اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1403/4/12    کد خبر: 15727616   در دسته بندی یادداشت نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

یادداشت:

جنبش اخلاقی، برای انسانی که گرگ نیست!

جنبش اخلاقی، برای انسانی که گرگ نیست!

  خبرنگار و فعال رسانه‌ای گفت: ما را به تاریکی کاری نیست، شمع خود می‌افروزیم و چراغ لاله سوز در کوی و برزن وطن می‌آویزیم و با انتخاب دکتر مسعود پزشکیان، راه آبادانی ایران و وحدت و مهربانی ملی می‌پوییم.

 به گزارش رسانه خبری صدای جویا از ایلام، عبدالصاحب ناصری - خبرنگار و فعال رسانه‌ای طی یادداشتی با عنوان «جنبش اخلاقی، برای انسانی که گرگ نیست!» در حمایت از دکتر مسعود پزشکیان به شرح زیر آورده است: به تمام آنان که برگشت به اخلاق را درمان دردهای لاعلاج این وطن می‌دانند.
 ایرانیان عزیز، مادران، پدران، خواهران، برادران، دختران و پسران والاتبار، درودتان باد! نیک‌پنداری، نیک‌گفتاری و نیک‌کرداری، آفتاب تابان پرفروغ و بی‌غروب فرهنگ این دیار پایدار، در زیست فردی و اجتماعی بوده است.
  اینک و در دور دوم گزینش رئیس‌جمهور نهم، ما باتکیه‌بر همان پیشینهٔ فرازمند، برای همراه نمودن هم‌وطنان گرانمایهٔ خود با هدف یاری رساندن به پزشک پارسای میهن، به‌جای پرداختن به اینکه دیگری کی بوده و هست، باید جنبشی اخلاقی پایه‌ریزی و راه‌اندازی کنیم که در آن به آنچه دکتر پزشکیان؛ نمی‌خواهد! نمی‌تواند! نباید بخواهد! نباید بتواند! نیست! هست! باید باشد! بپردازیم.
  در چنین فضای گفتمانی، رهای از نتیجهٔ گزینشگری، تلاش ما در پاسداشت و گسترش اخلاق، صورت‌گرفته و در آینهٔ رفتار جمعی مردم بازتاب یافته و به انباشت و استواریِ سرمایهٔ اخلاقی خواهد انجامید و بی‌شک جامعه ما را در این کنشگری اخلاق‌مدارانه دست‌گیری و همراهی خواهد نمود.
 بر این کارزار ممتازِ فرهنگ‌ساز، من نام «جنبش اخلاقیِ نیست و هست و نخواستن و نتواستن‌های رئیس‌جمهور پزشکیان» می‌گذارم. در این تلاش اخلاق‌مدار، ما از زیباییِ رخ یوسفِ خود، پرده بر می‌گیریم، از پیراهن چاک شده و خون‌آلودش رمزگشایی می‌کنیم، از چاهِ نابرادری‌ها برمی‌کشیم و راه بر بردن وی در بازار برده‌فروشان، می‌بندیم! ما شیشه مُشک وطن بر مخاطب می‌گشاییم و در این تلاش تابناکِ اخلاقی، طبیب سنجیدهٔ میهن را که از برای بهبود حال بیمار وطن دست در کار درمان زده است، به پیشگاه نگاه و پسند ایرانیان رنج‌دیدهٔ رنجیدهٔ تمدن‌ساز، پیشنهاد می‌کنیم.
  ما می‌کوشیم بر فراز ستادهای دکتر پزشکیان بیرق بیداری و عَلمِ ادب و اخلاق به اهتزاز درآوریم. در این جنبش اخلاقی خواهیم گفت از: پدری که برای فرزندانش مادر هم بوده است و برای فرزندان ایران نیز! زبانی که گنگ نیست و هم‌زمان دروغ نمی‌گوید! گردنی که در گرو گفتارش است! قلبی که در رهن و مالامال از دوستی مردم است! گلویی که گیر لقمه‌ای چرب و شیرین نیست! سینه‌ای که بی‌کینه است، اما بی‌سوگ نیست! خادمی که ستم‌پذیر و ستمکار نیست! انسانی که گرگ نیست! رئیس‌جمهوری که خیلی چیزها نیست، مسعود پزشکیان خاک‌پای ملت ایران است! ما به فضل پروردگار، جنبشی اخلاقی پی افکنده و پیش گرفته و می‌گسترانیم که پزشک پاک و بی‌پیرایهٔ ملت در آن کارگاه مهارت‌های عشق ورزیدن و با هم‌زیستی و هنر فضیلت انسان بودن را برپا خواهد ساخت. ما از دروغ و گزافه‌گویی و گنده‌سازی پرهیز پیوسته خواهیم نمود.
  در این مدت کوتاه تبلیغات، رسانه‌ها، ستادها، سخنران‌ها، کمپین‌های یاران دکتر پزشکیان باید بکوشند پویشی اخلاقی به راه اندازند که طوفان ویرانگر دریدگی و بی‌پروایی، سر بر پای نسیم زندگی‌ساز مروت و مدارا و مهربانی گذارد. جان پاک و روان راست‌جوی جامعهٔ ایرانی تشنگی اخلاق دارد و روح رادّ و رها و بی‌ریای ایرانیان همواره اخلاق را پاس داشته است.
 ما را به تاریکی کاری نیست، شمع خود می‌افروزیم و چراغ لاله سوز در کوی و برزن وطن می‌آویزیم و با انتخاب دکتر مسعود پزشکیان، راه آبادانی ایران و وحدت و مهربانی ملی می‌پوییم، به یاری یکتای بی‌همتا.


مرتبط با جغرافیای ایلام با کلید # #انتخابات #پزشکیان #مردم #ایران #جویا #صدا
ما را دنبال کنید:
+