اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/9/24    کد خبر: 15727296   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

امام‌جمعه آبدانان:

شهرستان محروم آبدانان به شدت نیازمند توجه مسئولان است

شهرستان محروم آبدانان به شدت نیازمند توجه مسئولان است

  امام‌جمعه شهرستان آبدانان گفت: به نمایندگی از مردم همیشه در صحنه آبدانان از سردار احمد وحیدی به‌عنوان وزیر کشور انتظار داریم که عمده مشکلات شهرستان آبدانان را در تهران پیگیری و مرتفع نمایند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی شامگاه پنج‌شنبه 23 آذرماه در دیدار با احمد وحیدی وزیر کشور اظهار کرد: به نمایندگی از مردم همیشه در صحنه آبدانان از سردار احمد وحیدی به عنوان وزیر کشور انتظار داریم که عمده مشکلات شهرستان آبدانان را در تهران پیگیری و مرتفع نمایند.


وی افزود: افتتاح تونل  کبیر کوه به‌عنوان یک پروژه ملی می‌تواند شهرستان آبدانان را از بن‌بست خارج کند به همین خاطر امیدواریم با رفع مشکلات مالی پیمانکار این پروژه بعد گذشته یک دهه در دهه فجر امسال افتتاح و زیر بار ترافیک وسایل نقلیه برود

امام‌جمعه آبدانان گفت: درخوا‌ست دیگر مردم این شهرستان مجوز برای استفاده از فرودگاه آبدانان است که مردم انتظار دارند وزیر کشور به جد پیگیر این موضوع در هیئت دولت باشند.

وی خطاب به وزیر کشور گفت: مشکلات و دغدغه‌های عشایر و کشاورزان آبدانان که بالاترین سهم عشایر استان ایلام را دارند باید مرتفع در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه زمین‌های این منطقه پتانسیل آبی شدن را دارند، تصریح کرد: رودخانه و آب جاری در شهرستان آبدانان هست؛ اما زمین‌ها دیم هستند که با ایجاد سدهای خاکی صدها هکتار زمین زیر بار محصولات کشاورزی می‌رود که نیازمند توجه مسئولین است.

وی عمده‌ترین مشکلات شهرستان آبدانان را نداشتن زیر ساخت های اشتغال عنوان کرد و گفت: اگر چند پروژه زود بازده در شهرستان آبدنان ایجاد شود، می تواند مشکلات اشتغال شهرستان را تا حدودی مرتفع گردد.

امام جمعه آبدانان با بیان اینکه در این شهرستان جایگاه شهرک صنعتی داریم اما هیچگونه شهرکی که فعالیت صنعتی و اشتغالی باشد در آن وجود ندارد، خاطرنشان ساخت: آبدانان چندین پروژه نیمه کاره از جمله کشتارگاه طیور را دارد که با رفع مشکل مالی آن؛ زمینه اشتغال  ۵۰۰نفر فراهم ساخت.

وی گفت: کارخانه بازیافت برای شهرداری آبدانان می تواند مشکل بازیافت در شهرستان های حوزه جنوب را از بین ببرد و زمینه اشتغال ۱۰۰نفر را نیز فراهم نماید.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه زیر ساخت های فرهنگی در شهرستان آبدانان ضعیف است، تاکید کرد: مردم آبدانان از لحاظ مالی ضعیف و محروم هستند ولی مردمی سخاوتمند هستند که نیازمند توجه ویژه و تخصیص اعتبار دولت مردمی می باشند.

مرتبط با جغرافیای ایلام با کلید # #آبدانان #ایلام #دولت #کشور #ایران #مردم
ما را دنبال کنید:
+