اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/8/24    کد خبر: 15727229   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

استاندار اصفهان تاکید کرد؛

کنگره ملی شهدای استان اصفهان با رویکرد مردمی برگزار می‌شود

کنگره ملی شهدای استان اصفهان با رویکرد مردمی برگزار می‌شود

  استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان با حضور مؤثر مردم، گفت: انتظار می‌رود سطح ملی نیز با پشتیبانی همه‌جانبه به اجرای طرح‌های استان در برگزاری کنگره ملی شهدا کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، چهارشنبه بیست‌و‌چهارم آبان‌ماه، شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اصفهان با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار اصفهان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و سایر اعضاء برگزار شد.
در این نشست سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان ضمن اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان اصفهان، گفت: استان بر این موضوع متمرکز است تا کنگره ملی شهدای استان شایسته و البته «مردمی» برگزار شود.
وی ادامه داد: از این رو کنگره ملی شهدای استان اصفهان یک فرایند تعریف شده است نه یک برنامه و رویداد خاص که در یک زمان خاص شروع شود و در زمانی دیگر پایان پذیرد.
استاندار اصفهان بیان کرد: به دنبال این هستیم که مردم هر کوچه و محله برای شهید محله خود یاد بود و بزرگداشت برگزار کنند.
مرتضوی ادامه داد: در مدارس نیز با محوریت دانش‌آموزان برای شهدا برنامه‌ریزی و مرحله شناسایی خانواده شهید و نحوه تعامل با خانواده شهید والامقام توسط دانش‌آموزان برنامه‌ریزی و اجرا شود.
وی متذکر شد: تنها اینگونه است که فرهنگ ایثار و شهادت ماندگار می‌شود.
استاندار اصفهان با تأکید بر تولید آثار ماندگار در حوزه ایثار و شهادت، تصریح کرد: مصّر هستیم اگر در این حوزه کتابی نوشته، فیلمی ساخته یا تئاتری روی صحنه می‌رود فاخر، تأثیرگذار، متناسب با شرایط روز جامعه و ماندگار باشد.
مرتضوی اضافه کرد: انتظار می‌رود سطح ملی نیز با پشتیبانی همه‌جانبه به اجرای طرح‌های استان در برگزاری کنگره ملی شهدا کمک کند.
استاندار اصفهان در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: ضروری است که یاد و نام شهدای گرانقدر عملیات محرم را زنده نگه داریم، زیرا بیست‌وپنجم آبان برگ زرین در تاریخ اصفهان و انقلاب است، همچنین اصفهان در مقوله پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و پس از آن نیز هر جایی که لازم بوده، به طور ویژه‌ای درخشش داشته است.
وی با بیان اینکه حماسه بیست‌وپنجم آبان شناسنامه و یکی از مؤلفه‌های هویتی اصفهان قلمداد می‌شود، افزود: به طور مادام در سخنان امامان انقلاب اسلامی و بزرگان به ویژگی‌های ذکر شده درباره اصفهان ذکر شده است.
استاندار اصفهان اظهار کرد: چقدر خوب است که روز اصفهان در چنین روزی که ایثار و حماسه‌آفرینی شهدای اصفهان به منصه ظهور نشسته است، نام‌گذاری شده و با چنین شکوه و مجاهدت و حماسه‌ای پیوند خورده است.
وی ادامه داد: تلاش مسئولان ذی‌ربط در شورای فرهنگ عمومی کشور قابل تقدیر است که بیست‌وپنجم آبان را به درخواست مسئولان وقت استان به نام اصفهان ثبت کردند و سبب شدند تا هر سال به یاد این روز بزرگ را با ویژگی‌ها و شاخص‌های آن به مردم یادآوری کنیم.


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #استاندار اصفهان #شهدا #ایران #مردم #ایران #شهدای اصفهان #جویا
ما را دنبال کنید:
+