اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1398/2/31    کد خبر: 15719527   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 8  دقیقه

حرف ما با شرکت مدیریت پسماند خروج درآمدهایی است که از شاهین‌شهر به دست می‌آید

حرف ما با شرکت مدیریت پسماند خروج درآمدهایی است که از شاهین‌شهر به دست می‌آید

 

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، در پی انتشار 2 فایل صوتی از آقای علیرضا جهانگیری نائب رئیس شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر در تاریخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ در خصوص روشن ساختن نحوه فعالیت‌های شرکت مدیریت پسماند شهرداری‌های شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه، خمینی‌شهر و برخوار در یک‌صد و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی که توسط کاربران فضای موردتوجه قرار گرفت و با انتقادهایی همراه بود و در ادامه انتشار این خبر موجب شد که آقای مسعود عارفیان مدیرعامل این مجموعه به‌جای این‌که در محاکمه صالح قضائی از آقای علیرضا جهانگیری نائب رئیس شورای شهر شاهین‌شهر شکایت کند از مدیر مسؤول پایگاه خبری صدای جویا به خاطر انتشار این فایل‌های صوتی شکایت کرد.


به همین خاطر برای روشن شدن این مسئله ظهر روز دوشنبه 30 اردیبهشت‌ماه 1398 به دفتر آقای عارفیان در شاهین‌شهر، خیابان شهید دکتر بهشتی (مخابرات) فرعی 9 غربی پلاک 66 رفتیم، زمانی که به دفتر وی رسیدیم به خاطر ارباب‌رجوع‌هایی داشت، چنددقیقه‌ای منتظر ماندیم تا بتوانیم آقای عارفیان را از نزدیک زیارت کنیم؛ و در ادامه موفق شدیم وی را ببینیم و ایشان با همان لهجه زیبای گزی از ما پذیرایی کرد و یک سری اسناد حقوق فروردین‌ماه امسال 206 کارگر این شرکت به ما ارائه کرد که این اسناد نشان می‌داد بیشتر این کارگران حقوقی نزدیک به 4 میلیون تومان دریافت می‌کند؛ که به پیوست اسناد آن در زیر تقدیم می‌گردد.

پسماند شاهین شهر

در ادامه به‌عنوان یک خبرنگار صبح امروز 31 اردیبهشت‌ماه 1398 به شعبه مرکزی بانک مسکن شاهین‌شهر مراجعه کردیم تا از آقای علیرضا جهانگیری نائب رئیس شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر در خصوص اظهاراتی که کرده بودند و اسناد که مدیریت پسماند در خصوص خبر منتشرشده ارائه کرده بودند از وی سؤالاتی بپرسیم.

این عضو شورای شهر شاهین‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا ضمن ابراز گله‌مندی از برخی بی‌اخلاقی‌ها و برداشت‌های نادرست از صحبت‌های وی در فضای مجازی اظهار کرد: شرکت مدیریت پسماند شهرداری‌های شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه، خمینی‌شهر و برخوار در یک‌صد و چهارمین جلسه رسمی شورای اسلامی شاهین‌شهر حسابرسی سال 96 و میزان هزینه‌هایی را به صحن علنی شورا ارائه کرد که این گزارش مالی برای بنده به‌عنوان نماینده مردم در پارلمان شهری چند ابهام داشت که به خاطر حق قانونی که داشتم به‌صورت سؤال مطرح کردم.

وی با بیان اینکه این شرکت متعلق به 13 شهرداری استان اصفهان ازجمله شاهین‌شهر است، افزود: کل قرارداد منعقد شده با پیمانکار این مجموعه در سال 1396 نزدیک به 60 میلیارد تومان بوده است که 45 میلیارد تومان آن را شهرداری شاهین‌شهر تقبل کرده و مابقی آن را که رقمی نزدیک به 15 میلیارد تومان بوده است، 12 شهرداری دیگر داده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر تصریح کرد: شرکت مذکور در سال 1396 نزدیک به 4.5 میلیارد تومان سود آوری داشته است که از این مقدار 2 میلیارد و 800 میلیون تومان به 12 شهرداری دیگر پرداخت‌شده و یک میلیارد و 700 میلیون تومان دیگر به شهرداری شاهین‌شهر این در حالی بوده است که شهرداری شاهین‌شهر به‌تنهایی بیشترین میزان قرار داد انعقادی که در بالا اشاره شد را با این شرکت داشته است.

وی با مطرح کردن این سؤال که مدیرعامل شرکت پسماند شهرداری‌های شهرستان‌های شاهین‌شهر و میمه، خمینی‌شهر و برخوار پاسخ دهند که نرخ جمع‌آوری زباله در اصفهان به چه میران هست و این نرخ در شهر شاهین‌شهر چقدر است؟ تأکید کرد: بسیاری از فعالیت‌های این شرکت در طی سالیان گذشته خارج از ضوابط اداری و حتی برگزاری مناقصه و اعلام رسمی به وی سپرده شده است که این خلاف قانون است.

جهانگیری با بیان اینکه سال گذشته 13 میلیارد تومان انعقاد قرار داد خدمات شهری (رفت‌وروب) با این شرکت بسته شد و شورای شهر شاهین‌شهر در ادامه جهت جلوگیری از تعدیل 100 کارگر این شرکت نزدیک به 2 میلیارد تومان به مبلغ مصوب اضافه کرد، گفت: مجدداً مدیرعامل این مجموعه دستور کار جدید به صحن علنی شورای شهر آوردند، با این عنوان که شرکت می‌خواهد مانند گذشته هر روز خیابان‌های شهر شاهین‌شهر را رفت و روب کند، به همین خاطر توانست مجدداً نزدیک به یک میلیارد و 700 میلیون تومان دیگر از شورای شهر شاهین‌شهر مصوبه بگیرد درحالی‌که نه‌تنها طبق دستور عمل جدید کار نکرد بلکه سال گذشته همان 100 نیرو را نیز تعدیل کرد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت مذکور سالی یک میلیارد تومان از شهرداری شاهین‌شهر بابت هرس درخت و زیباسازی فضای سبز می‌گیرد درصورتی‌که شرکتی در گذشته نه‌تنها پولی نمی‌گرفت بلکه نزدیک 300 میلیون تومان به شهرداری شاهین‌شهر پرداخت کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شاهین‌شهر تصریح کرد: بحث امروز ما با مدیریت شرکت پسماند حق‌وحقوق کارگران نیست بلکه درآمدهایی هست که این شرکت از شاهین‌شهر به دست می‌آورد و به 12 شهر دیگر پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه ظرف 7 سال گذشته شهرداری شاهین‌شهر به خاطر بدهی‌هایی که به این شرکت داشت مجبور شد نزدیک به 36 پلاک زمین را به این شرکت واگذار کند، متذکر شد: اخیراً نیز 3 پلاک دیگر در انتهای خیابان فردوسی از طریق اعمال ماده 19 یعنی بدون طی مراحل تشریفات قانونی و باقیمت پایه به این شرکت واگذارشده است که این تخلف می‌باشد.

در ادامه ظهر امروز طی تماسی با آقای مسعود عارفیان مدیرعامل شرکت پسماند و اطلاع ساختن وی از اظهارت آقای جهانگیری، تصریح کرد: به همه موارد مطرح‌شده به‌زودی طی بیانیه‌ای پاسخ‌خواهم داد.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+