اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1399/1/2    کد خبر: 15721670   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 6  دقیقه

اداره تبلیغات اسلامی شاهین‌شهر و میمه فرارسیدن عید سعید مبعث را تبریک گفت

اداره تبلیغات اسلامی شاهین‌شهر و میمه فرارسیدن عید سعید مبعث را تبریک گفت

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، اداره تبلیغات اسلامی شاهین‌شهر و میمه به مناسبت فرارسیدن عید سعید مبعث پیامبر اکرم (ص) پیامی به شرح زیر منتشر کرد؛


بسم‌الله الرحمن الرحیم

تاریخ، به مکه رسیده است تا شروعی دیگرگونه را رقم بزند؛ آغازی دیگرگونه در خاکی آفتاب سوخته، در خاکی تشنه، در خاک آکنده از دختران زنده به گور، در خاک آرزوهای زیر خاک. تاریخ ایستاده است تا بنویسد؛ تا پنجره‌ها را به خواندن فراخواند و کوچه‌ها را به شنیدن. ایستاده است تا در دل صخره‌ها و سنگریزه‌ها، نور جاری کند. تاریخ، به مکه رسیده است و کسی از آسمان به زمین پا می‌گذارد.

 با دست‌هایی از روشنی آکنده و از نور آکنده. فریادگر آزادی، فریادگر عشق و آزادگی است؛ این‌که از دامن تاریخ، پا بر خاک مکه می‌گذارد و افلاک، پا به‌پای او حرکت می‌کنند. نقطه ثقل تاریخ است؛ این‌که ابرها، بر فرازش سایه می‌گسترند، این‌که قلم در دست‌هایش به فریاد آمده و می‌گوید: (اقراء) اینک، تو پیامبر خدایی و راه آسمان، از دست‌های تو می گذرد.

 تاریخ در مکه می‌ایستد تا شروعی دیگرگونه را رقم بزند تا صدایی رسا، در گوش خاک بپیچد تا آرزوهای زنده به گور شده را از خاک بیرون کشد تا از خاک، به افلاک پل بزند. دیوارها، به سایه آسمانی‌ات دست می‌کشند. درخت‌ها، اقتدا به صلابتت می‌کنند. دست‌هایت، بهاری دیگرگونه را برای خاک، به ارمغان آورده است. تو، تاریخی تازه‌ای که چون چشمه‌ای زلال، از حرا جاری شدی تا دل‌های تشنه را از آنچه در سینه داری، بنوشانی.

سلام بر مبعث، بهاری‌ترین فصل گیتی! سلام بر مبعث، فصل شکفتن گل سرسبد بوستان رسالت! سلام بر مبعث؛ نوید تزکیه انسان‌های شایسته از زشتی‌ها. سلام بر مبعث؛ روزی که گل‌های ایمان در گلستان جان انسان شکوفا شد! سلام بر مبعث، نوید وحدت حق‌طلبان جهان از خاستگاه وحی! سلام بر مبعث، پیام خیزش انسان، از خاک تا افلاک! سلام بر مبعث، انفجار نور و ظهور همه ارزش‏ها در صحنه حیات بشر! سلام بر مبعث، جشن بزرگ ستم‏دیدگان و بی‌یاوران! سلام بر مبعث، جاری کننده چشمه ایمان و عدالت در کویر خشک زمین! سلام بر مبعث، پایه‏ گذار حکومت صالحان در عرصه خاک! سلام بر مبعث تمام‌کننده مکارم اخلاق، همان اخلاقی که امروز در قضیّه‌ی این بیماری اخیر، [یعنی] کرونا، فداکاری‌ها به قدری چشمگیر بود که افرادی را که در خارج از این کشور هم هستند به تحسین وادار کرد؛ مجموعه‌های درمانی؛ پزشکان، پرستاران، بهیاران، مدیران، کارکنان حول و حوش بیمارستان‌ها، مجموعه‌های مردمی داوطلب، دانشجویان، طلاب، بسیجی‌ها و عناصر گوناگون که رفتند در خدمت درمان و پرستاری از این بیماران قرار گرفتند، به یاری درمان کنندگان رفتند؛ مجموعه‌های پشتیبانی، کسانی که کارخانه‌های خودشان را، حتّی بعضی خانه‌های خودشان را در اختیار تولید وسایل و امکانات مورد نیاز برای بیماران یا برای عامه‌ی مردم، قرار دادند.

مجموعه‌های خدماتی، کسانی که رفتند درون خیابان‌ها برای ضدعفونی کردنِ خیابان، مجموعه‌هایی مثل جوان‌هایی که تصمیم گرفتند به افراد مسن کمک کنند، درِ خانه‌های آن‌ها بروند، خریدهای آن‌ها را انجام بدهند. یا آن‌هایی که اجناسی را تهیه کردند، مجّانی به مردم دادند؛ بعضی به کسبه‌ی مشکل‌دار کمک کردند؛ اجاره نگرفتند، طلبکاری‌های خودشان را به تأخیر انداختند و از این قبیل خدماتی که انجام گرفت. این‌ها آن زیبایی‌هایی است که در خلال حوادث سخت خودش را نشان می‌دهد؛ و نشانگر کرامت انسانی و مکارم اخلاق است.

ملّت ایران، در آستانه عید سعید مبعث فضایل خودش را در این مجموعه‌ها، نشان داد. اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شاهین‌شهر و میمه ضمن تبریک عید سعید مبعث و آغاز سال نو خورشیدی از همه‌ی آن‌کسانی که با تعامل، همکاری و خدمت رسانی خود در سال 98 یار و مددکار ما بودند ائمه محترم جمعه و جماعات، مبلغین و مبلغات، حوزه علمیه شهرستان، فرماندار محترم و ادارات دولتی، نیروهای نظامی و انتظامی به‌ویژه بسیجیان سرفراز، شورای هیئات مذهبی و مدیران هیئات مذهبی، کانون مداحان، بسیج مداحان و مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام، مدیران مؤسسات و مراکز قرآنی و فرهنگی و امت خوب و شهیدپروز شهرستان تشکّر می‌نماید انشالله پاداش الهی در انتظار آن‌ها است؛ چه پاداش دنیوی و چه پاداش اخروی.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+