اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/6/27    کد خبر: 15727014   در دسته بندی فرهنگ و تاریخ نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان؛

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در اصفهان با نشاط و مردمی برگزار شود

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در اصفهان با نشاط و مردمی برگزار شود

  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: افتتاح برنامه‌های هفته دفاع مقدس و کنگره شهدا با حضور مردم و به دور از برنامه‌های کلیشه‌ای انجام و حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌ها لحاظ شود.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در شورای هماهنگی حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان، ضمن آرزوی قبولی عزاداری‌ها در ماه‌های محرم و صفر و تبریک حلول ماه ربیع الاول، گفت: دفاع مقدس یکی از گنجینه‌های بی‌بدیل و عظیمی است که در اختیار ما قرار دارد.
وی ادامه داد: از این رو بایستی در طول سال و به طور نمادین در هفته دفاع مقدس از این گنجینه بهره‌مند و آحاد جامعه استخراج کننده این گنجینه باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان کرد: در حوزه دفاع مقدس علیرغم سرودن اشعار، اجرای تئاتر، تولید مستند، سریال و ... حق مطلب به صورت کامل بیان نشده و درصد ناچیزی از گنجینه دفاع مقدس استخراج شده است.
جان‌نثاری با اشاره به اینکه بدون شک بهترین الگو برای بیان ارزش‌ها، دفاع مقدس است، بیان کرد: ایثارگری را در تمام مسائل مرتبط با دفاع مقدس باید جستجو کرد‌ زیرا این ایثار فقط مختص رزمندگان نبود بلکه در زندگی مردم ساری و جاری بود.
وی افزود: ایثارگرانه زندگی کردن در شئون زندگی مردم وجود داشت از این رو شایسته است شاد زیستن، خانواده دوستی، رفاقت و برادری، تبعیت پذیری از ایمان و اخلاص کامل و علم‌گرایی که از اصول دفاع مقدس بودند، برای مردم بازگو شوند‌.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: امنیتی ترین مسئله در یک نظام جنگ است که در نظام جمهوری اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) امنیتی ترین و سری ترین مسئله کشور با حضور مردم مدیریت شد.
جان‌نثاری خطاب به فرمانداران استان عنوان کرد: در هفته دفاع مقدس بایستی گنج‌های نهفته برای نسل جوان استخراج و ارائه شود.
وی با تأکید بر برگزاری تأثیرگذار کنگره شهدا، گفت: شهدا عصاره تمام خوبی‌ها و فضائل دفاع مقدس هستند، از این رو در کنگره شهدا بایستی فضیلت‌های شهدا آشکار و بیان شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار کرد: افتتاح برنامه‌های هفته دفاع مقدس و کنگره شهدا با حضور مردم و به دور از برنامه‌های کلیشه‌ای انجام و حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌ها لحاظ شود.
جان‌نثاری ادامه داد: شایسته است نسل جوان برای برنامه‌های هفته دفاع مقدس به صورت معنادار دعوت شوند.
وی خاطرنشان کرد: افتتاح کنگره شهدا بایستی جشن سیاسی، مذهبی، عاطفی و ارزشی باشد، از این رو فضای کنگره با نشاط کامل برگزار شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با تأکید بر برگزاری متفاوت و معنادار آیین غبارروبی مزار شهدا، گفت: غبارروبی مزار شهدای والامقام به صورت حقیقی با حضور آحاد مردم بویژه دانش‌آموزان و به دور از  اعمال نمادین انجام شود.
جان‌نثاری اظهار کرد: بایستی فضای مجازی مملوء از تصاویر و فیلم‌هایی باشد که مردم در هفته دفاع مقدس حضور فعال دارند تا مشت کوبنده‌ای بر دهان یاوه گویان و دشمنان نظام جمهوری اسلامی زده شود.
وی افزود: امسال به جای یک هفته، دو هفته دفاع مقدس داریم و این دفاع از ۲۵ شهریورماه و ایستادگی در برابر فتنه‌انگیزی دشمنان آغاز شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: مردم ما نشان دادند که مانند همیشه پای ولایت و نظام جمهوری اسلامی ایستاده اند.
جان‌نثاری خاطرنشان کرد: روحانیون، زنان، دانشجویان و دانش‌آموزان شهید در هفته دفاع مقدس برجسته شوند.
وی افزود: در جامعه و به خصوص در نسل جوان آمادگی پذیرش مفاهیم و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس وجود دارد اما نحوه پردازش به این موضوعات بایستی هنرمندانه باشد تا ذهن آحاد مردم با این حقایق درگیر شود.


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #دفاع مقدس #جنگ #اصفهان #مردم #ایران #جویا
ما را دنبال کنید:
+