اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/3/31    کد خبر: 15726701   در دسته بندی اجتماعی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

مسئول روابط‌عمومی شهرداری شاهین‌شهر؛

توجه‌نکردن شهروندان شاهین‌شهری به ساعات جمع‌آوری زباله پیگرد قانونی دارد

توجه‌نکردن شهروندان شاهین‌شهری به ساعات جمع‌آوری زباله پیگرد قانونی دارد

  مسئول روابط‌عمومی شهرداری شاهین‌شهر گفت: توجه‌نکردن شهروندان شاهین‌شهری به ساعات جمع‌آوری زباله پیگرد قانونی دارد.

بهرام نوری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صدای جویا با تبریک اعیاد قربان و غدیر خم اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان متأسفانه برخی از شهروندان شاهین‌شهری به ساعات جمع‌آوری پسماندهای خانگی توجه نمی‌کنند و همین اتفاق موجب بروز برخی نارضایتی‌ها، انتشار آلودگی و همچنین چهره شهر را مخدوش کرده است.


وی با بیان اینکه ساعات جمع‌آوری زباله‌های خانگی در سطح شاهین‌شهر به دو منطقه شمال و جنوب تقسیم‌بندی‌شده است، افزود: مناطقی که در لیست شمال شهر شاهین‌شهر قرار گرفته‌اند، روزهای زوج هر ماه زباله‌های آنها جمع‌آوری می‌شود و بلعکس مناطقی که در جنوب شهر شاهین‌شهر قرار گرفته‌اند روزهای فرد هر ماه زباله‌های آنها جمع‌آوری می‌گردد.

مسئول روابط‌عمومی شهرداری شاهین‌شهر با گلایه از برخی شهروندان شاهین‌شهر در عدم رعایت‌نکردن زمان و تاریخ‌های جمع‌آوری زباله، تصریح کرد: این اتفاقات به‌دور از فرهنگ شهروندی در حالی روی می‌دهد که از طریق‌های گوناگون در این زمینه اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه قانون‌گذار به شهرداری این اجازه را داده است با استفاده از ماده ۱۶ قانون مدیریت پسماند با افراد خاطی برخورد کند، بیان داشت: از همه شهروندان شاهین‌شهری می‌خواهم در زمان تعیین شده 11 شب زباله‌های خود را بیرون از منزل قرار دهند.



نوری خاطرنشان ساخت: در بعضی مکان‌ها دیده می‌شود که برخی شهروندان هنگام صبح زباله‌های خود را در مکان‌های غیر از مکان تعیین شده رها می‌کنند که این موضوع سبب جمع‌شدن حیوانات موذی و پاره شدن کیسه‌های زباله توسط گربه‌ها و سگ‌های ولگرد و دیگر حیوانات می‌شود.

وی تأکید کرد: همکاری‌نکردن مردم در این زمینه مهم نه‌تنها باعث تولید بیماری، ایجاد بوی تعفن و زشتی چهره شهر می‌شود بلکه می‌تواند به‌وسیله آلوده‌کردن خاک و آب و هوا زیان‌های بهداشتی و زیست‌محیطی را به بار آورد، لذا از شهروندان شاهین‌شهر تقاضا داریم بهداشت فردی و محیطی را رعایت نمایند.

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #زباله #شاهین شهر #پسماند #مردم #ایران #جویا #نوری
ما را دنبال کنید:
+