اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/11    کد خبر: 15720334   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 5  دقیقه

جمعیت تحت پوشش کمیته امداد شاهین‌شهر و میمه از مرز 2200 خانوار گذشت

جمعیت تحت پوشش کمیته امداد شاهین‌شهر و میمه از مرز 2200 خانوار گذشت

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، مهدی کریمی صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن عید قربان و غدیر خم اظهار کرد: بیش از 2 هزار و 200 خانوار در شهرستان شاهین‌شهر و میمه تحت حمایت-پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند که بخواهیم به تعداد نفرات آن را حساب کنیم، نزدیک به 9 هزار نفر می‌شوند. وی افزود: سال گذشته این تعداد خانوار تحت پوشش در سطح شهرستان شاهین‌شهر و میمه نزدیک به 16 میلیارد تومان در قالب‌های مختلف مستمری، آموزش، درمان، اشتغال یارانه-پول دریافت کرده‌اند. رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهین‌شهر و میمه با اشاره به یک‌ضرب المثل چینی که میگه اگر می‌خواهی کسی رو یک وعده سیر کنی، به او ماهی بده، ولی اگر می‌خواهی یک‌عمر سیرش کنی به او ماهی گیری یاد بده، تصریح کرد: امروزه بیشترین تلاش و سیاست‌گذاری نهاد کمیته امداد امام (ره) در حوزه آموزش و یاد دادن مهارت و کار به مددجویان و مستمری‌بگیران است.


وی با بیان اینکه عده‌ای خیال می‌کنند که شهرستان شاهین‌شهر و میمه جزو آن دسته از شهرستان‌های برخوردار هست که در واقع چنین سخنی واقعیت ندارد، گفت: حداکثر مستمری که کمیته امداد می‌تواند به ازای هر نفر، پرداخت کند 162 هزار تومان  است که در سال گذشته نزدیک به 6 میلیارد تومان مستمری به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان شاهین‌شهر و میمه پرداخت شد.

کریمی با بیان اینکه میزان اعتبار اختصاص‌یافته در حوزه اشتغال برای شهرستان شاهین‌شهر و میمه در سال گذشته نزدیک به 3 و نیم میلیارد تومان بود که امسال احتمالاً به 5 میلیارد تومان خواهد رسید، بیان داشت: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات کم‌بهره 20 تا 50 میلیون تومانی با توجه به تورم حاکم بر بازار در اختیار مددجویان کمیته امداد در راستای خودکفایی آن‌ها قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: از اعتبار اختصاص‌یافته 16 میلیارد تومانی که در بالا به آن اشاره شد، 250 میلیون تومان در راستای هزینه‌های دانش‌آموزی و دانشگاهی، 500 میلیون تومان هزینه‌های عمرانی و سایر پرداخت‌شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه از 16 میلیارد تومان اعتبار تخصیص‌یافته نزدیک 2 میلیارد تومان کمک‌های نقدی جمع‌آوری‌شده و 3 میلیارد تومان آن کالا بوده است، ادامه داد: نزدیک به 700 خانوار مستأجر در شهرستان شاهین‌شهر و میمه تحت حمایت این نهاد هستند.

وی از رسانه‌ها خواست که در حوزه انفاق به کمک کمیته امداد بیایند و تأکید کرد: تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم که حمایت‌ها و کمک‌های خیرین را به سمت‌وسوی ایجاد اشتغال سوق دهیم.

کریمی از راه‌اندازی سایت ذبح با حضور ناظران شرعی و بهداشتی به مناسبت اعیاد مختلف قربان، محرم و صفر در مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای کمک به مستمندان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ماه محرم توسط یکی از خیرین اصفهانی بین 5 هزار نفر از افراد بی‌بضاعت در شاهین‌شهر غذای گرم به‌صورت نذری تقسیم خواهد شد.

وی با بیان اینکه در طرح ایتام نزدیک به 200 کودک و در طرح محسنین نزدیک به 300 کودک بی سرپرست-بد سرپرست شاهین‌شهری تحت پوشش و حمایت خیرین قرارگرفته‌اند، خاطرنشان کرد: سال گذشته توسط 2 هزار حامی نزدیک به 600 میلیون تومان به این کودکان کمک شد که نقش تأثیرگذاری در رشد و پیشرفت آن‌ها داشت.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+