اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1403/3/25    کد خبر: 15727598   در دسته بندی سیاسی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 9  دقیقه

امام جمعه تودشک:

 مردم‌سالاری و قانون‌مداری جزو مبانی اصلی رهبری کشور بوده است

 مردم‌سالاری و قانون‌مداری جزو مبانی اصلی رهبری کشور بوده است

  امام جمعه تودشک گفت:  «مردم‌سالاری» و «قانون‌مداری» جزو مبانی اصلی رهبری کشور بوده است و قطعاً مشارکت حداکثری مهمترین اولویت انتخابات در نظام مردمسالاری دینی است.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، حجت الاسلام محمدرضا نریمانی در خطبه های این هفته نماز جمعه تودشک با تاکید و توصیه بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: مناظرات زنده تلویزیونی نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هرچند جوّ انتخاباتی کشور را پرشور می‌کند، اما نباید ملاحظات آن را از نظر دور داشت.

وی افزود: ملاحظاتی که در صورت رعایت نکردن، این محمل ظرفیت رسانه‌ای را تبدیل به تریبونی برای ترویج بداخلاقی، بدبینی به کشور، ساختار سیاسی و هتاکی و زیر پا گذاشتن حدود الهی می‌کند و اگر این اتفاق توسط نامزدها یا حامیان‌شان رقم بخورد نه‌تنها رقیب انتخاباتی بلکه خودشان را نیز گرفتار آثار و تبعات آن خواهد کرد.


امام جمعه تودشک با بیان برکات مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: «مردم‌سالاری» و «قانون‌مداری» جزو مبانی اصلی رهبری کشور بوده است و قطعاً مشارکت حداکثری مهمترین اولویت انتخابات در نظام مردمسالاری دینی است. این که چه کسی انتخاب می‌شود قطعاً و حتماً بسیار مهم است. اما اگر بهترین شخص با رای کم انتخاب شود، برای نظام اسلامی خوب نیست.

وی بیان داشت: برگزاری انتخابات با‌شکوه با حضور مردم، یکی از جلوه‌های اثرگذار در نمایش همبستگی ملی است؛ از برکات این مشارکت فوائدی فراوانی نصیب همه مردم می‌شود که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

۱- تولید اقتدار ملی

۲- تقویت مقبولیت نظام

۳- ارتقاء ثبات سیاسی درکشور

۴- افزایش همبستگی و وحدت ملی

۵- کاهش آسیب‌پذیری ارکان نظام تصمیم‌گیری و اجرایی

۶- افزایش بازدارندگی نرم و دفع تهدیدها

۷- تقویت موقعیت و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان

خطیب نماز جمعه های تودشک با بیان دو راهبرد ثابت معظمٌ‌له در تمام انتخابات‌ها، تصریح کرد: به ترتیب اولویت، اول مشارکت حداکثری، و دوم انتخاب اصلح بوده است. حکمت این نظر رهبر معظم انقلاب و قبل از ایشان امام راحل عظیم الشأن رضوان الله علیه این است که: منافع و مصالح تحقق جمهوریت، و همراهی و حمایت مردم از نظام اسلامی برای کشور، بر پیامدهای یک انتخاب نادرست ترجیح بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: با جستجویی در جامع فرمایش‌های امام راحل(ره) می‌بینیم کلیدواژه وحدت کلمه، از واژگان پر بسامد بیانات ایشان است و معظمٌ‌له در دوران رهبری حکیمانه و الهی خود در دهه اول انقلاب اسلامی، بالغ بر پانصد مرتبه این کلید واژه را به مردم و مسئولین گوشزد کرده‌اند. به همین نسبت رهبر معظم انقلاب نیز نسبت به این اصل مهم، اهتمام وافر داشته و دارند.

حجت الاسلام نریمانی اظهار کرد: در زمان دفاع مقدس، وقتی موقعیتی شاخص می‌گشت یا طرحی موفقیت‌آمیز می‌شد، آن موقعیت یا طرح را به نام شهیدی می‌گذاشتند. امروز نیز جبهه انقلاب برای پیروزی و سربلندی کشور نیازمند دو راهبرد مشخص و کلیدی در صحنه انتخابات است.

وی اضافه کرد: راهبرد شهید حاج قاسم سلیمانی ناظر به لایه اول وحدت کلمه، یعنی همان وحدت و انسجام ملی است که نتیجه‌ی مبارک آن، تحقق مشارکت حداکثری خواهد بود و راهبرد شهید رئیسی نیز ناظر به لایه دوم وحدت کلمه، یعنی وحدت جبهه انقلاب در انتخاب مصداقی گزینه نامزد رئیس جمهور چهاردهم، و اجماع بر یک نفر از نامزدهای صالح جبهه انقلاب و معرفی وی به عنوان نامزد اصلح و جانشین شایسته شهید جمهور، شهید رئیسی است.

امام جمعه تودشک تاکید کرد: صهیونیست‌ها با بمباران سنگین اردوگاه النصیرات ۴ اسیر خود را آزاد و جان بسیاری دیگر از اسرای خود را گرفتند. برخی منابع از جمله تلویزیون عبری‌زبان تل آویو نیز به‌صورت غیرمستقیم از احتمال کشته شدن برخی اسرای اسرائیلی در جریان بمباران سنگین اردوگاه النصیرات خبر داد.

وی بیان داشت: در ابتدا تصور می‌شد که خبر آزادی ۴ اسیر اسرائیلی در غزه فرصت خوبی برای نتانیاهو ایجاد کرده تا از حجم فشارهای داخلی مخالفان علیه خود بکاهد. اما این اتفاق نیفتاد. تنها دو روز پس از جنایت اسرائیل در النصیرات، استعفای دو عضو کابینه جنگ و یک عضو کابینه اصلی، رژیم صهیونیستی را در موقعیت آچمز قرار داده است. ژنرال بازنشسته و عضو مثلاً میانه‌روی کابینه جنگ رژیم یعنی بنی گانتس استعفا داد.

حجت الاسلام نریمانی گفت: نشست فوق‌العاده وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه دی- ۸ با حضور نمایندگان کشورهای ایران، ترکیه، مالزی، اندونزی، مصر، نیجریه، پاکستان و بنگلادش و با هدف موضع‌گیری واحد علیه رژیم صهیونیستی در استانبول برگزار شد.

وی اضافه کرد: ۸ کشور اسلامی شرکت‌کننده در نشست استانبول در بیانیه پایانی بر لزوم اتخاذ موضع مشترک در حمایت از فلسطین تأکید کردند. در بیانیه مشترک صادره که پس از برگزاری این نشست منتشر شد، آمده است: «خواستار آتش‌بس فوری، دائمی و بدون قید و شرط در غزه و پایان دادن به حملات (رژیم) اسرائیل به مردم فلسطین در غزه هستیم.» بنابراین، برونداد نشست‌هایی نظیر دی ۸ می‌تواند تقویت اجماع جهانی برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد و تشکیل کشور مستقل فلسطینی باشد.

امام جمعه تودشک شهرستان کوهپایه تصریح کرد: تنها یک روز پس از آغاز جنگ علیه غزه، حزب‌الله لبنان نیز در جبهه شمالی علیه رژیم صهیونیستی وارد جنگ شد. حزب‌الله در این جنگ به‌صورت کنترل‌شده و تدریجی عمل کرد. حزب‌الله از جنگی فراگیر و گسترده با رژیم صهیونیستی خودداری کرد زیرا از یک سوء دست خود را به طور کامل برای رژیم صهیونیستی رو نکرد و از سوی دیگر تل‌آویو را مجبور کرد که بخشی از تمرکز خود را بر جبهه شمال قرار دهد.


وی افزود: حزب‌الله با ساقط کردن پهپاد «هرمس ۹۰۰» رژیم صهیونیستی نشان داد که به فناوری‌های مدرن تسلیحاتی دسترسی دارد. پهپادهای «هرمس ۹۰۰» که در حقیقت نسخه ارتقایافته و مدرن‌تر پهپادهای «هرمس ۴۵۰» به شمار می‌روند، از جمله تجهیزات نظامی هستند که جزو افتخارات صنعت نظامی رژیم اشغالگر قدس محسوب می‌شوند.

حجت الاسلام نریمانی بیان داشت: مقاومت لبنان علاقه‌ای به آغاز جنگ گسترده در منطقه ندارد اما نتانیاهو، متحدان راستگرا و حتی نیروهای اپوزیسیون انگیزه زیادی برای بازکردن جبهه جدید درگیری در جنوب لبنان و عقب راندن حزب‌الله دارند. وعده نتانیاهو برای غافلگیرکردن حزب‌الله، افزایش تعداد رزمایش‌های نظامی- پشتیبانی و در عین حال تهدید جانی «سید مقاومت» توسط یوصی کوهن نشان‌دهنده برنامه‌ریزی تل‌آویو برای «ماجراجویی جدید» در منطقه شامات است. 

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #انتخابات #رئیس جمهور #مردم #ایران #جویا #رسانه
ما را دنبال کنید:
+