اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1400/1/31    کد خبر: 15723163   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 12  دقیقه

کرونا، مذاکرات برجامی،روز ارتش،بازار داخل انتخابات و اظهارات جدید محسن رضایی

کرونا، مذاکرات برجامی،روز ارتش،بازار داخل انتخابات و اظهارات جدید محسن رضایی

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از شاهین‌شهر اصفهان، پنجمین مجله خبری این رسانه در 28 فروردین‌ماه ۱۴۰۰ در سال «تولید؛ پشتیبانی، مانع زدایی ها» با خبرهای مهمی از ایران-جهان-اصفهان و… طی 24 ساعت گذشته به اطلاع و سمع شما مخاطبین همیشه همراه خواهد رسید؛


  1. رئیس ستاد انتخابات کشور: ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری حضوری است/ تبلیغات از روز هفتم تا ۲۶ خرداد است.
  2. امتحانات دانشگاه پیام نور به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.
  3. وام ویژه دکتری از ابتدای سال ۱۴۰۰ به یک‌میلیون تومان در ماه افزایش یافت.
  4. سازمان انتقال خون: هم‌وطنان در ماه مبارک رمضان هم به یاری هم‌وطنان نیازمند خون بشتابند/شیوه‌نامه‌های بهداشتی، کامل در مراکز اهدای خون رعایت می‌شود.
  5. جو بایدن: امکان همکاری با روسیه در زمینه تهدیدات هسته‌ای ایران و کره شمالی وجود دارد.
  6. در پی واژگونی یک قایق در سواحل تونس، دست‌کم ۲۱ مهاجر جان خود را از دست دادند.
  7. تردد وسایل نقلیه از کرج به چالوس ممنوع شد.
  8. مدیرعامل فایزر: افراد واکسینه شده احتمالاً باید دوز سوم واکسن را نیز دریافت کنند.
  9. سخنگوی وزارت خارجه: امنیت عراق را بخش لاینفک امنیت و ثبات ایران و منطقه می‌دانیم.
  10. بهروز کلهر (قهرمان سابق اسکی) در ۶۲ سالگی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت.
  11. وزیر خارجه روسیه: مسکو ۱۰ دیپلمات آمریکایی را اخراج می‌کند.
  12. داعش مسئولیت انفجار تروریستی بغداد را بر عهده گرفت.
  13. باشگاه استقلال اعلام کرد که پاداش پیروزی پرگل این تیم مقابل الاهلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا واریز شده است.
  14. تکمیل ظرفیت سردخانه «ایذه» تکذیب شد.
  15. وزارت خارجه روسیه امروز در واکنش به اعمال تحریم‌های واشنگتن علیه این کشور اعلام کرد: سفیر آمریکا در مسکو به کشورش بازگردد.
  16. وزیر خارجه سوریه: سازمان منع گسترش سلاح‌هایی شیمیایی به ابزار دست آمریکا تبدیل شده است.
  17. رئیس جمهور آمریکا: در واکنش به اقدامات مسکو در مداخله در انتخابات آمریکا، دیپلمات‌های روس اخراج شدند.
  18. وزارت خارجه چین سفیر ژاپن در پکن را احضار و مخالفت این کشور با تصمیم دولت توکیو مبنی بر تخلیه پسماند نیروگاه هسته ای فوکوشیما در دریا را به وی اعلام کرد.
  19. بر اثر تیراندازی در شهر ایندیاناپولیس مرکز ایالت ایندیانا آمریکا، چهار نفر کشته و هفت نفر زخمی شدند.
  20. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ارتش و سپاه را ضامن امنیت پایدار کشور و آرامش کم نظیر ملت ایران دانست و تاکید کرد: آماده پاسخ قاطع به هر نوع تهدید و اقدام شوم دشمنان هستیم.
  21. سخنگوی ارتش: با توجه به ضرورت اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، روز ارتش و حماسه آفرینی های نیروی زمینی صرفا به صورت محمول و خودرویی برگزار می‌شود.
  22. پیکر زنده یاد "محسن قاضی مرادی" بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.
  23. رئیس‌جمهور کره‌جنوبی، نخست‌وزیر و شش عضو دیگر کابینه را با هدف احیای حزب حاکم برکنار کرد.
  24. نخست وزیر پاکستان بار دیگر چند تن از وزرای کابینه خود از جمله وزرای اطلاع رسانی، دارایی، اقتصاد، انرژی و فناوری اطلاعات را تغییر داد.
  25. وزارت دفاع روسیه: یک هواپیمای آمریکایی را که قصد نقض حریم هوایی ما را داشت، از مرز دور کردیم.
  26. نادر دست نشان دار فانی را وداع گفت؛ با اعلام باشگاه نساجی مازندران، نادر دست نشان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت
  27. سخنگوی کاخ سفید: اقدام ایران برای غنی سازی اورانیوم در سطح 60 درصد را جدی می‌گیریم؛ این اقدام ایران جدیت این کشور در مذاکره را زیر سوال می برد.
  28. وزیر خارجه روسیه: تولید واکسن اسپوتنیک وی در ماه مه در بلگراد، پایتخت صربستان، آغاز می شود.
  29. عناصر داعش مسئولیت انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شهرک الصدر بغداد را که منجر به کشته شدن چهار تن شد، بر عهده گرفتند.
  30. در پی اخراج شماری از دیپلمات‌های روس از آمریکا و اعمال تحریم‌های جدید واشینگتن علیه این کشور، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که به تلافی این اقدام، مسکو از ۱۰ دیپلمات آمریکایی خواهد خواست خاک این کشور را ترک کنند و تحریم‌هایی علیه هشت مقام آمریکایی اعمال خواهد شد.
  31. گزارش وزارت نیرو که در وبسایت رسمی آن منتشر شده، نشان می‌دهد ایران پارسال بیش از ۲.۷ تراوات ساعت برق وارد کرده که نسبت به سال ۹۸ بیش از ۱۰۳ درصد رشد داشته است.
  32. اداره آمار ترکیه جمعه ۲۷ فروردین گزارش داد که ایرانی‌ها با خرید ۱۵۹۹ خانه در این کشور طی سه ماهه ابتدایی سال، باز هم صدرنشین خرید مسکن در میان خارجی‌ها شدند. بیشترین خانه‌های فروخته شده به خارجی‌ها به ترتیب در استانبول، قلب اقتصادی ترکیه، منطقه توریستی آنتالیا و همچنین آنکارا، پایتخت کشور بوده است.
  33. رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان می‌گوید که برخی از اعضای شورای شهر و شهرداری این شهر از سهمیه واکسن کرونای پاکبان‌ها استفاده کرده‌اند.
  34. نخست وزیر کره جنوبی که به‌تازگی با هدف مذاکره درباره مسایل دوجانبه از جمله آزادسازی منابع ارزی ایران در بانک‌های کره به تهران سفر کرده بود، از سِمت خود برکنار شد.
  35. منابع خبری گزارش دادند که در پی واژگونی یک قایق در سواحل تونس، دست‌کم ۲۱ مهاجر جان خود را از دست داده‌اند.
  36. در دیدار رئیس سازمان برنامه و مسئولان نظام پرستاری مقرر شد در خصوص نیروهای بکارگیری ۸۹ روزه تجدیدنظر و این نیروها به صورت قراردادی یک‎ساله جذب شوند.
  37. تازه‌ترین گزارش‌های رسمی مرکز آمار و گمرک ایران از جریان قیمت و واردات این کالا در سال گذشته نشان می‌دهد در اسفندماه متوسط قیمت روغن مایع ۹۰۰ گرمی، ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان ثبت شده بود و تا ۲۶ هزار و ۲۰۰ تومان هم قیمت خورد در حالی که قیمت آن در اسفندماه ۱۳۹۸ حدود ۸۶۰۰ تومان گزارش شده بود.
  38. حجت الاسلام نقدعلی رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی استان اصفهان: فرمانداری‌ها اوایل اردیبهشت، نتایج ثبت نام را به داوطلبان شورا‌ها اعلام می‌کنند.
  39. سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به اندونزی در روز یکشنبه خبر داد.
  40. رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: ‏‏یک‌ ماه پیش که به دولت پیشنهاد دادم برای رفع تحریم‌ها، غنی سازی ۶۰ درصدی را انجام دهد، می‌دانستم عده‌ای ایران مقتدر را برنمی‌تابند.
  41. رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخی مسئولین دولت باید محاکمه شوند، گفت: آقای روحانی دولت را با میلیاردها تومان قرض و خالی کردن خزانه، تحویل دولت بعدی می‌دهد.(مهر)
  42. امام‌جمعه شاهین‌شهر گفت: همه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در شاهین شهر به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود و برنامه حضوری در این شهرستان داریم.
  43. لاری عنوان کرد؛ مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به دو میلیون و ۱۹۴ هزار و ۱۳۳ نفر رسید. متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۲۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۶ هزار و ۸ نفر رسید.
  44. رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: سرعت تولید اورانیوم غنی سازی شده ۶۰ درصد، ۹ گرم در ساعت است. البته اورانیوم ۲۰ درصد نیز همزمان تولید خواهد شد.
  45. دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در خصوص آخرین وضعیت بسته شدن لیست شورای ائتلاف برای شورای شهر توضیحاتی ارائه کرد و گفت: احتمال دارد شهردار آینده تهران خانم باشد.
  46. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پیام تبریکی به مناسبت ۲۹ فروردین به امیر سرلشکر موسوی، ارتش و سپاه را ضامن امنیت پایدار کشور و آرامش کم نظیر ملت ایران دانست.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+