اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/7/14    کد خبر: 15711654   در دسته بندی مشروح اخبار نوشته شده توسط توسعه دهنده
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

افتتاح پیشرفته‌ترین سیستم تصفیه فاضلاب روز جهان در نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان

افتتاح پیشرفته‌ترین سیستم تصفیه فاضلاب روز جهان در نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان

  افتتاح پیشرفته‌ترین سیستم تصفیه فاضلاب روز جهان در نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان

به گزارش جویاآنلاین، سید محسن افتخاری امشب در جمع خبرنگاران در خصوص طرح تأمین آب مصرفی نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان، اظهار کرد: با پیگیری‌های به‌ عمل‌ آمده در معاونت علمی و فناوری و حمایت ستاد توسعه زیست‌ فناوری ریاست جمهوری یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا که از آن به‌ عنوان «انقلاب سبز در صنعت آب و فاضلاب» نیز یاد می‌شود، برای نخستین بار در خاورمیانه و در سطح نیمه‌ صنعتی برای تأمین آب مصرفی نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان از طریق فاضلاب شاهین‌شهر اجرایی و در پایان این هفته به‌ صورت آزمایشی به بهره‌برداری می‌رسد.


وی افزود: این طرح با عنوان طرح ساخت و راه‌اندازی واحد پایلوت سیستم تصفیه فاضلاب (هوازی با لجن گرانولی برای حذف همزمان مواد آلی، نیتروژن و فسفر) از فاضلاب‌های شهری نام دارد و توسط یکی از شرکت‌های دانش‌ بنیان فعال در حوزه زیست‌ فناوری کشور صورت پذیرفته است.

مدیرعامل نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان با اشاره به ایجاد دانش فنی پیشرفته‌ترین سیستم تصفیه فاضلاب (رآکتور با زیست‌ توده گرانولی)، گفت: این طرح با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری در ۳۰۰ متر مکعب و به‌ صورت پایلوت راه‌اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم‌ اکنون دانش فنی پیشرفته‌ترین سیستم تصفیه فاضلاب در اختیار کشور هلند است و تاکنون احداث این سیستم در انحصار یک شرکت هلندی بوده، اظهار کرد: امروزه متخصصان ایران نیز به‌ عنوان دومین تولید کننده این فناوری در نیروگاه برق شهید منتظری اصفهان اقدام به ایجاد آن کرده‌اند که قرار است اواخر این هفته با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور افتتاح شود.

افتخاری با بیان اینکه اگر این طرح از مراحل آزمایشی خود با موفقیت بگذرد در سایر نقاط کشور نیز اجرایی خواهد شد، گفت: در صورت موفقیت این طرح، تحول بزرگی در صنعت آب و فاضلاب کشور و در سطح نیمه‌ صنعتی برای تأمین آب مصرفی نیروگاه‌های برق اتفاق خواهد افتاد که قابلیت صادر کردن نیز دارد.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر در حد پایلوت نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان برای این پروژه مهم هزینه شده است، اذعان داشت: بدون شک این طرح نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن کاهش تصفیه زمان پساب آب از ۸ ساعت به نزدیک به ۳ ساعت است.

انتهای پیام/۶۳۰۷۰

مرتبط با جغرافیای ایران با کلید #
ما را دنبال کنید:
+