اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1403/3/22    کد خبر: 15727589   در دسته بندی اجتماعی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 2  دقیقه

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان:

سال گذشته در اصفهان ۲ هزار و ۱۵۱ طرح اشتغالزایی در زمینه قالیبافی ایجاد شد

سال گذشته در اصفهان ۲ هزار و ۱۵۱ طرح اشتغالزایی در زمینه قالیبافی ایجاد شد

  مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان اظهار داشت: سال گذشته ۲ هزار و ۱۵۱ طرح اشتغالزایی در زمینه قالیبافی ایجاد و راه اندازی شد که مددجویان هنرمند با بافت ۳۵۴ تخته فرش، هزار و۵۹۳ متر مربع فرش تولید کردند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، کریم زارع مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اصفهان، با گرامیداشت روز ملی فرش، اظهار داشت: سال گذشته ۲ هزار و ۱۵۱ طرح اشتغالزایی در زمینه قالیبافی ایجاد و راه اندازی شد که مددجویان هنرمند با بافت ۳۵۴ تخته فرش، هزار و۵۹۳ متر مربع فرش تولید کردند.

کریم زارع با اشاره به اینکه متراژ تولیدی سال گذشته نسبت به تولید سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۲ درصد رشد داشته، ادامه داد: بیشتر بافندگان فرش دستباف را زنان مددجو و سرپرست خانوار تشکیل می دهند که از نظر تامین مواد اولیه، نظارت بر تولید فرش، برگزاری کلاس های آموزشی دوره ای، با نظارت مستقیم ۳۹ راهبر شغلی در این زمینه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۲۱ طرح تولید فرش راه اندازی و ایجاد شده است، افزود: صنعت قالیبافی میراث گذشتگان این استان است که به نسل امروز منتقل شده و می تواند علاوه بر تولید فرش های با کیفیت، به معیشت خانوارهای تحت حمایت این نهاد کمک قابل توجهی کند.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان، با تاکید براینکه توسعه مشاغل خانگی یکی از اولویت های این نهاد برای خوداتکایی خانوارهای تحت حمایت است، گفت: بسیاری از مددجویان دارای استعداد و توانایی های نهفته ای هستند که با اندک سرمایه می توانند صاحب شغل مناسب شوند، براین اساس با شناسایی و استعدادسنجی مددجویان، دوره های آموزشی مختلفی را با توجه به علاقه و استعداد آنها برگزار می کنیم تا مسیری برای اشتغال پایدار آنها باشد.


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #کمیته امداد #اشتغال زایی #بیمه #قالیبافی #خبر #جویا #اصفهان
ما را دنبال کنید:
+