اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/6/14    کد خبر: 15726965   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 34  دقیقه

طی 24 ساعت گذشته؛

جدیدترین خبرهای اربعین، ایران، جهان و اصفهان از نگاه رسانه جویا

جدیدترین خبرهای اربعین، ایران، جهان و اصفهان از نگاه رسانه جویا

  مشروح مهم ترین خبرهای نیم روزی ایران و جهان طی ۲۴ ساعت گذشته توسط پایگاه خبری صدای جویا منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، مشروح مهم ترین خبرهای جهان، ایران، اصفهان، شاهین شهر و اربعین حسین(ع) طی ۲۴ ساعت گذشته به شرح زیر می باشد؛


+ سخنگوی ستاد اربعین: مقامات عراقی با ورود اتوبوس‌های ایرانی به این کشور جهت انتقال زائران اربعین از کربلا به مرز مهران موافقت کردند.

وزارت راه و شهرسازی: یک و نیم میلیون واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

+ الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل و عبداللطیف بن راشد الزیانی، همتای بحرینی او، رسماً سفارت اسرائیل در منامه بحرین را افتتاح کردند

روزنامه رسالت، نزدیک به دولت، با انتشار گزارشی از افزایش بیش از ۱۷ درصدی کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل طی ۶ سال خبر داد و علت آن را «گسترش فقر» در کشور عنوان کرد.

+ آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان، خواستار اصلاح ساختار تعدادی از نهادهای بین‌المللی ازجمله شورای امنیت سازمان ملل متحد و دادگاه کیفری بین‌المللی شد.

کانال تلگرام پایگاه خبری انتخاب: در پی صدور رأی توقیف سایت انتخاب به دستور هیأت نظارت بر مطبوعات در دولت سیزدهم، لحظاتی پیش دسترسی به آدرس اینترنتی Entekhab.ir مسدود شد.  در ادامه این اطلاعیه آمده که: بنا به احترام پایگاه خبری انتخاب به قانون، فعالیت این رسانه در کلیه پلتفرم‌های مجازی تا رسیدگی قضایی به پرونده، متوقف می‌شود.

+ فرشاد مومنی اقتصاددان: از هر سه ایرانی، یک نفر در فقر مطلق است، احمدی‌نژاد شاخص فلاکت را دو برابر کرد.

سعید لیلاز عضو شورای مرکزی کارگزاران: اقتصاد ایران در روند رو به رشد قرار دارد، رشد اقتصادی در ۱۳ فصل گذشته پیوسته مثبت بوده‌، پیش‌بینی می‌شود که روند نرخ تورم همچنان کاهش یابد و در پایان سال به حدود ۲۸ تا ۳۰ درصد برسد.

+ کیهان: رئیسی نه پل ساخت و نه دیوار کشید؛ او خندقی که روحانی ساخته بود، پر کرد!

کمبود لاستیک در بازار: رئیس انجمن تولیدکنندگان لاستیک خودرو: در صورت تامین ارز موردنیاز ، کمبود بازار لاستیک برطرف خواهد شد.

+ کیهان: دولت ۶۰ هواپیما وارد کرده، اما بلیت مشهد نیست!

طبق آمار وزارت نفت عراق، میزان صادرات نفتی این کشور در ۵ ماه ابتدایی سال جاری ۶ برابر کل درآمد نفتی ایران در مدت مشابه بوده است.

+ بلومبرگ: سالیانه، ۱۵ میلیارد دلار تخفیف نفتی ایران به چین" کشورهای عربی نفت رو حدود ۹۰ دلار به چین میفروشن، ایران نفت رو حدود ۷۰ دلار

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خشکبار: وزارت جهاد کشاورزی به بازنشستگانش اجازه تاسیس شرکت داده، آنها هم سم تاریخ مصرف گذشته وارد کرده‌، به کشاورزان فروخته‌اند

+ ارز ۲۸۵۰۰ تومانی محصولات دامپزشکی حذف شد؛ دلار ۳۷۵۰۰ جایگزین دلار ۲۸۵۰۰

سکه امامی ۲۸میلیون و ۲۰۰،‌ قدیمی ۲۴میلیون و ۹۰۰،‌ مثقال طلا ۱۰میلیون و ۲۷۸ و گرم طلا ۲میلیون ۳۷۲ هزارو ۶۸۵ تومان، دلار‌ ۴۹ هزارو ۶۵۰ تومان

+ آموزش‌و‌پرورش: مدارس دولتی در زمان ثبت‌نام، حق گرفتن شهریه از والدین را ندارند

کارنامه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شد./ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان، از ۱۹ شهریورماه

+ سعید حدادیان، استاد ادبیات دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد شد.

مجموعه ‌موج‌های آبی مشهد به‌ علت عدم رعایت حجاب اسلامی بانوان پلمب شد

+ انتقاد مقتدی صدر از رفتار برخی عراقی‌ها نسبت به ایرانیان در پیاده‌روی اربعین

پنج کشته در تصادف جاده مهران؛ فوتی‌ها، زائران اربعین از اصفهان هستند

+ شهادت پاسدار یحیی رستمی عضو سپاه پاسداران در سوریه

پیکر ۶ معدنکار از معدن طزره دامغان خارج شد، انفجار براثر تجمع گاز رخ داده

+ بازداشت زن و شوهری که به بهانه راه‌اندازی صندوق خانگی و پیش‌خرید خودرو، از دوستان و آشنایان خود کلاهبرداری می‌کردند.

در پی بارندگی شدید در چندین استان ترکیه، دست کم ۳ نفر جان خود را از دست دادند.

+ چرخش به غرب؛ نیکول پاشینیان: اتکای صرف ارمنستان به روسیه یک اشتباه راهبردی بود

مسی تعداد پاس گل هایش را به عدد ۳۶۰ رساند تا پوشکاش اسطوره فوتبال مجارستان عبور کند و به بهترین گلساز تاریخ مستطیل سبز تبدیل شود.

+ رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها: ماهانه ۲۶ هزار میلیارد تومان بابت یارانه نقدی و معیشتی به حساب مردم پرداخت می‌شود. هرماه علاوه بر یارانه نقدی و معیشتی، حدود ۳.۷ میلیارد تومان به حساب خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی واریز می‌شود. یارانه نان و دارو هم داریم که حدود ۵۶ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب امسال برای یارانه نان و ۶۹ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب امسال برای یارانه دارو  است.

آیت‌الله ‌علی قُدّوسی (۱۳۰۶- ۱۳۶۰ش) از علمای مبارز شیعه علیه حکومت پهلوی و پیرو و همراه امام خمینی در مبارزات علیه رژیم و دادستان کل انقلاب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود که  سرانجام در جریان بمب‌گذاری دادستانی در ۱۴ شهریور ۱۳۶۰ توسط منافقین کور دل به شهادت رسید.

+ در راستای ارائه خدمات موثر به بسیجیان صندوق ذخیره بسیجیان در نظر دارد از بسیجیان نخبه عضو صندوق و خانواده محترم آن ها که موفق به کسب رتبه های برتر مسابقات علمی(المپیاد،کنکور،جشنواره های رسمی)،مسابقات قرآنی و ورزشی در دو سطح کشوری و بین المللی در سال جاری 1402 بشوند برابر دستورالعمل تقدیر به عمل آورد.

علی مطهری: ما صاحب انقلابیم نه آقای جنتی /پایداری‌ها هم من را در لیست بگذارند مشکلی نیست؛مگر بیکارید که می روید کنار روسیه؟

دولت سوئد امروز (دوشنبه) اعلام کرد که یک شهروند سوئدی سی و چند ساله بیش از یک سال است که در ایران بازداشت شده است. سوئد همچنین خواستار آزادی فوری او شد.

+ اوکراین از آغاز جنگ، ۱۰۰ میلیارد دلار کمک نظامی دریافت کرده است.

پوتین: برای تقویت ارز‌های محلی در مبادلات تجاری تلاش می‌کنیم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از نفوذ منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کرد.

+ محمد الامین زین، نخست وزیر نیجر گفت: بقای نیرو‌های فرانسوی در نیجر غیرقانونی است و سفیر فرانسه جایی در کشور ما ندارد.

وزیر خارجه سوریه گفت: اشغالگری آمریکا در شرق سوریه با همکاری ارتش و مردم سوریه در دیرالزور و الرقه به زودی پایان خواهد یافت.

+ سفارت جمهوری اسلامی ایران از پایان مهلت صدور روادید رایگان اربعین حسینی در نمایندگی‌های سیاسی ایران در افغانستان خبر داد.

فلسطینی‌ها با هدف استرداد پیکر‌های شهدای فلسطینی مقابل دفتر صلیب سرخ در غزه تجمع کردند.

+ در انفجار یک ساختمان دولتی در شهر میوادی میانمار در مرز با تایلند، دست کم پنج مقام و افسر امنیتی کشته و ۱۱ تن دیگر از مقامات مجری قانون زخمی شدند.

نخست وزیر موقت پاکستان با اشاره به ناکامی دولت موقت افغانستان در مبارزه موثر با گروه‌های تروریستی گفت: تسلیحات ناتو در افغانستان همچنان تهدیدی جدی برای منطقه است.

+ به علت سقوط یک فروند بالگرد نیروی دریایی پاکستان در جنوب این کشور سه نظامی جان باختند.

رئیس جمهور در دیدار سفیر جدید ایران در عربستان: توسعه مناسبات تهران-ریاض موجب کاهش مداخلات خارجی در منطقه می‌شود

+ رئیس جمهور در دیدار ­ وزیر خارجه بورکینافاسو، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای انتقال تجارب و دستاورد‌های خود به کشور‌های دوست بخصوص در آفریقا اعلام کرد.

وزیر صمت :پیشگیری از تکرار حوادث معدن اولویت دولت است

+ از ۴۷ دستگاه عضو سامانه پنجره واحد مدیریت زمین, ۲۳ دستگاه به صورت کامل به این سامانه متصل شده اند و تا پایان شهریور دیگر دستگاه‌های عضو باید مشکلات خود را برای پیوستن به این سامانه برطرف کنند.

فعالیت مدارس غیر دولتی به درگاه ملی مجوز‌ها متصل شد

+ سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه، نماز ظهر روز دوشنبه را در حرم مطهر امیرالمومنین(ع) در نجف خواند.

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: تاکنون بیش از ۷۵ هزار سفر زائران اربعین با تاکسی‌های اینترنتی ثبت شده است.

+ ارائه خدمات حمل و نقل رایگان به جاماندگان پیاده‌روی اربعین

دو رروز مانده به اربعین حسینی، کاربران، هشتگِ «نسل حسینی» را در فضای مجازی پر تکرار کردند و همدیگر را به رفتن به سفر معنوی اربعین دعوت می‌کنند

+ رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: با وجود سنگین بودن ترافیک، تردد در محور‌های استان روان بوده و گره ترافیکی در مسیر تردد زوار نداریم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: ساعت کاری ادارات از شنبه به حالت قبل بازمی‌گردد.

+ دختران نوجوان تکواندوکار ایران بر بام آسیا ایستادند

روابط عمومی استانداری اصفهان در اطلاعیه‌ای اعلام کردبراساس ابلاغیه معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان پیرو تصویب‌نامه هیئت وزیران، ساعات کار ادارات از تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۱۶ از ساعت ۰۷:۰۰ با رعایت ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری خواهد بود.

+ شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان امروز چهاردهم شهریور با میانگین ۱۰۹ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.‌

فرمانده انتظامی فلاورجان از دستگیری ۱۴ محکوم متواری و تحت تعقیب مراجع قضائی با اجرای طرح امنیت محله محور توسط مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

+ رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشان، از جمع آوری و توقیف ۵۰۰ لیتر آبلیموی فاسد و کپک زده خبر داد.

استاندار ایلام گفت: از اول ماه صفر تاکنون ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کرده اند.

+ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام از خدمات رسانی اورژانس به ۱۸۷ هزار نفر در مرز مهران خبر داد.

صدر اعظم اتریش اعلام کرد که خرید گاز از روسیه ناخوشایند است، اما برای امنیت انرژی حیاتی است.

 استاندار خراسان جنوبی از سفر یک روزه رئیس جمهور به استان همزمان با روز اربعین خبر داد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضاسازی اصلاح‌طلبان مبنی بر اخراج اساتید کذب محض است، گفت: اصلاح طلبان در آستانه انتخابات سوژه کم آورده‌اند و به دروغ پراکنی روی آورده‌اند.

+ رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: اگر راه و روش دُرست و ذوق و هنر در امربه معروف، نظارت عمومی جامعه، گسترش خوبی و کاهش بدی به کار رود دشمن ستیزه‌جو نیز اسیر محبت می‌شود.

همشهری آنلاین نوشت: رصد بازار نشان می‌دهد قیمت تخم‌مرغ در چند روز اخیر افزایش پیدا کرده است. در حالی که چند روز پیش در سوپرمارکت‌های مرکز شهر هر عدد تخم‌مرغ ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان بود در حال حاضر به ۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که برخی مغازه‌ها هر عدد تخم‌مرغ را بعضا تا ۵ هزار تومان هم می‌فروشند.

+ در ماه‌های گذشته دست‌کم ۷۷ واحد گردشگری شامل هتل، اقامتگاه بوم‌گردی، سفره خانه سنتی و مرکز بین‌راهی به اتهام «رعایت نکردن شئونات اسلامی و حجاب»، پلمب شده‌اند.

قالیباف رئیس مجلس : یکی از اشکالات این است که همین ۳ درصد تنخواه گردان دولت نیز بعضی وقت‌ها جوابگو نیست و این سبب می‌شود که پایه پولی به شدت بالا رود.

+ براساس آمار اعلام شده ۴۵درصد کل وسایل‌نقلیه، ۹۰درصد موتورسیکلت‌ها و ۸۰درصد خودروهای عمومی کشور فرسوده هستند.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران در پی انتشار خبری مبنی بر اینکه «حدادیان مداح معروف استاد دانشگاه تهران شد» گفت: بیش از پنج سال است که از ظرفیت وی برای تدریس در دانشگاه تهران استفاده می‌شود.

+ در بهار ١٤٠٢، درصد تغییرات شاخص قیمت کل تولیدکننده نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ١٢,٤ درصد می­‌باشد که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٩.٩ درصد)، ٢.٥ واحد درصد افزایش داشته است.

علی خطیر: استقلال ۷۸۰ میلیارد بدهی انباشته دارد!

+ رعایت حقوق شهروندی، شفاف سازی، رفع فوری برخی از مشکلات مراجعان و پاسخگویی صریح و شفاف به درخواست مردمی از جمله اهداف ملاقات شهردار  شاهین شهر با شهروندان

جلسه بررسی آخرین وضعیت پارک‌های جدید الاحداث در نواحی شش گانه با حضور شهردار، نایب رئیس و اعضای شورای اسلامی شاهین شهر، طراح، مهندس سمنانی، معاونان و مدیران نواحی شش گانه برگزار گردید.

 

+ جلسه بررسی ادامه روند احداث تصفیه خانه تکمیلی پساب با حضور رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین شهر و کارشناسان تصفیه خانه برگزار گردید.

شبکه‌ی خبر۲ که تا پیش از این فقط به‌صورت اینترنتی پخش می‌شد به‌صورت آزمایشی پخش تلویزیونی خود را آغاز کرد. مردم می‌توانند با کانال‌یابیِ دوبارۀ گیرنده‌های دیجیتال این شبکه را ببینند.

+ رفعتی، کارشناس آب در این باره می‌گوید: متاسفانه طی سال‌های گذشته ما با خشک شدن تالاب‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌های زیادی در کشور مواجه بوده‌ایم. این مساله می‌تواند به منازعات آبی بینجامد و از سوی دیگر باعث بروز تنش در بین مردم می‌شود. وی افزود: براساس گزارش موسسه منابع جهان، ایران در کنار قطر، اسراییل و لبنان در صدر کشورهایی است که با یک «بحران فوق‌العاده» در زمینه آب دست به گریبان است و در لبه «روز آخر» قرار گرفته‌، ایران در این لیست مقام چهارم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: آتش سوزی کارگاه روباز یک واحد پلیمر در قهجاورستان اتوبان فرودگاه اصفهان بدون تلفات جانی و با هفت مصدوم پس از یک ساعت تلاشِ نیروهای آتش نشانی مهار شد.

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز
ما را دنبال کنید:
+