اید... پس ما به پا خواستیم تا مردم را به معروف دعوت کنیم و از منکرات دور سازیم.
 
خطیب نماز جمعه های تودشک کوهپایه تصریح کرد: هنگامى که امام حسین(علیه السلام) با سپاهِ «حرّ» رو به رو گشت و بى وفایى کوفیان آشکار شد و امام حسین(علیه السلام) خود را با شهادت مواجه دید در میان اصحاب خویش برخواست و طىّ سخنانى چنین فرمود: أَلا تَرَوْنَ أَنَّ الحقَّ لا یُعْمَلُ بِهِ، وَ أَنَّ الْباطِلَ لا یُتَناهى عَنْهُ، لِیَرْغَبَ الْمُؤْمِنُ فِی لِقاءِ اللهِ مُحِقّاً (آیا نمى بینید به حق عمل نمى شود و از باطل جلوگیرى نمى گردد، در چنین شرایطى بر مؤمن لازم است [قیام کند و] شیفته ملاقات پروردگار [و شهادت] باشد)

وی متذکر شد: از این سخن امام(علیه السلام) استفاده مى شود که در چنین شرایطى از جان باید گذشت یعنى در مرحله اى که خطر، کیان دین و مذهب را تهدید مى کند، وجود ضررهاى مالى و جانى نمى تواند مانع امر به معروف و نهى از منکر، گردد.

 حجت الاسلام نریمانی بیان داشت: طبق نقل مورّخان آنگاه که حرّ مانع حرکت امام شد، امام(علیه السلام) در نامه اى به بزرگان کوفه نوشت: فَقَدْ عَلِمْتُمْ أَنَّ رَسُولَ اللهِ(صلى الله علیه وآله) قَدْ قالَ فِی حَیاتِهِ: مَنْ رَأى سُلْطاناً جائِراً مُسْتَحِلاّ لِحُرُمِ اللهِ، ناکِثاً لِعَهْدِ اللهِ، مُخالِفاً لِسُنَّةِ رَسُولِ اللهِ، یَعْمَلُ فِی عِبادِ اللهِ بِالاِثْمِ وَ الْعُدْوانِ، ثُمَّ لَمْ یُغَیِّرْ بِفِعْل وَ لا قَوْل، کانَ حَقِیقاً عَلَى اللهِ أَنْ یُدْخِلَهُ مَدْخَلَهُ شما مى دانید پیامبر خدا(صلى الله علیه وآله) در زمان حیاتش فرمود: هر کس سلطان ستمگرى را ببیند که حرام خدا را حلال شمرده و پیمان خدا را شکسته، با سنّت پیامبر مخالفت مى ورزد و در میان بندگان خدا به ظلم و ستم رفتار مى کند ولى با او به مبارزه عملى و گفتارى برنخیزد، سزاوار است که خداوند او را در جایگاه آن سلطان ستمگر [جهنّم] وارد کند)
 
وی گفت: امام حسین(علیه السلام) با این سخنان ضمن گوشزد کردن وظایف همه قشرهاى مردم، خصوصاً بزرگان کوفه، عزم جزم خویش را براى اصلاح امور و مبارزه کامل با خودکامگان و ستمگران بنى امیّه اعلام مى دارد، و این مبارزه را مشروط به حمایت آنها هم نمى کند و آماده است جان گرامى خویش را در این راه نیز فدا کند و لذا ما امروز در برابر مرقد آن حضرت ایستاده، و مى گوییم: «أَشْهَدُ أَنَّکَ قَدْ أَقَمْتَ الصَّلاةَ وَ اَتَیْتَ الزَّکاةَ وَ أمَرْتَ بِالْمَعْرُوفِ وَ نَهَیْتَ عَنِ الْمُنْکَرِمن شهادت مى دهم که تو نماز را بپا داشتى و زکات را ادا کردى و امر به معروف کرده و نهى از منکر را بجا آوردى.

امام جمعه تودشک کوهپایه اظهار کرد: برنامه هفتم توسعه که ترجمان سیاستهای کلی رهبر حکیم انقلاب اسلامی است توسط مجلس انقلابی و دولت شهید رئیسی تهیه و آماده شده و باید اجرا شود، بنابراین اولین شرط در اجرای برنامه‌ها، انتخاب همکاران و همراهان انقلابی و امین و کارآمد است. این ویژگی‌ها در بیانات اخیر رهبر انقلاب اسلامی آمده است: نباید کسانی به‌عنوان مشاور و وزیر و دستیار انتخاب شوند که «ذرّه‌ای» با انقلاب و امام و نظام، زاویه دارند، یعنی در رویکردها و اقدامات و کلام و رفتار و مواضع ایشان نباید زاویه با انقلاب اسلامی وجود داشته باشد.


وی ادامه داد: مدیران ارشد نظام در منصب وزارت و مشاورت و معاونت ریاست جمهور باید کلام و رفتار و منش و نحوه مدیریت‌شان مبتنی بر التزام شریعت باشد. مردم ما انتطار دارند دولت چهاردهم ادامه‌دهنده راه شهید خدمت رئیسی عزیز و شهیدان رجایی و باهنر باشد.

حجت الاسلام نریمانی تصریح کرد: مذاکره یک راهکار برای رفع تحریم است اما مهمتر از آن خنثی‌سازی تحریم است که در دولت سیزدهم، مورد توجه قرار گرفت و اقدامات مهمی در این راستا انجام شد. یکی از راهبردهای خنثی‌سازی تحریم، جلوگیری از زمینه‌های تشدید تحریم است که باید بیش از پیش مورد توجه دولت چهاردهم قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه   انتخابات یعنی انتخاب سرنوشت ساز ملت ایران ، خاطرنشان ساخت: دولت چهاردهم باید بدون در نظر گرفتن عامل کمرنگ‌شدن نفت، جایگاه اقتصاد ایران در جهان را بازیابی کند، بررسی‌ها در این زمینه نشان می‌دهد که این بازیابی شامل لااقل هفت ضلع زیر است: ۱-امنیت غذایی و اقلام اساسی  ۲-حمل و نقل و راهگذرهای منطقه‌ای ۳- پروژه‌های پیشران ملی و تأمین مالی خارجی ۴- اشتغال ناظر به زنجیره‌های ارزش جهانی ۵- سیاست‌های مؤثر ارزی ۶- سیاست‌های انرژی ۷-دیپلماسی اقتصادی

وی با بیان اینکه فعالیت بیش از 60 هزار سکوی پرتاب موشک مردمی با دست مردم به سوی اسرائیلی که بدخواه ملت بیدار ایران است، گفت:  انتخاب آگاهانه توام با مسئولیت و وظیفه شناسی آرمان گرا کشور دوستی اهمیت به آینده و آیندگان و پیروز اصلی مردم فهیم و فرهیخته ایران اسلامی است و روزهای آینده دیگر رقابت تمام شده و نوبت رفاقت باهم بودن وبرای هم بودن کنار یکدیگر بودن است چون پیروز این میدان مردم هستند و منتخب مردم هم با تمام توان در خدمت مردم خواهد بود.

امام جمعه تودشک کوهپایه با اشاره به جهاد تبیین انتخاباتی، گفت: ۱. جدی گرفتن جهاد تبیین، چه گفتن و چگونه گفتن نیازمند طرح‌ریزی است و باید ابتکارات از مراحل اولیه تولید تا توزیع نهایی محتوا همراه کار باشد و در نهایت بتوان به مخاطب، روایت غالب حقیقی را القا کرد؛ تا هم بتوان انگیزه و اراده وی را برانگیخت؛ و هم این اراده را جهت‌دهی نمود. ۲. توجه به ظرفیت انسانْ‌رسانه‌ها، انسانی است که هویت رسانه‌ای پیدا کرده است. مهارت‌هایی در او تجمیع شده که خود تبدیل به یک منبع اطلاعات (دیتا‌سنتر) انسانی می‌گردد. رسالت و احساس تکلیف برای بیان واقعیت های آگاهی دهنده، ۳. تشخیص درست صحنه در جنگ روایت‌ها ، باید بدانیم که پیروز جنگ روایت‌ها، پیروز میدان رقابت خواهد بود. در میدان رقابت انتخاباتی، کلان روایتی که علیه نامزد جبهه انقلاب در جامعه در حال القاء است، مبتنی بر برنامه‌داشتن و پاکْ‌دستی وی نیست. جبهه انقلاب باید در این معرکه و جنگ روایت‌ها، این خط روایی را بشکند. ۴. توجه به تکنیک‌ های نبرد روایی باید بر تکنیک‌های نبرد روایی اشراف کامل پیدا کنیم و جنگ روایت‌ها از مهم‌ترین مؤلفه‌های این جنگ تمام‌عیار نرم و هیبریدی می‌باشد.

 

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #انتخابات #رئیس جمهور #مردم #ایران #جویا #رسانه
ما را دنبال کنید:
+