اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/12/15    کد خبر: 15727485   در دسته بندی استانها نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 4  دقیقه

توسط شبکه دامپزشکی شاهین شهر:

طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان

طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان

  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین‌شهر و میمه از طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا از اصفهان، جلسه طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی به منظور تشدید اقدامات نظارتی و با هدف حفظ سلامت مصرف کنندگان در تاریخ ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ با حضور کلیه کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان برگزارشد.


در این جلسه که در سالن اجتماعات شبکه دامپزشکی شهرستان صورت گرفت غلامرضا توکلی اظهار داشت: طرح تشدید نظارت بهداشتی از نوزدهم اسفندماه به صورت سراسری و با اعلان اداره کل دامپزشکی استان اصفهان به اجرا در خواهد آمد و تا بیست و دوم فروردین ماه پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه ادامه داد: در این طرح نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌ها، کارگاه‌های فرآوری و بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی، خودروهای ویژه حمل فرآورده خام دامی، رستوران‌ها، هتل‌ها، چلوکبابی‌ها و سایر اماکن شهرستان که از فرآورده‌های خام دامی برای طبخ غذا استفاده می‌شود، با هدف ارتقای بهداشت و سلامت عمومی به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: به این منظور تعداد یک اکیپ ثابت و یک اکیپ سیار کار بازرسی بهداشتی دامپزشکی از مراکز تولید، بسته‌بندی، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در شهرستان را انجام خواهند داد.

توکلی از اهداف اصلی این طرح را ارتقاء سطح بهداشت و ایجاد امنیت غذایی شهروندان بیان داشت و خاطر نشان کرد: سامانه اطلاع‌رسانی و پاسخگویی دامپزشکی ۱۵۱۲ در روزهای تعطیل عید نوروز و ماه مبارک رمضان آماده رسیدگی به گزارش‌های مربوطه در حوزه دامپزشکی در سطح شهرستان خواهد بود.

وی به همشهریان عزیز نیز توصیه اکید داشت: فرآوده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه نمایند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شاهین شهر و میمه با بیان اینکه بازرسان و ناظران بهداشتی با کوچکترین اقدام خلافی که مغایر با قانون و دستورالعمل‌های سازمانی باشد برخورد خواهند کرد، ادامه داد: سلامتی شهروندان و تامین غذای سالم وظیفه اصلی سازمان دامپزشکی کشور و به تبع آن ادارات کل و شبکه های دامپزشکی در شهرستانهاست.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #دامپزشکی #دام #تب #بیماری #اصفهان
ما را دنبال کنید:
+