اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/6/5    کد خبر: 15726942   در دسته بندی علمی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

رئیس دانشگاه عقیق شاهین شهر؛

ظرفیت خالی دانشگاه ها در رشته های فنی و مهندسی نگران کننده است/هدف دانشگاه عقیق تربیت دانشجوی متخصص است

ظرفیت خالی دانشگاه ها در رشته های فنی و مهندسی نگران کننده است/هدف دانشگاه عقیق تربیت دانشجوی متخصص است

  رئیس دانشگاه عقیق شاهین شهر گفت: ظرفیت خالی دانشگاه‌های کشور در رشته های فنی و مهندسی نگران کننده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، سید محمد امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان آقا عبدالله الحسین و همچنین گرامی داشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت اظهار کرد: موسسه غیرانتفاعی عقیق از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود با بکارگیری هیات علمی مجرب شروع کرده و به نزدیک ۲۰۰۰ هزار نفر فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی هستند.
وی در ادامه با بیان اینکه رشته هایی همچون سینما، نوازندگی موسیقی ایرانی، نوازندگی موسیقی جهانی، ارتباط تصویری، نقاشی، مهندسی معماری، علوم ورزشی، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، کارشناسی حسابداری، مهندسی عمران، مهندسی شهرسازی، مهندسی مواد و مدیریت صنعتی و همچنین زبان انگلیسی از رشته های پرطرفدار دانشگاه غیرانتفاعی عقیق می باشد، افزود: هیات موسس این مجموعه دانشگاهی با در نظر گرفتن نیاز جوانان در ورود به بازار کار در تاسیس این دانشگاه و رشته های آن پژوهش ها و نیازسنجی های مختلفی را انجام داده اند که دانشجویان بتوانند بعد از فارغ التحصیلی با حرفه ای که آموخته اند سریع استخدام شوند.
*شاهین شهر می تواند به قطب آموزش رشته های هنر در ایران تبدیل شود
رئیس دانشگاه غیرانتفاعی عقیق شاهین شهر بیان داشت: با توجه به بررسی های صورت گرفته در شهر شاهین شهر این ظرفیت وجود دارد که تبدیل به قطب آموزشی هنر ایران تبدیل شود، به همین خاطر تمام همت خود را به کار بسته ایم تا این امر مهم محقق شود.
*ظرفیت خالی رشته های دانشگاهی فنی و مهندسی نگران کننده است
وی خاطرنشان ساخت: بر اساس آمارهای منتشر شده از وزارت علوم ظرفیت رشته های فنی و مهندسی در دانشگاه‌های سراسر کشور نزدیک به ۵۰۰ هزار صندلی است که در خوشبینانه ترین حالت هم اکنون تنها ۱۲۰ هزار نفر در آزمون های سراسری متقاضی دارد که از این تعداد تنها ۸۰ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته می شوند و اگر به این آمار ۲۰ هزار نفر هم رشته های بدون آزمون فنی و مهندسی را اضافه کنیم باید با کمال تاسف اعلام کرد ما سالیانه نزدیک به ۴۰۰ هزار صندلی برای رشته های فنی و مهندسی خالی خواهیم داشت که این در جای خود بسیار نگران کننده است.
امیری از تعامل دانشگاه عقیق با نهادها و موسساتی همچون سازمان فنی و حرفه ای جهت کاربردی تر کردن رشته های فنی و حرفه ای سخن گفت و افزود: مکاتبات مختلفی هم با صنایع اطراف شهرستان شاهین‌شهر و میمه داشته ایم که چنانچه نیازمند نیروی انسانی تحصیل کرده متخصص هستند ما به عنوان مرکز آموزشی علمی به آنان معرفی نماییم.
*حمایت از دانشجو از اهداف اصلی عقیق
وی تصریح کرد: از زمانی که دانشجو در مجموعه دانشگاهی عقیق ثبت نام و پذیرش می شود تا زمانی که از این مجموعه فارغ التحصیل می گردد چنانچه نیازمند حمایت مالی باشد با دادن تسهیلات کم بهره به صورت قرض الحسنه از وی حمایت های لازم را انجام می دهیم‌.
رئیس دانشگاه عقیق ادامه داد: بر اساس ضوابط دولت هیچ گونه حمایتی از دانشگاههای غیرانتفاعی نمی کند به همین خاطر هزینه های آن از طریق فعالیت های هیات موسس و شهریه هایی که هر دانشجو برای تحصیل پرداخت می کند، تامین می شود. 
* نزدیک به ۸۰۰ نفر در دانشگاه عقیق مشغول تحصیل هستند
وی با بیان اینکه هم اکنون نزدیک به ۸۰۰ دانشجو در دانشگاه غیرانتفاعی در رشته های مختلف مشغول تحصیل هستند، یادآور شد: تعداد هیات علمی اصلی این دانشگاه ۲۳ نفر است که در صدد جذب ۱۳ نفر دیگر هستیم.


مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #عقیق #دانشگاه #جویا #مردم #شاهین شهر #اصفهان
ما را دنبال کنید:
+