اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/3/5    کد خبر: 15726610   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

معاون استاندار اصفهان؛

بخش خصوصی در پارک ملی قمیشلو 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری می کند

بخش خصوصی در پارک ملی قمیشلو 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری می کند

  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: 500 میلیارد تومان بخش خصوصی در پارک ملی قمیشلو سرمایه گذاری می کند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، مهران زینلیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته در استان اصفهان، میزبان دکتر سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بودیم.


وی ادامه داد: در این سفر معاون ریاست محترم جمهوری از مجموعه معادن استان به ویژه معادن شهرستان‌های کاشان و نطنز بازدید میدانی داشتند و با حضور وی، مشکلات ناشی از معادن برای مردم مورد رصد و بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: در این راستا با موافقت دکتر سلاجقه مقرر شد، با معادنی که موازین قانونی را رعایت نکرد‌ه‌اند برخورد قانونی شود و با دقت نظر بیشتری که توسط دستگاه‌های مسئول اتفاق می‌افتد به محیط زیست و آرامش مردم خدشه‌ای وارد نشود.

زینلیان با تأکید بر اجرای قانون یک درصد فروش معادن در استان، اظهار کرد: در این بازدید بر اجرای این قانون تأکید شد تا عوارض دولتی از معادن اخذ و در محل هزینه شود.

وی افزود: این مهم در گذشته محقق نشده اما با همتی که در مدیریت استان اصفهان در این خصوص وجود دارد به زودی شاهد اجرای این قانون خواهیم بود.

وی بازدید از پارک ملی قمیشلو را برنامه دیگر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در استان عنوان کرد و گفت: با جلب موافقت سازمان محیط زیست درصدد هستیم نخستین مجموعه گردشگری، طبیعی و محیط زیستی در این منطقه احداث شود.

وی از اعلام آمادگی سرمایه‌گذار در پارک ملی قمیشلو خبر داد و اظهار کرد: مقرر شده بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در این منطقه هزینه شود تا بتواند به قطب گردشگری تبدیل و باعث حفظ محیط زیست و ارتباط بیشتر مردم با حیات وحش گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در پایان گفت: زیستِ گونه‌های مختلف جانوری و مناظر بسیار بکر طبیعی در پارک ملی قمیشلو باعث رونق منطقه و باز شدن افق‌های طبیعی به روی مردم خواهد شد.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #زینلیان #نطنز #پارک #محیط زیست #اصفهان #جویا #خبر
ما را دنبال کنید:
+