اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/3/10    کد خبر: 15719642   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

تقویت مردم‌داری و توجه به افکار عمومی باید مورد توجه مسؤولان شهرستان شاهین‌شهر و میمه باشد

تقویت مردم‌داری و توجه به افکار عمومی باید مورد توجه مسؤولان شهرستان شاهین‌شهر و میمه باشد

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، اسفندیار تاجمیری روز گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: امید است در ماه تهذیب و تزکیه نفس، همگی از سفره پر برکت فیوضات الهی در این ماه مبارک به نحو مطلوب بهره‌مند شویم.


وی در ادامه با تسلیت فرا رسیدن ایام رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) افزود: همه ما وظیفه‌داریم نقش خود را در بزرگداشت این شخصیت ارزنده جهان اسلام و کشورمان به‌درستی ایفا نماییم.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه در ادامه از مقوله فرهنگ به‌عنوان یکی از  زیر ساختهای مهم کشور نام برد و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان یک انقلاب فرهنگی شناخته می‌شود و مهم‌ترین شعار انقلاب اسلامی معنا بخشی به زندگی بود و لذا همه ما باید در هر موقعیت و جایگاهی که قرار داریم وظیفه خود را نسبت به پاسداشت از فرهنگ وسنت های ایرانی اسلامی ایفا نماییم.

وی در ادامه با اشاره به ساختار شورای فرهنگ عمومی مهم‌ترین وظیفه و رسالت این شورا را ارتقاء فرهنگ جامعه بیان کرد و گفت: بررسی معضلات و ارائه راهکار، تلاش در جهت حذف سنت‌های غلط و تقویت ارزش‌ها و نقاط مثبت، استفاده از تشویق و بکار گیری شیوه‌های درست نظارتی، کنترل و نظارت بر آثار فرهنگی سیاست‌ها  و طرح‌ها در جامعه و همنوایی و همسویی بخش‌های مختلف فرهنگی و همکاری‌های منطقه‌ای از جمله مواردی است که باید در شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار گیرد و اجرایی شدن این مهم نیازمند شناسایی توانمندی‌ها و نقاط قوت و چالش‌ها خواهد بود.

تاجمیری در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به شرایط خاص کشور بیان داشت: با توجه به علنی شدن دشمنی‌ها و کینه‌توزی بدخواهان نسبت به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور و اعمال تحریم‌های ظالمانه اقتصادی  و اثرات آن بر معیشت مردم، حفظ و بالا بردن روحیه امید و ایجاد نشاط در جامعه و انسجام و همگرایی امری ضروری و لازم‌الاجراست.

وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی در دستور کار شورای اجتماعی کشور قرار دارد با اشاره به شرایط و ملاحظات خاص شهرستان شاهین‌شهر و میمه افزود: بایستی  مقدمات و راهکارهایی که تمامی زیر گروه‌های جامعه را در این خصوص در بر می‌گیرد و باعث تحرک بیشتر و مؤثرتر جامعه  می‌شود را  شناسایی و احصاء نمود.

فرماندار شهرستان شاهین‌شهر و میمه در پایان خاطرنشان کرد: حضور و مشارکت بیشتر مسئولین در برنامه‌های فرهنگی اجتماعی، تقویت نقش و جایگاه دبیرخانه شورا و همکاری مدیران شهرستان با دبیرخانه در تنظیم دستور جلسات، تقویت مردم‌داری و توجه به افکار عمومی با حفظ مرزهای سیاست‌گذاری و هدایتی شورا و جلوگیری از تداخلات اجرایی، حمایت از کلیات طرح مدیریت راهبردی ورزش باید در محوریت کارها قرار گیرد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+