اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/12    کد خبر: 15715218   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

قیمت دلار و سکه طلا کاهش یافت/مرکز آمار نرخ تورم نقطه به نقطه مصرف کننده تیر ماه را ۱۳.۸ درصد اعلام کرد

قیمت دلار و سکه طلا کاهش یافت/مرکز آمار نرخ تورم نقطه به نقطه مصرف کننده تیر ماه را ۱۳.۸ درصد اعلام کرد

  تازه ترین قیمت های رسیده از بازار طلا و سکه نشان می دهد که قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بار دیگر به کانال سه میلیون تومان برگشته است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان به نقل از برخی رسانه ها؛ بعد از اعلام خبرهای مثبت در حوزه ارزی از سوی دولتی ها و انتظار بازار برای رونمایی از بسته جدید ارزی دولت، سیر نزولی قیمت ها در بازار طلا و ارز از دیشب آغاز شده است. سقوط قیمتی دلار و سکه موجب شد تا از صبح امروز ۹ مردادماه ۱۳۹۷ تا ساعت انتشار این گزارش، بازاری ها شاهد تغییر ساعتی قیمت ها باشند اما این بار قیمت ها هر ساعت ارزان تر از ساعت قبل می شوند. قیمت سکه درحالی روز گذشته ثانیه ای بالا می رفت که طی ۶ ساعت ۳۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد و به رکود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان هم رسید. ولی اولین معاملات امروز صبح با توجه به اخبار مثبت دیشب به یکباره با ۴۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به رکورد قیمتی دیروز در محدوده ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان آغاز به کار کرده است. تازه ترین قیمت های رسیده از بازار طلا و سکه نشان می دهد که قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بار دیگر به کانال سه میلیون تومان برگشته است. قیمت انواع ارز بخصوص دلار، یورو، پوند و درهم نیز از صبح امروز کاهش چشم گیری نسبت به آخرین معاملات عصر دیروز داشتند. یورو که روز گذشته به بالای ۱۳ زار تومان رسیده بود، در حال حاضر به مرز ۱۱ هزار تومان کاهش یافته است.

بر این اساس قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با حدود ۷۱۰ هزار  تومان کاهش به ۳ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۸۶۹ تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با حدود ۳۰۰ هزار تومان کاهش به ۳ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۷۷۶تومان، نیم سکه با ۲۴۰ هزار و  ۱۱۵ تومان کاهش به یک میلیون و ۹۹۲ هزار و ۹۵۶ تومان، ربع سکه با حدود ۶۰ تومان کاهش به یک میلیون و ۵۱هزار و ۵۰۴ تومان و سکه گرمی با حدود ۲۵ هزارتومان کاهش به ۵۰۷ هزار و ۲۴۳ تومان رسید.  قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار۲۹۵  هزار و ۲۱۱ تومان است.


همچنین مرکز آمار نرخ تورم نقطه به نقطه مصرف کننده تیر ماه ۹۷ را ۱۳.۸ درصد اعلام کرد. به هر حال فعالان بازار پیش بینی می کنند که روند کاهشی قیمت ها در طلا و سکه و انواع ارزها ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/د

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+