اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/5    کد خبر: 15727045   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 12  دقیقه

مشاور ارشد فرمانده سپاه قدس؛

مأموریت اصلی شهید سلیمانی تقویت صف بود/شهید سلیمانی جهان اسلام را از شر ویروس داعش نجات داد/ مقاومت رمز پیروزی است

مأموریت اصلی شهید سلیمانی تقویت صف بود/شهید سلیمانی جهان اسلام را از شر ویروس داعش نجات داد/ مقاومت رمز پیروزی است

  مشاور ارشد فرمانده سپاه قدس گفت: تئوری و مأموریت اصلی شهید حاج‌قاسم سلیمانی در سپاه قدس تقویت صف بود و صف یعنی تقویت نهضت‌های مقاومت در مقابل آمریکا و اسرائیل.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سردار ایرج مسجدی سفیر سابق ایران در عراق و مشاور ارشد فرمانده سپاه قدس و فرمانده اسبق بسیج آبادان شامگاه سه‌شنبه در برنامه سه‌شنبه‌های مقاومت که در تالار شیخ بهایی شهرداری شاهین‌شهر برگزار شد با تبریک ایام مبارک ماه ربیع و گرامیداشت هفته نکوداشت دفاع مقدس، اظهار کرد: در برنامه سه‌شنبه‌های مقاومت در نظر دارم به دو موضوع مهم یکی بحث حصر  و عملیات آزادسازی آبادان و موضوع دیگری در خصوص تشکیلات سپاه قدس چه قبل و چه بعد از فرماندهی سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی که 22 سال در خدمت ایشان بودم بپردازم.


وی ادامه داد: زمانی که جنگ شروع شد بنده مسئول بسیج آبادان بودم آن زمان خاطرم هست که نیروهای رژیم بعث عراق با 11 لشکر زرهی و مکانیزه علیه ما حملات گسترده‌ای انجام دادند این در حالی بود که هیچ آمادگی برای مقابله با تجاوز صدام و رژیم شیطانی او در داخل کشور وجود نداشت.

مشاور ارشد فرمانده سپاه قدس تصریح کرد: به همین خاطر به‌نوعی سردرگمی در بین مردم به‌خاطر این حجم حملات هوایی و زمینی وجود داشت و آن زمان تنها رزمندگانی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و یک‌واحدی از ارتش در جزیره‌ای از آبادان برای مقابله با رژیم بعث عراق وجود داشتند.

وی خاطرنشان ساخت: بسیاری از مردم آبادان در دشت ماهشهر و شادگان سردرگم شده بودند که در این شرایط جنگی با این کم‌ترین امکانات جنگی چه کاری انجام دهند.

سردار مسجدی تأکید کرد: یکی از دلایل عدم موفقیت نیروهای عراقی‌ها در تصرف شهری همچون آبادان به‌خاطر مقاومت مردم  همیشه در صحنه آبادان بود.

وی با بیان اینکه آبادان 400 شهید دانش‌آموز تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است، گفت: هر چند آبادان در همان ابتدای جنگ برای مدت کوتاهی به محاصره نیروهای اشغالگر عراقی درآمد؛ اما بچه‌های بسیج و سپاه و ارتش با مقاومتی که انجام دادند آنها را در پشت رودخانه  بهمن شیر متوقف کردند.

مشاور ارشد فرمانده سپاه قدس با بیان اینکه مقاومت آبادانی‌ها در برابر تجاوز رژیم بعث در تاریخ به ثبت رسید، بیان داشت: فرارسیدن  5 مهر بزرگداشت شکسته‌شدن حصر آبادان و عملیات غرورآفرین ثامن‌الائمه را گرامی می‌داریم.

وی بیان داشت: در طول عملیات شکستن حصر آبادان بود که قرارگاه‌ها و ستادهای عملیاتی جنگ با محوریت فرماندهانی همچون شهیدان حاج احمد کاظمی، حاج حسین خرازی، قاسم سلیمانی، کلاهدوزان و سردارانی همچون مرتضی قربانی شکل گرفت.

سردار مسجدی با بیان اینکه رادیو مقاومت آبادان نقش خط‌دهی و اطلاع‌رسانی را داشت. خاطرنشان ساخت: ساختمان آموزش‌وپرورش آبادان که در همان اول جنگ توسط نیروهای متجاوز عراقی بمباران شد در آن 19 معلم و دانش‌آموز به شهادت رسیدند.

وی با تأکید بر اینکه عملیات افتخارآفرین ثامن‌الائمه موجب شکستن حصر آبادان شد. گفت: در این عملیات یگان‌های مشترک سپاه و ارتش با اتحاد و همدلی وارد شدند و به‌نوعی شرق رودخانه کارون را از وجود عراقی‌های متجاوز پاک‌سازی کردند و منجر به این شد که جاده آبادان به اهواز نیز به طور کامل آزاد شود و عملیات موفقیت‌آمیز ثامن‌الائمه مقدمه‌ای برای سایر عملیات های جنگ شد.

سفیر سابق ایران در عراق با بیان اینکه شهرهایی همچون مهران، آبادان و خرمشهر به‌عنوان شهرهای ایثار و رزمندگی نام‌گرفته‌اند، اظهار کرد: بدون برنامه‌هایی همچون سه‌شنبه‌های مقاومت تأثیری زیادی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه مقاومت هم رمز پیروزی و هم رمز موفقیت‌های بزرگ جهان اسلام در مقابل دنیای کفر و استکبار است، خاطرنشان ساخت: جبهه مقاومت اذعان امروز نیست؛ بلکه از قبل انقلاب وجود داشته است، اما انقلاب اسلامی 57 با آمدن خود جبهه مقاومت را تقویت و آنرا تبدیل به یک درخت تنومند و قدرتمند کرد.

سردار مسجدی با بیان اینکه سردار وحید اولین فرمانده نیروی قدس سپاه بودند که بعد سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی به این سمت منصوب شدند، اضافه کرد: تئوری و مأموریت اصلی شهید حاج‌قاسم سلیمانی نه در جایگاه یک فرمانده بلکه به‌عنوان یک سرباز در نیروی قدس تقویت جایگاه صف و ستاد بود بدین معنی که صف یا همان نهضت‌های مقاومت را در منطقه برای مقابله و مبارزه با دنیای کفر و استکبار از جمله اسرائیل و آمریکای جهان‌خوار تقویت کنیم.

وی عنوان کرد: در هر منطقه‌ای که حوزه کار نیروی قدس بود، سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی مشغول به تقویت آنها شد.

مشاور نیروی قدس سپاه ادامه داد: به‌عنوان‌مثال نیروهای مقاومت در سرزمین‌های اشغالی تا دیروز با سنگ و تیر و کمان در مقابل رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل می‌جنگیدند؛ اما امروز آن‌چنان تقویت شده‌اند که پاسخ موشک‌های رژیم غاصب صهیونیستی را با موشک می‌دهند.

وی افزود: فعالیت‌های شهید حاج‌قاسم سلیمانی موجب شد که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و نیروهای مقاومت تحت امر او امروز تبدیل به یک ارتش قدرتمند در برابر تجاوزات رژیم جعلی اسرائیل شوند.

سردار مسجدی گفت: نمونه همین حمایت‌ها و تقویت‌های نیروهای مقاومت موجب شد که رژیم جعلی اسرائیل در  جنگ 33 روزه درس عبرت‌آموزی از مقاومت بگیرد.

وی با بیان اینکه امروز صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی هیچ امنیتی ندارند و هر لحظه امکان نابودی تل‌آویو و حیفا از وجود صهیونیست‌ها دور از انتظار نیست، تأکید کرد: در یمن و انصارالله این کشور نیز به همین شکل بوده است و امروز در یمن دست برتری نسبت به رژیم متجاوز سعودی دارد.

مشاور ارشد نیروی قدس سپاه نابودی داعش را تنها یکی از خدمات بزرگ شهید حاج‌قاسم سلیمانی این مرد بزرگ جهان تاریخ اسلام عنوان کرد و گفت: گروهک تروریستی داعش با حمایت و برنامه‌ریزی سرویس‌های جاسوسی اسرائیل و آمریکا برای نابودی سرزمین‌های اسلامی و مبارزه با جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد؛ اما انسان‌های بزرگی همچون آیت‌الله سیستانی، شهیدان حاج‌قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و یاران آنها با راه‌انداختن و مدیریت رودخانه عظیم انسانی  با محوریت و مبارزه با گروهک تروریستی داعش و سازماندهی، آموزش و تجهیز آنان موجب شدند که تومار داعش پیچیده شود.

وی تأکید کرد: کاری که امروز شهید حاج‌قاسم سلیمانی انجام داده است این هست که جهان اسلام را از شر ویروس ساخته شده اسرائیل و آمریکا که گروهک تروریستی داعش باشد نجات داد.

سردار مسجدی در پایان گفت: همه این اتفاقات برای امنیت جمهوری اسلامی ایران بوده است و مدافع حرم همان گونه که حاج‌قاسم فرمودند؛ یعنی مدافع جمهوری اسلامی ایران چرا که واقعاً ایران اسلامی حرم است.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #مقاومت #سپاه #اصفهان #ایران #مسجدی #آبادان
ما را دنبال کنید:
+