اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1403/3/12    کد خبر: 15727570   در دسته بندی ورزشی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 7  دقیقه

سرپرست اداره ورزش و جوانان شاهین شهر؛

 مسابقات توسگایی یکی از پرخاطره ترین بازی های قدیمی شهر میمه است

 مسابقات توسگایی یکی از پرخاطره ترین بازی های قدیمی شهر میمه است

  سرپرست اداره ورزش و جوانان شاهین شهر و میمه گفت:  مسابقات توسگایی یکی از پرخاطره ترین بازی های قدیمی شهر میمه است که در دهه های 30 تا 50 در تعطیلات نوروز و تابستان عمده جوانان شهر را در قالب تیم های محله ای به خود مشغول می کرد.

احسان شاه علی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی صدای جویا در اصفهان با تسلیت فرا رسیدن رحلت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و همچنین تبریک به  سید مهدی صدری که به عنوان جدید سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان معرفی شده اند، اظهار کرد: مسابقات پرورش اندام قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات آسیایی به میزبانی استان البرز شهرستان کرج پنجشنبه و جمعه ۱۰ و۱۱خردادماه برگزار گردید و امین روشنایی ورزشکار خوش استایل رشته بادی بیلدینگ با حضور در این رقابت ها در وزن۹۰ کیلوگرم توانست مقام اول را از آن خود نماید.

وی با اشاره به کسب مقام توسط کشتی‌گیران نونهال و نوجوان شاهین شهری در مسابقات چند جانبه، ادامه داد: روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۳/۳/۱۰ مسابقات چند جانبه‌ای با حضور 6 تیم از تهران، اصفهان، شاهین شهر، در خانه کشتی حسین آباد اصفهان برگزار گردید که مقام‌های ذیل به دست آمد؛ طه گودرزی مقام اول- امیر حسین دارسنج مقام اول- مهرداد صالحی مقام اول- مصطفی صفری مقدم مقام اول- مهرشاد صالحی مقام اول- فردین خلیلی مقام دوم- صدرالدین جهانگیری مقام دوم -علیرضا اکبریان مقام سوم- شهریار زنگنه مقام سوم- آرتیمان غریب‌زاده مقام سوم- آرین شاه قلی مقام سوم- حسین عبدالهی مقام سوم و همچنین کسب مقام سوم تیمی مربیان آقایان مجتبی دارسنج، ابراهیم غریب زاده، سیاوش گودرزی و منصور علی پناه بدست آمد.

 سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهین شهر و میمه تصریح کرد: دور اول مسابقات تنیس روی میز پیشکسوتان آقایان استان اصفهان در تاریخ ۱۱/۳/۱۴۰۳ در خانه تنیس استان اصفهان برگزار شد و پیشکسوت شاهین شهری ناصر نظری زاده در رده سنی ۶۰ سال به بالا نایب قهرمان این مسابقات گردید.

وی افزود: به مناسبت گرامیداشت شهید جمهور حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی و شهدای خدمت هیات کوهنوردی در روز جمعه ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۳ اقدام به برگزاری ۴ برنامه و صعود همزمان به شرح زیر نمود. ۱. برنامه صعود به قله دالانکوه ( داراب شاه ) به ارتفاع ۳۹۴۰ متر ۲. صعود مشترک به قله شاهین نطنز با کوهنوردان هسا ۳. پیمایش خط الراس کرکس به شاهین ( ۳ نفر) ۴. صعود به قله کرکس ( ۴ نفر)

شاه علی خاطرنشان ساخت: هیات روستایی و بازی های بومی و محلی شهرستان شاهین شهر و میمه روز جمعه 11 خرداد ماه 1403 اولین دوره مسابقات بومی و محلی توسگایی با حضور علاقمندان این بازی مفرح و شاد در ورزشگاه شهید ایراندوست میمه برگزار گردید .

وی بیان داشت: مسابقات توسگایی یکی از پرخاطره ترین بازی های قدیمی شهر میمه است که در دهه های 30 تا 50 در تعطیلات نوروز و تابستان عمده جوانان شهر را در قالب تیم های محله ای به خود مشغول می کرد.

 سرپرست اداره ورزش و جوانان شاهین شهر ادامه داد: بازی توسگایی در قالب دو تیم 7 تا 11 نفر و با استفاده از توپ تنیس و چوب های با طول 70 الی 110 سانتی متر و قطر حداکثر 5 سانتی متر برگزار می گردد. این بازی مهیج در دویدن رفت و برگشت حداقل 30 و حداکثر 50 متر دقت نظر و هماهنگی عضله و عصب در زمان ضربه زدن به توپ و همچنین حرکت سریع سر به بالا در زمان دویدن به سمت توپی که در هوا معلق است حائز اهمیت است. کادر اجرایی هیات روستایی و بازی های بومی و محلی شهر میمه در نظر دارند در طول سال با استفاده از تجربه پیشکسوتان تمام مسابقات بومی و محلی را احیاء نماید.

وی یادآور شد: مراسم استقبال از کاروان دو امدادی عاشقان حسینی ، زائران خمینی(ره) روز پنجشنبه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۳ در میدان ولی عصر (مقابل سپاه ناحیه شهرستان شاهین شهر) با حضور فرماندار و معاونت سیاسی و امنیتی فرمانداری ، ریاست اداره ورزش وجوانان ، جانشین سپاه ناحیه مقاومت بسیج ، کانون بسیج ورزشکاران و جمعی از مسئولین هیات های ورزشی و ورزشکاران برگزار شد.

شاه علی گفت: در این مراسم مسئولین هیات‌های ورزشی وورزشکاران ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهید جمهور و شهدای خدمت با شاخه های گل از دوندگان کاروان زائر مرقد مطهر امام راحل حضرت امام خمینی (ره) استقبالی پر شور وباشکوه بعمل آوردند.

وی یادآور شد: بمناسبت دهه کرامت وروز دختر وگرامیداشت آزاد سازی خرمشهر یک دورمسابقات بدمینتون تک نفره ویژه دختران در تاریخ ۱۴۰۳/۲/۲۹در سالن شهدای شهر گز برخوار برگزار گردید.

  سرپرست اداره ورزش و جوانان شاهین شهر تصریح کرد: رقابت‌های ووشو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در رده سنی بزرگسالان در بخش بانوان به میزبانی آکادمی‌ ملی ووشو تهران برگزار شد. در این مسابقات ووشوکاران شاهین شهری در بخش ساندا با مربیگری خانم راضیه طهماسبی فر موفق به کسب دو مدال طلا و نقره توسط ستاره کیانی و‌ فاطمه کیانی در این رقابت ها شدند. همچنین در بخش تالو خانم معصومه طهماسبی دو مدال نقره در فرم های تایچی چوان کسب کرد. مربی تیم استان اصفهان در بخش تالو را نیز خانم زهرا برومند بر عهده داشتند . گفتنی است این مسابقات با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت کننده از ۳۱ استان و منطقه آزاد برگزار شد.


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #ورزش #جوانان #میمه #اصفهان #ایران #مردم
ما را دنبال کنید:
+