اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/3/5    کد خبر: 15726612   در دسته بندی فرهنگ و تاریخ نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 7  دقیقه

سخنگوی ستاد امربه‌معروف کشور؛

32 دستگاه در حوزه عفاف و حجاب در کشور مسئول‌اند/تشکیل شعب ویژه قضایی جهت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر

32 دستگاه در حوزه عفاف و حجاب در کشور مسئول‌اند/تشکیل شعب ویژه قضایی جهت حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر

  سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: تنها فراجا در حوزه عفاف و حجاب مسئول نیست و 32 دستگاه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئولیت دارند.

حجت الاسلام سیدعلی خان محمدی در حاشیه همایش دبیران و مدیران ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری صدای جویا اظهار کرد: بیشترین تلاش خود را در ستاد امر به معروف و نهی از منکر به کار بسته ایم که پیگیری مسائل و مشکلات مردم مردم در حوزه های مختلف که اتفاقا از اصلی ترین مطالبات مقام معظم رهبری از مسئولان نظام هست را با نگاه عقلانی و رویکرد برنامه محور در سراسر کشور پیش ببریم.


وی با تاکید بر اینکه برنامه های ستاد امر به معروف و نهی از منکر تنها به حوزه عفاف و حجاب تعریف نشده است، ادامه داد: امروز در ستاد امر به معروف و نهی از منکر شاهد پیگیری بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی بخصوص در حوزه اقتصادی و فرهنگی هستیم.

*بزرگ ترین پشتوانه ستاد امر به معروف مردم هستند

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد: بزرگ ترین پشتوانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی هستند در همین راستا در حال گسترش ستادهای استانی و شهرستانی خود جهت پیگیری مطالبات به حق مردمی هستیم.

وی از بازسازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در سطح مراکز استانها و شهرستانها خبر داد و گفت: زمینه ایجاد یک تمدن نوین اسلامی ایجاد یک جامعه اسلامی است و در ادامه زمینه یک جامعه اسلامی ایجاد محلات اسلامی است.

حجت الاسلام خان محمدی با بیان اینکه شورای انقلاب فرهنگی طی مصوبه ای 12 وظیفه مهم را بر عهده ستاد امر به معروف و نهی از منکر گذاشته است، افزود: در پایگاه اطلاع رسانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور چیزی در حدود 18 مطالبه مردمی در حوزه های مختلف تعریف شده است که مراجعه کنندگان می توانند به پیوست درخواست های خود را ذیل این 18 مطالبه از مسئولان ثبت و پیگیری نمایند.

*احیاء ظرفیت مساجد در حوزه امر به معروف و نهی از منکر

وی از احیاء ظرفیت مساجد در سراسر کشور خبرداد و گفت: با زنده کردن ظرفیت های مساجد در محلات مختلف می توان خیلی از گره های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را احیاء کرد و عظم خود جزم کرده ایم که این اتفاق میمون و مبارک بی افتد.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد: برابر اصل هشتم قانون اساسی امر به معروف و نهی از منکر امری واجب است به همین خاطر یکی از ارکان و اصول مهم این اصل در واقع مطالبه گری است، به همین خاطر دولت باید پاسخگو باشد در حوزه اقتصاد، در حوزه فرهنگ، در حوزه اجتماع و سایر حوزه ها از جمله سلامت چه اقداماتی برای رفع مسائل و مشکلات مردم برداشته است.

وی تاکید کرد: از سازمان صدا و سیما و همچنین سایر رسانه های کشور انتظار داریم در این جنگ ترکیبی دشمن علیه فرهنگ و باور و اعتقادات ما با برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و اجراء و تولید برنامه متنوع فرهنگی به ما در راستای این ماموریت مهم کمک نمایند.

حجت الاسلام خان محمدی با بیان اینکه نباید در حوزه اجرای قوانین عفاف و حجاب تنها همه این بار را بر دوش نهادی همچون فراجا بگذاریم، گفت: همه باید بدانند 32 دستگاه و نهاد اجرایی در حوزه عفاف و حجاب بیش از 330 وطیفه برای آنها تعریف شده است که حتما باید به آنها عمل کنند.

*ثبت 8 هزار سازمان مردم نهاد جهت اجرای برنامه های ستاد امر به معروف

وی از ثبت بیش از 8 هزار سازمان مردم نهاد جهت اجرای برنامه ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبرداد و اظهار داشت: ما از آمران به معروف و ناهیان از منکر به شدت حمایت و پشتبانی می کنیم به همین خاطر مکاتباتی با قوه قضائیه انجام داده ایم که جهت رسیدگی به مسائل امر به معروف و نهی از منکر شعب وِیژه ای تشکیل دهند.

سخنگوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه بیش از 260 کانال و شبکه فارسی زبان به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی در تلاش برای ضربه زدن به ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، خاطرنشان ساخت: در این زمینه بیش از 200 طرح و قریب 80 صفحه طرح تکمیلی پیشنهاد و ارائه کرده ایم.

وی در پایان از رها بودن فضای مجازی و سود بردن برخی از فروش فیلترشکن به شدت انتقاد کرد و افزود: از دولت سیزدهم و همچنین رئیس جدید شورای امنیت ملی انتظار داریم که در این زمینه تصمیمات عقلانی گرفته شود به گونه ای که حق و حقوق مردم نیز ضایع نگردد.

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #امر به معروف #حجاب #عفاف #اصفهان #ایران #جویا #دولت
ما را دنبال کنید:
+