اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1403/4/8    کد خبر: 15727614   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 9  دقیقه

امام جمعه تودشک عنوان کرد:

گفتمان اصلى دولت اسلامى خدمت است و رئیس جمهور ملتزم به اجرای آن

گفتمان اصلى دولت اسلامى خدمت است و رئیس جمهور ملتزم به اجرای آن

  امام جمعه تودشک کوهپایه گفت: گفتمان اصلى دولت اسلامى خدمت است و رئیس جمهور ملتزم به اجرای آن می باشد.

به گزارش رسانه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا نریمانی ازدواج و تشکیل خانواده، یعنی دوتا «من»، «ما» شدن. این «ما» شدن به‌معنای این نیست که: ما هیچ اختلافی نداریم؛ یا قرار است از این به بعد اختلاف نداشته باشیم. بلکه به‌معنای این است که می‌خواهیم با محبت و صمیمیت، «با هم بسازیم». با هم ساختن یعنی مهارت هم‌زیستی و در کنار هم بودن را داشتن. این هم‌زیستی و «ما» بودن، بزرگ‌ترین هنر اجتماعی انسان است.


وی ادامه داد: روز مباهله، روزی است که پیامبر مکرم اسلام، عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه می‌آورد. نکته‌ی مهم در باب مباهله این است: «و انفسنا و انفسکم» در آن هست؛ «و نساءنا و نساءکم» در آن هست؛ عزیزترین انسان‌ها را پیغمبر اکرم انتخاب می‌کند و به صحنه می‌آورد برای محاجه‌ای که در آن باید مایز بین حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض دید همه قرار بگیرد.

امام جمعه تودشک کوهپایه تصریح کرد: هیچ سابقه نداشته است که در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت، پیغمبر دست عزیزان خود، فرزندان خود و دختر خود و امیرالمؤمنین را - که برادر و جانشین خود هست - بگیرد و بیاورد وسط میدان؛ استثنائی بودن روز مباهله به این شکل است. یعنی نشان دهنده‌ی این است که بیان حقیقت، ابلاغ حقیقت، چقدر مهم است؛ میآورد به میدان با این داعیه که میگوید بیائیم مباهله کنیم؛ هر کدام بر حق بودیم، بماند، هر کدام بر خلاف حق بودیم، ریشه‌کن بشود با عذاب الهی.

وی خاطرنشان ساخت: همین قضیه در محرّم اتفاق افتاده است به شکل عملی؛ یعنی امام حسین (علیه الصّلاة و السّلام) هم برای بیان حقیقت، روشنگری در طول تاریخ، عزیزترین عزیزان خود را بر میدارد می آورد وسط میدان. امام حسین (علیه‌السّلام) که می‌دانست حادثه چه جور تمام خواهد شد؛ زینب را آورد، خانواده، فرزندان خود را آورد، برادران عزیز خود را آورد. اینجا هم مسئله، مسئله‌ی تبلیغ دین است؛ تبلیغ به معنای حقیقی کلمه؛ رساندن پیام، روشن کردن فضا؛

حجت الاسلام نریمانی گفت: این (مباهله)، آن چیزی است که ما همیشه به آن احتیاج داریم. امروز هم ما احتیاج داریم به همین اقتدار ایمانی و همین تکیه‌ی بر حقّانیّت خودمان؛ چون در راه حق داریم حرکت می‌کنیم، به این باید در مقابل دشمنی دشمنان و دشمنی استکبار تکیه کنیم و الحمدلله تکیه هم می‌کنیم.


وی یادآور شد: همان‌طور که در مباهله همه‌ی ایمان در مقابل کفر قرار گرفت، امروز، همه‌ی ایمان در نظام جمهوری اسلامی در مقابل کفر قرار گرفته است؛ و همان‌طور که معنویّت و صفا و اقتدار معنوی پیغمبر اکرم و خانواده‌اش توانست دشمن را از میدان خارج کند، به فضل الهی و به حول‌وقوّه‌ی الهی ملّت ایران با اقتدار خود و با معنویّت خود دشمن را از میدان خارج خواهد کرد.

 
امام جمعه تودشک کوهپایه با بیان اینکه ما انسان‌ها دو بزرگ‌ترین هنر داریم، یکی در ساحت فردی، یکی هم در ساحت برون‌فردی و اجتماعی.بیان داشت: بزرگ‌ترین هنر فردی ما، تقوا و تزکیه نفس است: «قَدْ أَفْلَحَ مَنْ تَزَکَّى» (اعلی: ۱۴)؛ «وَالْعَاقِبَةُ لِلتَّقْوَى» (طه: ۱۳۲).


وی با بیان الزاماتی که رئیس جمهور باید به آن ملتزم باشد، گفت: گفتمان اصلى دولت اسلامى همین خدمت است. مردمى‌بودن حکومت اسلامى این است که حکومت اسلامى در خدمت مردم است و نمی‌شود از هر حکومتى در دنیا این ادعا را باور کرد که در خدمت مردم خود است.خدمت به مردم در همه‌جا با ارزش است و در جمهورى اسلامى، باارزش‌تر است؛ زیرا این خدمت در چارچوب آرمان‌هاى والا و ارزشمندى است که ارزش خدمت را مضاعف می‌کند.قدرت اگر با هدف خدمت به مردم باشد، عبادت است.اگر کسى براى خدمت به مردم، به‌خصوص خدمت به طبقات ضعیف، وارد میدان مبارزه شود، هر حرکت او، هر کلمه‌ او، هر حرف او حسنه است.فرصت خدمت، یک نعمت است. و هر نعمتی هم شکری دارد؛ شکرش این است که در این فرصت از همه‌ توان برای خدا استفاده کنید.مبنای کارها بایستی پیشبرد اهداف انقلاب باشد.باید برای این اهداف کار کرد؛ تلاش و هدف بایستی این باشد و با آن اهداف تطبیق بکند.

حجت الاسلام نریمانی با بیان راهبردهای مشارکت‌افزایی تصریح کرد: ۱) آگاه‌سازی۲) انگیزه‌سازی۳) اعتمادسازی۴) رضایتمندسازی۵) هموارسازی از جمله این موارد هستند.

 وی ادامه داد: سیدحسن نصرالله، در سخنرانی خود درباره تحولات غزه و تنش با رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی، علاوه بر مقامات تل‌آویو، دولتمردان قبرس را هم به عنوان شریک این رژیم خطاب قرار داد و گفت: «اسرائیل معتقد است در صورت هدف قرار گرفتن فرودگاه‌هایش، از فرودگاه‌ها و امکانات قبرس برای حمله به لبنان استفاده خواهد کرد. بنابراین دولت قبرس باید بداند که باز کردن فرودگاه‌ها و پایگاه‌های قبرس به روی جنگ لبنان، مقاومت را مجبور می‌کند با قبرس به گونه‌ای برخورد کند که انگار بخشی از جنگ است.»

خطیب نماز جمعه های تودشک بیان داشت: برخلاف اظهارات مقامات قبرس که در هیچ اقدامی علیه لبنان شرکت نمی‌کنند اما روزنامه گاردین در گزارشی افشا کرد که قبرس به رژیم صهیونیستی اجازه داده تا از حریم هوایی این کشور برای انجام تمرینات شبیه‌سازی مقابله با حمله ایران به اسرائیل استفاده کند.

وی تاکید کرد: در جنگ غزه، حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و حشدالشعبی به فلسطینی‌ها در مقابل صهیونیست‌ها کمک نظامی کرده‌اند. اکنون افتتاح دفتر سیاسی حماس در عراق نیز در راستای تقویت انسجام و یکپارچگی محور مقاومت در سطح منطقه است و این از پیامدهای مهم جنگ غزه است.

حجت الاسلام نریمانی اظهار داشت: جنگ اوکراین و خط و نشان روسیه و اروپایی‌ها برای یکدیگر خطر جنگ اتمی را بسیار جدی کرده است. به نظر می‌رسد تهدید دبیر کل ناتو برای آماده‌باش هسته‌ای کشورهای عضو این سازمان نظامی غربی اقدامی در راستای افزایش تنش‌ها و نیز تهدیدی مستقیم علیه رقبای غرب یعنی روسیه و چین است.

وی گفت: خطر جنگ اتمی یکی از پیامدهای سیاست‌های آمریکا است که به‌دنبال تشدید تنش با روسیه است و اروپا نیز دنباله رو واشنگتن شده است. بدین ترتیب به نظر می‌رسد ناتو در راستای خدمت به اهداف استراتژیک و امنیتی آمریکا و با هدف مقابله فعال با روسیه و چین قصد آماده‌باش هسته‌ای را دارد که این امر البته به مثابه اعلام خصومت با مسکو و پکن و صف‌آرایی هسته‌ای در برابر این دو قدرت هسته‌ای رقیب غرب است.

امام جمعه تودشک گفت: رئیس جمهور روسیه در سفری کم‌سابقه، هفته گذشته به کره شمالی سفر کرد. این سفر دو روزه، اولین سفر یک رهبر روسیه به کره شمالی پس از ۲۵ سال و دومین دیدار پوتین از پیونگ یانگ محسوب می‌شود و از این حیث دیداری پراهمیت در وهله زمانی کنونی اعلام شد.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #انتخابات #رئیس جمهور #مردم #ایران #جویا #رسانه
ما را دنبال کنید:
+