اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: -621/7/8    کد خبر: 15727034   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

یادداشت؛

جاده‌های استان ایلام همچنان قربانی می‌گیرند

جاده‌های استان ایلام همچنان قربانی می‌گیرند

  یک فعال رسانه‌ای گفت: استان ایلام علی‌رغم برخورداری از ثروت‌های عظیم نفتی و غیرنفتی، اما به لحاظ جاده‌های اصلی و فرعی، شرایط مطلوبی ندارد و روزانه شاهد حوادث مرگبار رانندگی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شهرستان بدره استان ایلام، هادی صی هاشمی فعال رسانه‌ای و ادمین کانال اطلاع‌رسانی خبر بدره (نگین زاگرس) با انتشار یادداشتی با عنوان «جاده‌های استان ایلام همچنان قربانی می‌گیرند» آورده است؛


استان ایلام علی‌رغم برخورداری از ثروت‌های عظیم نفتی و غیرنفتی، اما به لحاظ جاده‌های اصلی و فرعی، شرایط مطلوبی ندارد و روزانه شاهد حوادث مرگبار رانندگی هستیم.

عبور از جاده‌های پر پیچ‌وخم از دل کوه‌ها و جنگل‌ها می‌گذرند و دیدن طبیعت دست نخورده و نقاشی زیبای خدا برای هر بیننده‌ای حیرت‌انگیز است، اما گاهی این طبیعت زیبا با حادثه‌ای ناگوار به خون آغشته می‌شود، همان اتفاقات تلخی که روزانه تعدادی زیادی را راهی بیمارستان‌ها می‌کنند و در بسیاری از مواقع هم رخت سیاه عزا بر تن بازماندگان می‌نشیند.

جاده‌های استان روی نفت، زیر خط فقر، جاده‌هایی دوطرفه و باریک که چون دالانی بی‌پایان پیشروی راننده‌ها گسترده شده‌اند و سرنشینان خودرو‌ها نمی‌دانند به پایان مسیر می‌رسند یا راهی دیار باقی می‌شوند.

حکایت جاده‌های مرگ در ایلام، قصه‌ای تلخ است که هرچه آن را می‌خوانیم نه‌تنها به پایان نمی‌رسد، بلکه روزانه ورقی خونین به آن اضافه می‌شود،

بسی جای تأسف است که در ایلام و شهرستان‌هایی که شرکت‌های بزرگ نفتی، پتروشیمی، سدها و… در آن فعالیت می‌کنند، چنین راه‌های دسترسی پُرخطری وجود داشته باشد درحالی‌که بیشتر تردد در چنین جاده‌هایی توسط نیروها و کارکنان همین شرکت‌ها انجام می‌شود.

جاده‌های مرگ استان کاملاً مشخص هستند و هرسال این مسیرها بیشترین تلفات جاده‌ای را دارند؛ اما با این وجود جزء ارائه برخی آمارها و هشدارها هیچ کار نتیجه بخشی صورت نمی‌گیرد و پرخطرترین جاده‌های کشور محسوب می‌شوند.

میزان تردد بالا از جاده‌های شهرهای استان به‌عنوان  گذرگاه اربعین، در کنار کوهستانی و پرپیچ و خم بودن برخی مسیرها و البته دلایل دیگر از جمله نبود زیرساخت‌های استاندارد جاده‌ای، علائم راهنمایی‌ورانندگی و بی‌توجهی به طرح تعریض و بهسازی این جاده از جمله عواملی است که جاده‌های استان  را به جاده‌های مرگ تبدیل کرده است.

موضوعی که اگرچه بارها مورد تأکید رسانه‌ها قرار گرفته است؛ اما در میان پروژه‌ها و طرح‌های متعددی که برای احداث و تجهیز راه‌ها مطرح می‌شود جایی ندارد!

مرتبط با جغرافیای ایلام با کلید # #ایلام #جاده #ایران #مردم #بدره
ما را دنبال کنید:
+