اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/5/17    کد خبر: 15720311   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

خبرنگاران در احیا اخلاق و قانون مداری در سطح شاهین‌شهر و میمه تلاش کنند

خبرنگاران در احیا اخلاق و قانون مداری در سطح شاهین‌شهر و میمه تلاش کنند

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، اسفندیار تاجمیری ظهر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه به مناسبت هفدهم مرداد و روز خبرنگار که با حضور جمعی از مدیران و مسوولین شهرستان شاهین‌شهر و میمه در محل فرمانداری برگزار شد. اظهار کرد: فعالیت‌ها و اقدامات خبرنگاران که همان اطلاع‌رسانی به افکار عمومی است خطیر و حساس می‌باشد و با حقوق اجتماعی و شهروندی مردم در ارتباط است.


 وی همچنین با تأکید بر اهمیت فعالیت خبرنگاران در نشان دادن نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف جامعه افزود: انعکاس صحیح و به‌موقع خبر زمینه‌ساز بالا بردن سطح آگاهی در جامعه است.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه در ادامه به اشاره به تعاملات و ارتباطات انسانی در عصر فن‌آوری اطلاعات افزود: همه این عوامل و فعالیت‌ها منجر به ایجاد فضا و بستری گردیده که امروز آن را به‌عنوان عصر ارتباطات می‌شناسیم  و به کمک فناوری اطلاعات و الکترونیک امروزه شاهد خلق مفاهیم و ادبیاتی همچون دهکده جهانی در سطح دنیا هستیم که خبرنگاران و اصحاب رسانه به‌عنوان یکی از ارکان اصلی آن ارتباط مستقیمی با حوزه افکار عمومی دارند و به‌عنوان متولیان اصلی مدیریت و هدایت افکار عمومی در جوامع به شمار می‌روند.

وی در ادامه با اشاره به ماهیت نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌عنوان موجودیتی پویا که از خواست و رای مستقیم مردم برآمده است افزود: یکی از وجوه مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی اهمیت افکار عمومی و اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف به مردم است و همواره مورد تأکید قرار گرفته است.

تاجمیری در ادامه با تأکید بر رعایت انصاف و عدالت در اطلاع‌رسانی گفت: آگاهی بخشی به جامعه به‌عنوان یک شاخصه بارز خبرنگاران است و ما انتظار داریم اصحاب رسانه ضمن اطلاع‌رسانی مطلوب و صحیح ویژگی‌های مهمی همچون تقویت دانش و سواد رسانه‌ای، رعایت اخلاق، قانون مداری، دوری از حب و بغض، انصاف، استقلال عمل، بی‌طرفی را در انعکاس اخبار و نظرات و انتقادات خود بیش‌ازپیش مورد توجه قرار دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه قطعاً مطالبات به حقی دارند، افزود: مدیریت شهرستان درصدد است ضمن جمع‌بندی مناسب در این خصوص موارد را پیگیری نماید و از مسؤولان نهاد و ارگان‌ها این تقاضا را داریم که نهایت همکاری را با خبرنگاران داشته باشند.

 فرماندار شاهین‌شهر و میمه با بیان اینکه این شهرستان امروز بیش از پیش به احیا اخلاق و قانون مداری در حوزه‌های مختلف نیاز دارد از خبرنگاران و فعالین رسانه‌ای خواست در تحقق این مهم مسئولانه تلاش نمایند. چراکه شهرستان شاهین‌شهر و میمه دارای رتبه اول استان در شاخص‌های توسعه انسانی است.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+