اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1397/11/17    کد خبر: 15717921   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 10  دقیقه

هدف اصلی مدرسه اقتصاد، ساختن آینده ایران است

هدف اصلی مدرسه اقتصاد، ساختن آینده ایران است

 

آرش رحیمی ظهر امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان با بیان آسیب‌شناسی حوزه آموزش‌وپرورش اظهار کرد: یکی از خطراتی که در حوزه آموزش‌وپرورش به عنوان یک معلم چند سالی است که احساس می‌کردم، این مورد بود که دانش آموزان 12 سال از عمر خود را در جایی هزینه می‌کردند که هیچ گونه مهارتی نمی آموزند.


وی افزود: آن چیزی که هم‌اکنون در داخل جامعه به وفور مشاهده می‌کنیم عدم مهارت آدم هاست، کسب مهارت در اینجا منظور کسب شغل یا حرفه‌ای خاص نیست بلکه منظور ما فراگیری مهارت‌های زندگی هست در واقع مهارت های حل مسئله، تفکر نقاد، همدلی، مدیریت احساسات و ... مهارتهایی است که آینده را می سازند.

مدیر مدرسه اقتصاد اصفهان با تأکید بر اینکه مهم‌ترین عواملی که موجب می‌شود، دانش‌آموز مهارت‌های زندگی را به‌خوبی یاد بگیرد، همین محیط مدرسه هست، گفت: محیطی که در آن دانش‌آموز در معرض قضاوت قرار می‌گیرد و یا به او برچسب می‌زند، بدون شک این محیط نمی‌تواند زمینه‌های موفقیت و شکوفایی او را فراهم سازد.

وی با بیان اینکه هر فردی دارای یک ویژگی منحصربه‌فرد و خاصی هست، بیان داشت: آموزش و پرورش ما دیدگاه قالبی دارد و فکر می‌کند همه دانش آموزان باید در داخل این دیدگاه قرار گیرند در حالی که این‌طوری نیست.ما نمی توانیم با سنجیدن انسانهای متفاوت با یک قالب مشخص، کمکی به کشف و رشد استعدادهای او کنیم.

رحیمی به کشف یابی استعدادها در مدرسه اقتصاد اصفهان اشاره کرد و گفت: ما به دانش آموزان کمک می‌کنیم که خود را کشف کنند و به‌جای آن‌ها به هیچ‌وجه تصمیم‌گیری نمی‌کنیم، حتی به آن‌ها کمک می‌کنیم که تصمیم گرفتن را یاد بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه نباید فرصت‌های توانمندسازی را از دانش آموزان گرفت، تصریح کرد: مجموعه کارهایی که در مدرسه اقتصاد صورت می‌گیرد نشات گرفته از همین بحث توانمندسازی دانش آموزان هست.

مدیر مدرسه اقتصاد اصفهان با تأکید بر اینکه تنها چیزی که می‌تواند جامعه را تغییر دهد آموزش هست، گفت: آن چیزی که باید در مدارس به دانش آموزان آموزش داده شود، نحوه آداب و معاشرت، چگونگی رفتار کردن، خودباوری، اخلاق و ... است.

وی با بیان اینکه درس اقتصاد این مدرسه برای اولین بار در این سطح به دانش آموزان آموزش داده می‌شود، بیان داشت: آموزش اقتصاد به معنای پرورش انسان‌هایی منحصر به دانش اقتصاد نیست. بلکه هدف آموزش اقتصاد به‌عنوان مهارتی ست که یک پزشک یا مهندس و یک کارآفرین و حتی یک هنرمند بدان نیاز دارد.

رحیمی با تأکید بر اینکه یادگیری سواد مالی برای دانش‌آموز بسیار حیاتی است، گفت: امروز به‌خوبی نیاز به آموزش سواد مالی در جامعه احساس می‌شود، به همین خاطر یکی از اهداف اصلی مدرسه اقتصاد یاددادن همین سواد مالی به دانش آموزان است.

وی با تأکید بر اینکه مسعود صرامی به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاران با دغدغه‌ی ساختن ایرانی آباد، همان‌طور که با ساختن سیتی سنتر و شهرک سلامت گامی مهم در رشد پارامترهای فرهنگی، اجتماعی و سلامت اصفهان برداشته، به همراه اعضاء هیئت امنا نقش بسزایی در ایجاد مدرسه اقتصاد داشته اند، اظهار داشت: دبیرستان اقتصاد محلی خواهد بود برای تربیت دانش‌آموختگانی که در فرآیند نوآوری تحول‌آفرین مشارکت می‌کنند و برای بازی در عرصه‌ی جهانی آماده می‌شوند.

وی با بیان اینکه ابتدا برای تاسیس مدرسه اقتصاد، شرکتی به نام دیدار اقتصاد ایرانیان با کمک هیات امناء به ثبت رسید، بیان داشت: این شرکت هم‌اکنون مسئول راه‌اندازی پروژه‌های مدرسه در سراسر کشور هست.

مدیر مدرسه اقتصاد با اشاره به چشم‌اندازهای مدرسه اقتصاد، اظهار داشت: انتظار می‌رود در سراسر جهان تا سال 1410، نزدیک به دو میلیارد شغل موجود جای خود را به شغل‌های نوین بدهند.

مدیر مدرسه اقتصاد اصفهان با تأکید بر اینکه هدف ایجاد مدرسه‌هایی همچون اقتصاد ساختن ایران هست، ادامه داد: چشم‌انداز آموزش در دبیرستان اقتصاد تربیت دانش‌آموختگانی است که بتوانند در آینده‌ی اقتصاد کشور نقش ممتازی بازی کنند. دانش‌آموختگانی که علاوه بر رشته‌های تخصصی آکادمیک، توانایی درک و بازی در دنیای اقتصاد را داشته باشند. این دانش‌آموختگان هم می‌توانند به کارآفرینان خلاق و راهبران و مدیران اقتصادی موفق تبدیل شوند و هم شهروندانی توانا با مهارت‌های ارتباطی و آماده برای مسؤولیت‌های اجتماعی باشند.

وی با بیان اینکه مدرسه اقتصاد هم‌اکنون در اولین سال تاسیس خود نزدیک به 60 دانش‌آموز در پایه هفتم پذیرش داشته است، خاطرنشان کرد: شهریه دانش آموزان مدرسه اقتصاد بر اساس هزینه‌های مصوب آموزش‌وپرورش هست و در حال ارتقاء این مدرسه تا مقطع تحصیلی دانشگاه و همچنین گسترش آن به پایه های پیش دبستان هستیم.

رحیمی به ویژگی‌های اصلی دبیرستان اقتصاد اشاره کرد و گفت: پایش توسط پدران و مادران از یک سو و کارشناسان حرفه‌ای از سوی دیگر، بر اساس راهبرد دبیرستان انجام می‌شود و هدف از این پایش بهبود مستمر نظام آموزشی و محتوای درسی، توجه به ویژگی‌های تک‌تک دانش آموزان و در صورت نیاز همیاری با خانواده برای رفع مشکلات احتمالی در یافتن خود و ترسیم اهداف شخصی هر دانش‌آموز است.

وی تصریح کرد:‌ تعاملاتی با سازمان فنی و حرفه‌ای اصفهان انجام داده ایم که دانش‌آموز بر اساس علائقی که دارند یکی از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را یاد بگیرند تا بتوانند در پایان فراگیری مهارت کسب درآمد کنند.

وی با بیان اینکه دبیرستان اقتصاد تلاش می کند هر دانش‌آموز تا پایان دوره‌ی دبیرستان به یک زبان خارجی مسلط شود و با زبان سومی هم آشنایی یابد، اضافه کرد:‌ آموزش‌هایی که دانش آموزان در محیط مدرسه و خارج از برنامه‌ی رسمی دریافت می‌کنند بر شخصیت آن‌ها تاثیری ژرف‌تر از آموزش مواد درسی دارد چراکه در این مدرسه پرورش شخصیت دانش آموزان در کارهای گروهی، خطرپذیر و نقاد پیگیری می‌شود. راست‌کرداری و مسؤولیت پذیری، بیش از آن‌که با گفتن تعلیم شود، در عمل تمرین می‌شود.

مدیر مدرسه اقتصاد بیان داشت: دبیرستان اقتصاد خود را در برابر پدران و مادران پاسخگو می‌داند با این حال از ایشان نمی خواهد پرورش نوجوانان خود را یکباره به دبیرستان بسپارند و از نقش‌های هدایت، نظارت و پشتیبانی خود دست بکشند. همچنین از پدران و مادران خواسته می‌شود که در چارچوب وقت و امکانات خود در فعالیت‌های گروهی دانش آموزان به‌ویژه در خارج از مدرسه شرکت کنند و در کنار فرزندان خود، زمینه‌ساز تعامل با آن‌ها در سنین خاص بلوغ باشند.

در انتهای این گفتگو بازدیدی از نمایشگاه کتابی که تمام مراحل برگزاری آن توسط دانش آموزان انجام‌شده بود به عمل آمد و همچنین دیدن دانش‌آموزانی که مدرسه را همچون خانه دوم خود دوست داشتند و با شادابی و طراوت مشغول آموزش بودند، که این امر نوید اتفاقات مهمی را در زمینه آموزش می‌دهد.

خبر مهم در آخر تأسیس واحد دخترانه دبیرستان اقتصاد در سال تحصیلی آینده و پذیرش دانش آموزان در پایه هفتم بود. که ثبت‌نام در واحد پسران و دختران از طریق سایت رسمی مدرسه به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام/ج

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+