اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/2/27    کد خبر: 15726577   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 16  دقیقه

آنچه در ایران و جهان گذشت؛

صبحانه خبری صدای جویا

صبحانه خبری صدای جویا

  از جنگ روسیه و اوکراین تا احضار علیرضا بیگی نماینده مجلس به دادگاه مهم‌ترین رویدادهای ۲6 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ بوده است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از تهران، از جنگ روسیه و اوکراین تا احضار علیرضا بیگی نماینده مجلس به دادگاه مهم‌ترین رویدادهای ۲6 اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ بوده است.


*همزمان با سالگرد شهادت امام جعفر صادق علیه السلام پیکر شهیدان تازه شناسایی شده دفاع مقدس در شهرهای مختلف تشییع شد.

*اعزام اعضای خانه مطبوعات استان اصفهان به نمایشگاه کتاب

*دعوت مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان از بازدیدکنندگان بیست و هفتمین نمایشگاه نفت

*رقم بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی از ۱۸۶ هزار میلیارد تومان در بهمن ۱۴۰۰ با رشد بیش‌از ۸۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به بیش‌ از ۳۴۴ هزار میلیارد تومان در بهمن ۱۴۰۱ رسید!

*رئیس مجلس: با نظر یکپارچه مجلس و نظر مثبت رئیس‌جمهور، مصوب کردیم امسال کل اعتبار مربوط به اشتغال به حساب استان‌ها واریز شود.

*معاون نخست وزیر روسیه از امضای توافقنامه ساخت راه آهن رشت - آستارا با هدف تکمیل راهگذر ریلی شمال-جنوب خبر داد. سرپرست وزارت جهاد کشاورزی: تا کنترل عرضه به ثبات نرسد صادرات دام زنده ممنوع است.

*مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های مسافربری: قیمت بلیت اتوبوس بین شهری ۲۹ درصد افزایش یافت.

*مرکز رسانه قوه قضائیه: قرار تامین کیفری برای علیرضا بیگی نماینده مجلس در خصوص ادعای واگذاری خودرو به تعدادی از نمایندگان مجلس، صادر شده است.

*وزارت بهداشت: موارد جدید ابتلا به کرونا: ۴۲ نفر؛ کل بیماران شناسایی‌شده: ۷۶۱۰۸۹۵ نفر؛ بهبودیافتگان: ۷۳۶۴۱۱۰ نفر؛ جان‌باختگان جدید: ۳ و مجموع فوت‌شدگان: ۱۴۶۲۱۷ تن

*6 تبعه ایرانی درحال غواصی و تفریح به اشتباه وارد آب‌های قطر شده بودند که بازداشت شدند.

*هاکان دمیر مربی اهل ترکیه، هدایت تیم ملی بسکتبال ایران را برعهده گرفت.

*رییس اداره میراث فرهنگی گلپایگان: شهرداری بدون استعلام از میراث فرهنگی اقدام به تخریب این دیوار کرد که با حضور یگان حفاظت میراث فرهنگی، عملیات تخریب آن متوقف شد. اگرچه این دیوار جزو آثار ملی ثبت شده نیست، اما برای هرگونه عملیاتی درباره آن استعلام از اداره میراث فرهنگی ضروری است.

*نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: ۸۵ هزار زائر ایرانی در سال ۱۴۰۲ به سرزمین وحی برای حج تمتع اعزام می‌شوند.

*رهبر کره شمالی در جریان بازدید از یک مرکز ماهواره‌های نظامی خواستار تسریع در آماده‌سازی پرتاب ماهواره شناسایی نظامی شد.

جهان در روزی که گذشت؛

*رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی از موافقت پوتین و زلنسکی با پیشنهاد مذاکرات صلح خبر داد.

*وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حمله با موشک مافوق صوت کینژال، سامانه پدافندی آمریکایی پاتریوت در کی‌یف از بین رفته است.

*در هفتاد و پنجمین سالگرد نکبت (اشغال فلسطین) تظاهراتی مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در پایتخت آرژانتین برای محکوم کردن جنایات این رژیم، برگزار شد/ برگزاری مراسم «روز نکبت» نخستین بار در سازمان ملل

*وزارت بازرگانی و صنعت هند از مبادلات تجاری ۵۱۰ میلیون دلاری این کشور با ایران در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ خبر داد. دادستانی منهتن یک تبعه چینی را به نقض تحریم‌های ایران متهم کرد.

*یک قاضی در تونس راشد الغنوشی رئیس جنبش اسلام گرای محافظه کار النهضه تونس را، به جرم «تمجید و حمایت از تروریسم» به طور غیابی به یک سال زندان محکوم کرد.

*بر اثر انفجار در منطقه خودمختار باسک درشمال اسپانیا دو تن جان باختند و عده‌ای زخمی شدند.

مهاجم مسلح ۱۸ ساله در محله‌ای در نیومکزیکو تیراندازی کور کرد و قبل از کشته‌شدن در تیراندازی پلیس، سه نفر را کشت و ۶ نفر را زخمی کرد.

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید # #جویا #خبر #ایران #صدای_ایران #اخبارروز
ما را دنبال کنید:
+