اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/9/20    کد خبر: 15727288   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 55  دقیقه

در 24 ساعت گذشته ؛

مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان از نگاه رسانه رسمی صدای جویا

مهم‌ترین خبرهای ایران و جهان از نگاه رسانه رسمی صدای جویا

  تحولات فلسطین اشغالی و حملات رژیم غاصب اسرائیل کانون توجه رسانه های ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، چکیده مهم‌ترین رویدادهای رسانه‌های ایران وجهان از جمله؛ ایرنا، ایسنا، فارس، تسنیم، مهر، شرق، کیهان، رویداد ۲۴، جماران، عرشه آنلاین، صدای جویا، تابناک، رجانیوز، شفقنا، میزان، آفتاب، تجارت نیوز، اعتماد، موج، ایکنا، رکنا، ایلنا، دولت بهار، ایبنا، اقتصاد آنلاین، صاحب نیوز، نورنیوز، انتخاب، بسیج، حوزه، برنا، اکو ایران، خبر فوری، افکار نیوز، مثلث آنلاین، ورزش سه، نامه نیوز، مشرق، ایمنا، تهران نیوز، قدس، رسالت، نماینده، خبرآنلاین، سلامتو سایر طی ۲۴ ساعت گذشته ( شنبه 20  آذر ماه 1402-  11 دسامبر2023 میلادی و 27 جمادی الاول 1445 هجری قمری ) به شرح زیر می باشد؛  


▪️ کمیته امداد شاهین شهر در اشتغالزایی رتبه اول را در کشور کسب کرد.

▪️ سرهنگ فرهادی جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان از تردد و فعالیت مجدد یک سارق سابقه دار و شرور تحت تعقیب مراجع قضایی در سطح شهرستان مطلع و او دستگیرکردند.

▪️ سرهنگ فرهادی جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع ۶فقره سرقت خودروی پراید، طی یک بازه زمانی ده روزه، با شیوه و شگردهایی مشابه در محدوده محلات حاجی آباد و خانه کارگر شاهین شهر، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت. وی افزود: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی عاملان این سرقت‌ها که ۲ برادر بودند شناسایی و با هماهنگی دادستان محترم شاهین شهر دستگیر شدند.

▪️ مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری:  مدل جامع مدیریت منابع و مصارف گاز استان اصفهان تدوین و تصویب شد

▪️ در پی حادثه تلخ در انبار ایستگاه پمپاژ شرکت نفت برداسپی گندابه شیراوند شهرستان کوهدشت لرستان که منجر به فوت ۵ نفر از عزیزان روستاهای زیاد آباد و حسن رباط بخش میمه گردید پیام تسلیتی توسط احمد حیدریان بخشدار میمه صادر گردید.

▪️ جانثاری رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تشکل‌های سیاسی که در حال حاضر برنامه‌ریزی می‌کنند تا فرآيند تعیین کاندیداهای مورد نظر خود را مشخص کنند، اگر فرد یا افرادی را به عنوان کاندیدای قطعی معرفی نکنند، تخلف تبلیغات انتخاباتی نکرده‌اند.

▪️ امیرحسین رحیمی وزیر دادگستری که در سفری یکروزه به اصفهان آمده است، شامگاه هجدهم آذرماه، با حضور در استانداری اصفهان با سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار که جمعی از مسئولان قضایی استان نیز حضور داشتند؛ مهمترین مسائل کلان و اساسی استان در این حوزه توسط استاندار اصفهان مطرح و در راستای پیگیری آن ها راهکارها و برنامه های پیشنهادی ارائه شد.

▪️ با حکم لطیفی، رییس سازمان اداری و استخدامی کشور؛  سید حسین موسوی، رییس امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور شد./ تا کنون علیرضا شاهپری ریاست این واحد را برعهده داشت.

▪️ سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری شاهین شهر در راستای ارتقا سطح آگاهی کارکنان و پیشگیری ازخرابی اتوبوس‌های سازمان، اقدام به برگزاری کلاس بازآموزی سامانه کارت جامع مدیریت ناوگان و کارت شهروندی وهمچنین تعمیر ونگهداری اتوبوس‌ها نمود.

▪️ فرشاد مهدی‌پور، «معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد» که با تغییر عنوان به «معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات» تبدیل شده است، در مورد این اتفاق به «هم‌میهن» گفت: «همان‌‌طور که مستحضرید تکالیف معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد، از بدو پیدایش تا امروز در دو دسته‌ قابل تفکیک بوده است. یکی تکالیف مرتبط با حوزه رسانه -چه رسانه‌های داخلی، چه رسانه‌های خارجی- و دیگری تکالیف مربوط به حوزه تبلیغات. این دو تکلیف طی سال‌های متمادی، دو بال دائمی معاونت مذکور بوده و تا سال‌های 86-85 هم رد و نشان‌شان در عنوان معاونت مندرج می‌شد. عنوانی که تغییر کرد و به معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی تبدیل ‌شد»

▪️ مدیرعامل گروه کشت ‌و صنعت دبش از اواخر ماه گذشته (آبان) پس از تعیین وثیقه 5000 میلیاردی از سوی بازپرس دادسرای ویژه جرائم اقتصادی تهران، بازداشت و روانه زندان شده است.

▪️ معاون رئیس جمهور در جلسه روز گذشته هیات دولت: ️تولید داروی تزریقی «سیکلوفسفامید» که به همت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد و به زودی روانه بازار خواهد شد. ️این دارو علاوه بر رفع نیاز ۴۰۰ هزار دزی کشور و صرفه‌جویی ۵ میلیون دلاری، کمک شایانی به متقاضیان این دارو خواهد کرد که تا پیش از این مجبور به خرید نمونه خارجی آن با ۱۰ برابر قیمت بودند.

▪️ دفتر آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در بیانیه‌ای اعلام کرد: آیت الله مهدوی در انتخابات آتی از هیچ نامزد یا فهرستی حمایت نمی‌کنند و هرگونه نسبت طرف‌داری و جانب‌داری به ایشان مردود و غیرقابل قبول است.

▪️ قالیباف: غلبه اقدامات سلبی از دلایل مهم مشکلات فرهنگی است وزیر بهداشت: کودکان و زنان؛ بیشترین قربانیان حملات صهیونیست‌ها به غزه

▪️ آتش سوزی گسترده انبار ظروف یکبار مصرف در منیریه تهران

▪️ آمار مهاجرت پرستاران در فضای مجازی صحت ندارد

▪️ آتش به همه مخازن مینی پالایشگاه بیرجند رسید

▪️ ملحق شدن گروه‌های پروازی پهپاد کرار به یگان‌های ارتش

▪️ پاسخ شورای نگهبان در مورد ادعای ثبت نام برخی افراد پس از مهلت قانونی استعفا/ سخنگوی شورای نگهبان گفت: پس از ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس، چیزی به نام استعفا نداشتیم

▪️ سقف خسارت صندوق بیمه حوادث طبیعی بیش از سه برابر می شود

▪️ انعقاد قرارداد برای جذب ۸ هزار نیروی امدادی هلال احمر

▪️ برگزاری مراسم کاشت پنج هزار نهال به یاد زنان و کودکان شهید غزه

▪️ کشف بیش از دو هزار سکه تقلبی در دزفول

▪️ هلاکت ۵ نظامی صهیونیست/ افزایش شهدای غزه به حدود ۱۸ هزار نفر

▪️سخنگوی گردان‌های القسام: بدون مذاکره آزادی هیچ اسیری امکان پذیر نیست

▪️خسارت‌های وارد شده به ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر

▪️ رئیس سازمان جهانی بهداشت وضع بهداشت در غزه را فاجعه بار خواند

▪️ آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در افغانستان و جهان

 ▪️مقابله نیروهای مقاومت با تلاش صهیونیست‌ها برای پیشروی در چندین محور

▪️ نسل کشی در غزه، هولوکاست دیگر

▪️ گوترش: به تلاش‌ها برای توقف جنگ در غزه ادامه خواهم داد

▪️ ژنرال رژیم صهیونیستی: درحال پرداخت هزینه‌ای گزاف هستیم

▪️ برنامه عربستان برای خرید یک چهارم فرودگاه لندن

▪️ معاون حقوقی سازمان اداری استخدامی با بیان اینکه نظام اداری در حال خالی شدن از نخبگان است، گفت: در برخی رشته‌ها مثل حقوقی‌ها و آی‌تی‌ها، نخبگان در آزمون‌های استخدامی شرکت نمی‌کنند.

▪️ بر اساس داده‌های جدید بانک جهانی، میزان فقر شهروندان ایران از ۲۰ درصد در سال ۲۰۱۱ به ۲۸.۱ درصد در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت. بانک جهانی همچنین اعلام کرد که ۴۰ درصد ایرانیان در معرض فقیر شدن قرار دارند. بانک جهانی در گزارشی به بررسی «فقر و توزیع رفاه» در ایران در فاصله زمانی بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۲۰ پرداخته است.

▪️ رضا ثقتی مدیرکل ارشاد و فرد دیگر در فیلم غیر اخلاقی پرونده گیلان بازداشت شدند

▪️ «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت یمن در صنعاء: سخت‌ترین گزینه‌های ما علیه رژیم صهیونیستی هنوز آغاز نشده است. جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه همچنان ممکن است. 

▪️ دستگیری چهار نفر از سر شبکه‌ های اصلی باند گروگانگیری اتباع خارجی

▪️ تعرفه تجاری بین ایران و سوریه صفر می‌شود

▪️ بهانه‌ای برای الکترونیکی برگزار نشدن مزایده‌ها پذیرفته نیست

▪️ مخازن مازوت نیروگاه طرشت جمع‌آوری شده است

▪️ احیای خلیج گرگان با ورود ۱۶۰ میلیون مترمکعب آب

▪️ یکی از اصلی‌ترین شبکه‌های پولشویی در شیراز منهدم شد

▪️ شهادت پاسدار گلستانی در منطقه عملیاتی جنوب شرق کشور

▪️ ساخت اولین صنعت شهر کشور در خوزستان

▪️ کارانه پزشکان مشمول ۱۰ درصد مالیات می‌شود

▪️ در دیدار هاشمی و الخلیل؛ تفاهم نامه ورزشی ایران و سوریه به امضا رسید هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال؛ عبور پرسپولیس از سد هوادار

▪️ طوفان الاقصی/ افزایش شهدای غزه به ۱۷۴۸۷ نفر

▪️ محمود عباس آمریکا را مسئول خونریزی در غزه دانست

▪️ آمریکا و رژیم صهیونیستی بازندگان اصلی جنگ در نوار غزه هستند

▪️ انتقال نظامیان صهیونیست زخمی به بیمارستان بئر السبع آمریکا با وتوی قطعنامه آتش بس، حکم قتل فلسطینیان راصادر کرد

▪️ رئیس بیمارستان اروپایی غزه: ۹۰۰ زخمی و بیمار روی زمین افتاده‌اند

▪️ حامیان فلسطین روی صورت وزیر خارجه ایسلند پودر قرمز پاشیدند

▪️ تجمع حمایت از فلسطین در شهر برمرهاون آلمان

▪️حمله موشکی مقاومت لبنان به پایگاه جاسوسی «متات»

▪️ آلمان: جنگ اوکراین به این زودی‌ها تمام نمی‌شود.

▪️ فرماندار شاهین شهر و میمه گفت: مازوت سوزی در نیروگاه شهید محمد منتظری آغاز نشده است و به دلیل عدم تأمین گاز چهار واحد این نیروگاه خاموش شده است.

▪️ رییس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری ۵۷ محکوم غایب و متواری با اجرای طرح ویژه توسط کارآگاهان این پلیس خبر داد.

▪️ رئیس اداره حفاظت و مدیریت زیست محیطی آب و خاک و پسماند حفاظت محیط زیست استان اصفهان از پلمب ۲۶۲ واحد آلاینده طی ۴۳ روز اخیر خبرداد.

▪️ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام گفت: هم اکنون پنج هزار اشیاء تاریخی در گنجینه میراث فرهنگی ایلام نگهداری می‌شود.

▪️ دفتر آیت الله العظمی سیستانی در لبنان از تعطیل شدن فعالیت های این دفتر طی امروز دوشنبه در راستای حمایت از ملت مظلوم فلسطین خبر داد.

▪️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت همسر آیت‌الله وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید را تسلیت گفتند.

▪️ وزیر صمت با بیان اینکه دولت باید آیین نامه واردات خودروهای کارکرده را ابلاغ کند، گفت: برای واردات خودرو برنامه‌ریزی انجام شده و نگرانی از اینکه هیچ بخشی از اقتصاد دچار آسیب شود، وجود ندارد.

▪️ مدیرکل هواشناسی کرمان گفت: بررسی و تحلیل خشکسالی در استان کرمان بیانگر این است که در مجموع ۹۹.۸ درصد مساحت استان درگیر درجات مختلف خشکسالی است.

▪️ معاون ثبت احوال کرمانشاه از ثبت ۱۵ هزار و ۷۸۱ تولد در کرمانشاه از ابتدای سال جاری خبر داد.

▪️ رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: حضور ۵ میلیون زائر در پیاده روی اربعین ۱۴۰۳ پیش‌بینی می‌شود.

▪️ عضو هیئت‌رئیسۀ مجلس: از این ماه حقوق سربازان به‌طور میانگین ۸۰۰ هزار تومان بیشتر می‌شود.

▪️ «هدایت‌الله دهش» اولین تولیدکننده ایرانی بود که روی محصولاتش «ساخت ایران» نوشت؛ آن‌هم در دهۀ ۴۰ و ۵۰ که بازار پر از کالاهای خارجی بود. او در زندگی شخصی‌اش هم از کالای ایرانی استفاده می‌کرد.

این بود چکیده اخبار ایران و جهان از نگاه پایگاه خبری جویا که منتشر شد.

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز #رسانه
ما را دنبال کنید:
+