اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/18    کد خبر: 15727113   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 12  دقیقه

فرماندار شاهین شهر عنوان کرد؛

دامپزشکی نقش بسزایی در تأمین امنیت غذایی و سلامت عمومی جامعه دارد

دامپزشکی نقش بسزایی در تأمین امنیت غذایی و سلامت عمومی جامعه دارد

  فرماندار شاهین‌شهر و میمه در بازدید از شبکه دامپزشکی شهرستان ضمن اشاره به این موضوع که خدمات دامپزشکی در عرصه بهداشت، سلامت و امنیت غذایی جامعه متأسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته گفت: نمی‌توان از نقش تأثیرگذار و حیاتی دامپزشکی غافل شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سید محمدرضا کاظمی طبا؛ فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه به مناسبت هفته گرامیداشت دامپزشکی و در بازدید از شبکه دامپزشکی شهرستان ضمن اشاره به این موضوع که خدمات دامپزشکی در عرصه بهداشت، سلامت و امنیت غذایی جامعه متأسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته گفت: نمی‌توان از نقش تأثیرگذار و حیاتی دامپزشکی غافل شد.


فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه روز دوشنبه " در هفته گرامیداشت دامپزشکی" در دیدار با کارکنان شبکه دامپزشکی شهرستان ضمن تقدیر از تلاشگران عرصه تأمین بهداشت عمومی و سلامت مردم اظهار کرد: پرسنل سخت‌کوش دامپزشکی بدون هیچ‌گونه انتظار و توقعی نقش بسزایی در سلامت و امنیت غذایی عموم جامعه داشته و خدمات آنها از حساسیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از وظایف دامپزشکی مربوط به تأمین سلامت عمومی جامعه است، تصریح کرد: به غیر از مبارزه با بیماری‌های مشترک که درصد قابل توجهی از فعالیت‌های دامپزشکی را به خود اختصاص می‌دهد، تأمین سلامت مواد غذایی نیز که نقش مؤثری در سلامت و اقتصاد جامعه ایفا می‌کند نیز بر عهده مجموعه دامپزشکی است.

وی با بیان اینکه بیش از نیمی از بیماری‌های شناخته شده انسانی مشترک بین انسان و دام است، دامپزشکی را خط مقدم مقابله با این بیماری‌ها دانست و افزود: فعالان عرصه دامپزشکی باید با دقت و حضور به‌موقع از شیوع بیماری‌های دام و طیور به‌خصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام جلوگیری کنند.

کاظمی طبا خاطر نشان کرد زحمات شبکه دامپزشکی در پوشش واکسیناسیون بیماری‌های دامی و مشترک در سطح شهرستان بسیار قابل توجه و تقدیر می‌باشد.

* حفظ و حراست از سرمایه دامی مهم‌ترین وظیفه سازمان دامپزشکی کشور است

در ادامه علیرضا لارابی ضمن ارائه گزارش تفصیلی از فعالیت‌های شاخص این شبکه از جمله فعالیت‌های شاخص در مناطق محروم و روستاها در قالب اردوهای جهادی و واکسیناسیون قابل‌قبول دام و طیور به‌خصوص پیشگیری از بیماری‌های مشترک در طرح اردوهای جهادی گفت: حفظ و حراست از سرمایه دامی مهم‌ترین وظیفه سازمان دامپزشکی کشور است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به اینکه مجموعه دامپزشکی اعم از کارکنان دولتی و فعالین ناظر در بخش خصوصی با تلاش و ایثار شبانه‌روزی خود امنیت و سلامت غذایی با منشأ دامی را به مردم هدیه می‌دهند، افزود: با توجه به این وظیفه‌ی حساس دامپزشکی در بحث سلامت جامعه، تقویت بیشتر این بخش از جمله تخصیص اعتبارات ویژه و نگاهی کارشناسی از جانب مسئولین امر و مرتبط در شهرستان ضروری به نظر می‌رسد و هرگونه غفلت در این حوزه می‌تواند تبعات جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه ضمن تشکر از حمایت‌های ویژه فرماندار شهرستان از این بخش و توجه ویژه ایشان به مقوله بهداشت و سلامت در جامعه و همچنین استفاده مطلوب از ظرفیت‌های خوب صنعت دامپروری و طیور در این شهرستان، خواستار تعامل و همکاری بیشتر دیگر دستگاه‌های مرتبط با این شبکه شدند.

در پایان این دیدار فرماندار شهرستان با اهداء لوح از خدمات و تلاش‌های کارکنان شبکه دامپزشکی شهرستان تقدیر نمود.


به گزارش صدای جویا ،  در شهرستان شاهین‌شهر بالغ بر 212  هزار راس دام سبک، 42 هزار راس دام سنگین، 4 میلیون و 150 هزار قطعه طیور گوشتی، 1 میلیون 350 هزار قطعه طیور تخمگذار،72 هزار قطعه طیور بومی، 70 هزار قطعه مرغ مادر گوشتی، 17 هزار و 500 کلنی زنبور عسل، تعداد 7 داروخانه دامپزشکی، 17 درمانگاه دامپزشکی، 2 واحد آزمایشگاه مرتبط و 65 مسئول فنی بهداشتی در مراکز فرآوری، تولید، عرضه و صنعت کشتارگاهی در سطح شهرستان فعالیت دارند.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید #
ما را دنبال کنید:
+