اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/3/22    کد خبر: 15726672   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 34  دقیقه

صدای جویا منتشر کرد؛

چه خبر از اصفهان؟!

چه خبر از اصفهان؟!

  به گزارش پایگاه خبری صدای جویا بسته خبری 24 ساعت گذشته «چه خبر از استان اصفهان» به شرح زیر منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا بسته خبری 24 ساعت گذشته «چه خبر از استان اصفهان» به شرح زیر منتشر شد.


    * امروز سکه طرح قدیم در بازار با کاهش ۶۰۰ هزار تومانی، ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دادوستد شد، همچنین سکه تمام بهار طرح جدید نیز با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی، ۲۷ میلیون معامله شد.  نیم سکه هم با کاهش ۷۰۰ هزار تومانی، ۱۴ میلیون و ربع سکه نیز با افت ۷۰۰ هزار تومانی، ۹ میلیون عرضه شد. بررسی میدانی بازار ارز هم نشان می‌دهد به‌دلیل نبود تقاضا، دلالان مقابل صرافی‌ها امروز قیمت دلار را ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام می‌کنند.

    * مرتضوی استاندار اصفهان گفت: سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای مختلف اشتیاق بسیاری برای حضور فعالان اقتصادی کشورهای حوزه مأموریتی خود در نمایشگاه‌های تخصصی استان اصفهان را دارند که نشان دهنده ظرفیت های چشمگیر در استان است.

    * زیلنیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: تا پایان تیرماه سال‌جاری برنامه جامع کاهش آلودگی هوای اصفهان با دریافت نظر دستگاه‌های اجرایی آماده و ابلاغ شود همچنین ضمانت اجرای این برنامه نیز با مراجع قضایی خواهد بود.

    * در پنجمین جلسه ستاد انتخابات استان اصفهان بر پیگیری امور انتخابات در شهرستان‌ها، ذیل کارگروه اجرایی انتخابات و به ریاست فرمانداران شهرستان‌ها تأکید شد.

    * مرتضوی استاندار اصفهان گفت: همه ما باید با دغدغه‌مندی بیشتر و مردمی‌سازی فرهنگ، بین زندگی و‌ محیط‌زیست تعادل برقرار کنیم. باید کاری کنیم که فرهنگِ توجه ویژه به محیط‌زیست به عنوان یک فرهنگ مردمی در امورات شهروندان برای خودش جا باز کند.

    * مرتضوی استاندار اصفهان گفت: همه دستگاه‌ها موظف‌اند در چارچوب مصوبات شورای فرهنگ عمومی حرکت کنند و ضروری است تعامل لازم در این راستا شکل بگیرد.

    * معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی در سراسر استان با همکاری استان و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای جوامع هدف این حوزه ساخته می‌شود.

    * تاج، رئیس اتحادیه صنایع‌دستی استان اصفهان: با توجه به سرقت رشته‌های هنری ایران توسط کشورهای دیگر، ما باید تمام رشته‌هایی که فعال در حوزه صنایع‌دستی هستند، به ثبت جهانی برسانیم. خوشبختانه اتحادیه صنایع‌دستی اصفهان به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی، دومین رشته شاخص صنایع‌دستی اصفهان را به ثبت جهانی رساند و بعد از میناکاری، قلمکار اصفهان به نام اصفهان و هنرمندان صنایع‌دستی به ثبت جهانی رساندیم.

    * رییس شورای جهانی صنایع دستی: پرونده ثبت کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی در حال طی مراحل آخر بوده و تلاش ما بر این است که تا پایان شهریور ماه امسال این مهم محقق شود.

    * به گفته کارشناسان سرانه مصرف آب اصفهان حدودا بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ لیتر گزارش شده که یکی از کمترین مصارف آب شرب در مقایسه با دیگر مناطق در کشور است.

    * شورای هم اندیشی منطقه ای روسای شورای های اسلامی شهرستانهای اصفهان،شاهین شهر و میمه،لنجان،شهرضا،گلپایگان،فریدن در شاهین شهر برگزار شد

    * مدیرکل فرودگاه‌های اصفهان:  با انجام آخرین سورتی پرواز، تمام حُجاج استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اعزام شدند. در این عملیات هفت هزار و ۸۸۰ زائر در قالب ۵۵ کاروان از استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری با ۱۹ پرواز به مقصد مدینه و ۱۴ پرواز به مقصد جده اعزام شدند.

    * کاووس حقانی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شاهین شهر گفت: عملیات کاشت انواع درخت، درختچه و گل های فصلی و دائمی از ابتدای سال جاری در سطح شهر از جمله پارک ها، ورودی های شهر، میادین، باغچه ها و رفیوژهای میانی خیابان ها آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد.  وی در ادامه افزود: عملیات کاشت بیش از 1700 اصله درخت، 3200 اصله درختچه، 46000 بوته گل های پوششی، 64000 گل های دائمی و 56000 گل های فصلی در سطح شهر اجرا شده است.

    * ناصر نظری زاده پیشکسوت شاهین شهری در دور اول مسابقات تنیس روی میز رده سنی ۶۰ سال به بالا پیشکسوتان آقایان استان اصفهان که روز ۱۹خرداد ماه ۱۴۰۲به میزبانی خانه تنیس اصفهان برگزار گردید موفق به کسب مقام قهرمانی شد.

    * پیام تسلیت سرپرست و پرسنل اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهین شهر و میمه در پی درگذشت استاد بهنام موگوئی قهرمان وپیشکسوت دوومیدانی

    * مسابقات تنیس روی میز هوپس دختران استان اصفهان روز پنجشنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ در خانه تنیس روی میز استان اصفهان برگزار شد. در این مسابقات بهار فضلی ورزشکار شاهین شهری موفق به کسب مقام قهرمانی مسابقات هوپس دختران استان اصفهان شد و همچنین دیگر ورزشکار شاهین شهری فاطمه پهلوان زاده به دسته یک این مسابقات راه یافت.

    *  فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: تبدیل بخش میمه به شهرستان معطل انتخاب یک اسم از است.

    * رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت:قاتل مردی ۴۱ ساله در شهر اصفهان پس از ۱۵ سال زندگی مخفیانه با چهره و نام‌های جعلی سرانجام در عملیات هوشمندانه کارآگاهان این پلیس شناسایی و دستگیر شد.

    * رئیس اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل از ثبت منطقه فسیل‌آباد آران و بیدگل در فهرست آثار ملی خبر داد.

    * تعداد بانوان شاغل درصنایع دستی شهرستان آران بیدگل به سه هزار نفر می‌رسد.

    * برداشت طالبی از ۳۸۰ هکتار زمین‌های کشاورزی شهرستان آران و بیدگل آغاز شد.

    * رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شهادت سرباز وظیفه مهدی رحیمیان خبر داد.

    * اولین همایش شبیه خوانی شهر خورزوق ویژه نکوداشت مرحوم استاد میرزا حسین طاهری برگزار شد.

    * سرپرست دانشگاه پیام‌نور شهرستان اردستان گفت: استقبال دانشجویان و دانش آموزان از دانشگاه‌های شهرستان اردستان کاهش پیدا کرده است که می‌تواند زنگ خطری برای تعطیلی این مرکز آموزشی باشد.

    * سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: هفت هزار بهره بردار بخش کشاورزی در عرصه‌های مختلف تولید انواع محصولات کشاورزی و دامی این شهرستان فعالیت می‌کنند.

    * طرح کنار گذر شمالی بوئین میاندشت ومجموعه گردشگری بوئین میاندشت کلنگ زنی شد.

    * استخر آفتاب با پیگیری های به عمل آمده توسط اداره کل ورزش و جوانان استان، از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۱، پس از گذشت ۱۵ سال مراحل پایانی ساخت و تکمیل را پشت سر گذاشته و امروز به صورت رسمی افتتاح شد.

    * رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اعتبار مورد نیاز برای احداث بیمارستان محلی شهرستان سامان و ساماندهی و ایمن‌سازی مسیل اصلی داخل این شهر باید تامین شود.

    * رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تیران و کرون گفت: نانوایی‌های این شهرستان با کمبود آرد سهمیه‌ای روبرو هستند.

    * رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون گفت: در حال حاضر اراضی ۶۵۵ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهر تیران و اراضی ۲۶۰ واحد از این طرح در رضوانشهر به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل داده شده است.

    * مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در حاشیه سفر وزیر میراث محترم میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به شهرستان سمیرم، از موافقت با مستندسازی پوشش اقوام عشایر در کنار ثبت ملی برخی از خوراکی‌های سنتی آن‌ها خبر داد.

    * مسلم سلیمانی از توزیع ۱۵ سری جهیزیه به نوعروسان سمیرمی تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و اظهار داشت: توزیع جهیزیه میان ۱۵ نفر از نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سمیرم انجام شد.

    * مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از احداث محور علی‌آباد - جمبزه شهرستان دهاقان و لکه‌گیری هندسی و روکش آسفالت محور هنجن - نطنز با اعتباری بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال خبر داد.

    * رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان دهاقان از الحاق ۳۰ هکتار اراضی به محدوده شهری دهاقان در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

    * از ابتدای امسال تاکنون بنیاد علوی بیش از ۴۷۰ میلیون تومان به شهرستان خور و بیابانک کمک کرده است.

    * نشست اخلاقی با حضور اساتید، کارکنان و طلاب مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(ع) خوانسار برگزار شد.

    * از ۷۰ واحد نانوایی در حال فعالیت در شهرستان خوانسار سهمیه آرد حدود ۱۰ واحد به علت اشتباه در استفاده از دستگاه نانینو، قطع شده است.

    * فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از کشف 12 تن شکر احتکاری به ارزش 3 میلیارد ریال در بازرسی مأموران انتظامی این فرماندهی از یک انبار مواد غذایی خبر داد.

    * فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از کشف 6 دستگاه ماینر قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

    * مسدود شدن ۷۵۹ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان شهرضا

    * سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان شهرضا از اعمال قانون و توقیف 91 دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف که با سرعت غیر مجاز، حرکات نمایشی و ایجاد آلودگی صوتی برای مردم ایجاد مزاحمت می کردند خبر داد.

    * برگزاری جشنواره آلبالو‌ها در زازران

    * جشن بزرگ چند قلوها در فلاورجان برگزار شد

    * تهیه کننده و کارگردان مستند داستانی امیرکبیر در خون گفت: پس از آن نیز در ۵ استان اکران سیار این مستند انجام شد و در نهایت پس از گذشت یک سال امروز این اثر در دسترس تمامی علاقمندان به تاریخ کشور عزیزمان ایران قرار گرفته است .

    * مدیرعامل شرکت تعاونی مینو دشت اشراق از اختصاص 30 هکتار از اراضی شهرستان سلطانیه به کشت گل محمدی خبر داد و گفت: با توجه به بهره‌بری بالا و استقبال کشاورزان از کشت گل محمدی 25 تا 30 هکتار از اراضی به این نوع کشت اختصاص یافته است.

    * رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گلپايگان گفت: با پیگیری های صورت گرفته و پس از تخصیص اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری پس از تعیین و شرح عملیات اجرایی و انجام مناقصات لازم اثر تاریخی مسجد جامع گلپایگان مرمت و بازسازی خواهد شد.

    * فرش دستباف جوشقان قالی در فهرست آثار بین المللی سازمان جهانی مالکیت فکری(WIPO) واقع در ژنو سوییس ثبت شد.

    * مدیر روابط عمومی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از تصادف سواری پژو و مینی‌بوس در محور فولادشهر به زرین‌شهر خبر داد.

    * یک پژوهشگر صنعتی با اشاره به پرونده فساد ۹۳ هزار میلیاردتومانی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: پس از آنکه این پرونده تخلف، رسانه‌ای شد هیچ پیگیری از آن صورت نگرفت و به فراموشی سپرده شد

    * مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عملکرد مدیریت بحران شهرستان نایین مثبت ارزیابی و تأکید شد که خسارت‌های بخش کشاورزی، راهداری و حوزه مسکن جمع‌بندی و گزارش شود.

    * درحالی‌که مدیر تنها تماشاخانه نجف‌آباد که از سال ۱۳۹۶ فعالیت‌های هنری خود را در قالب تئاتر پوشش می‌داد از تعطیلی آن خبرداده است، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نجف‌آباد دراین‌باره گفت: تعطیلی در کار نیست!

    * سرپرست جهاد کشاورزی اردستان گفت: از اردیبهشت ماه تاکنون ۷۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در شهرستان داشته ایم که این نسبت به قبل افزایشی بوده است.

    * فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از کشف ۱۱۸ رأس احشام قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و دستگیری ۲ متهم در عملیات مأموران انتظامی این فرماندهی خبر داد.

    مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز #اصفهان
    ما را دنبال کنید:
    +