اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/1/26    کد خبر: 15726498   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

گزارش؛

ساخت خیابان‌های میلیاردی در شهر کوشک اصفهان

ساخت خیابان‌های میلیاردی در شهر کوشک اصفهان

  وکیل‌آبادی فعال رسانه‌ای طی گزارشی با عنوان «ساخت خیابان‌های میلیاردی در شهر کوشک اصفهان - شهرداری کوشک به نام مردم به کام نامردمان » به مسائل این شهر پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، محمد وکیل‌آبادی فعال رسانه‌ای طی گزارشی با عنوان « ساخت خیابان‌های میلیاردی در کوشک - شهرداری کوشک به نام مردم به کام نامردمان » آورده است؛


متأسفانه، مدتی است که از شهر کوشک و شهرداری آن خبرهای خوبی به گوش نمی‌رسد و در میان شهروندان این شهر 15 هزار نفری اخباری دهان به دهان می‌شود که حکایت از ایجاد درآمد پایدار توسط مدیریت شهری دارد البته نه برای مردم؛ بلکه برای ذی‌نفعان که هرچند در لفظ مردم‌اند اما در حقیقت رانت‌خواران حق مردم‌اند.

حسین حفیظی شهردار کوشک در گفت‌و‌گو با یکی از رسانه‌ها  خبر از اجرای فاز اول تعریض و ساماندهی بلوار الغدیر شهر کوشک در محور اصفهان - نجف‌آباد با مشارکت.

شرکت انتقال گاز ایران (منطقه ۲ انتقال گاز) که بخشی از ماشین‌آلات سنگین پروژه را تأمین نموده، داده است.

پیرو انتشار این موضوع، در هنگام حضور خبرنگار ما در محل پروژه به‌منظور تکمیل خبر، از سوی بعضی شهروندان کوشک صحبت‌ها و مدارکی مطرح شد که در صورت اثبات خبر از بروز تخلفات گسترده اداری در شهرداری کوشک را می‌دهد.

در هنگام تهیه این گزارش، یکی از شهروندانی که دارای ملک در حاشیه خیابان الغدیر است، گفت: از مسئولان محترم بپرسید، آیا ساخت‌وساز غیر اصولی در حاشیه بلوار غدیر شهر کوشک بدون اخذ مصوبات و مجوزهای لازم از ادارات ذی‌نفع همچون جهاد کشاورزی و کمسیون ماده 5 و... صحت دارد؟

وبا توجه به اینکه قسمت  اعظمی از بلوار الغدیر در مالکیت افراد حقیقی با سند رسمی است، آیا عدم توافق شهرداری با آنان قبل از احداث بلوار منجر به تحمیل هزینه‌های مالی چند ده‌میلیاردی  در سال‌های آینده برای شهر و شهرداری نمی‌گردد؟!

یکی دیگر از شهروندان کوشک نیز گفت: از مسئولین پاسخگوی نهادهای نظارتی استان سؤال کنید، آیا این موضوع صحت دارد که احداث خیابان الغدیر  و جنت بدون اخذ مصوبه کمیته ترافیک شهرستان و اجرای عقب‌نشینی‌های املاک مجاور بوده و آسفالت همین خیابان بدون مجوز، به دلیل ایجاد ارزش افزوده املاک حاشیه خیابان برای ذی‌نفعان آن و رسیدن به منافع مالی چند صد میلیون‌تومانی برای آنان بوده است؟ و اینکه آیا گرفتن هبه 1.5 میلیاردتومانی از یکی از همین ذی‌نفعان جهت ساخت غیر قانونی در حاشیه بلوار صحت دارد؟

پدر 2 شهید و یکی از شهروندان کوشک گفت: شما به‌عنوان صدای مردم  لطفاً از مدیران مربوطه بپرسید آیا این موضوع صحت دارد که  برای اجرای  پروژه عمرانی بلوار الغدیر شهر کوشک بالغ بر 8 میلیارد تومان ادعای هزینه کرد شده؛ اما مبلغ اصلی هزینه‌ها در حد یک‌دهم عدد فوق است؟!

بر اساس این گزارش و مشاهدات میدانی خبرنگار ما به نظر می رسد خیابان جنت شهر کوشک نیز سرنوشتی مشابه بلوار الغدیر دارد و بدون اخذ مصوبات جهاد کشاورزی ،کمسیون ماده 5 و...و فقط در جهت ایجاد ارزش افزوده چند صد میلیونی  برای باغات حاشیه آن اقدام به احداث آن شده است و در آینده ای نزدیک خسارتی چند ده میلیاردی  را به خاطر ادای مالکین زمین های مستقر در خیابان برای شهر و شهرداری به دنبال خواهد داشت.

پایگاه خبری صدای جویا در راستای قانون مطبوعات حق پاسخگویی مسئولان شهرداری کوشک به این گزارش را محفوظ می داند.

 کد خبر؛ 26498

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+