اشتراک گذاری





نوشته شده در تاریخ: 1402/11/24    کد خبر: 15727448   در دسته بندی اقتصادی نوشته شده توسط نورالله جویا
زمان تقریبی مطالعه: 3  دقیقه

سخنگوی صنعت بازیافت واسقاط خودرو کشور:

سالانه باید ۶۵ هزار خودروی فرسوده در اصفهان از رده خارج شود

سالانه باید ۶۵ هزار خودروی فرسوده در اصفهان از رده خارج شود

  سخنگوی صنعت بازیافت و اسقاط خودرو فرسوده کشور گفت: ۱۳ مرکز اسقاط خودرو در اصفهان وجود دارد که باید سالانه ۶۵ هزار خودروی فرسوده را از رده خارج کند.

به گزارش پایگاه خبری صدای جویا به نقل از مهر جلال امینی فرد با تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: تعداد ۳.۵ میلیون انواع خودرو فرسوده در کشور داریم که با از رده خارج کردن این تعداد روزانه ۴۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی می‌شود که بدون شک اثر مثبتی در ناترازی سوخت مصرفی در کشور خواهد داشت.


وی افزود: در استان اصفهان در حال حاضر ۱۳ مرکز اسقاط فعال داریم که قادر خواهند بود در سال ۶۵ هزار را از رده خارج کند و برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی فراهم کنند.

سخنگوی صنعت بازیافت و اسقاط خودرو فرسوده کشور گفت: متأسفانه با عدم ابلاغ آئین نامه از رده خارج شدن خودروهای فرسوده تنها ۱۰ درصد این ظرفیت در حال انجام است به همین خاطر از دولت سیزدهم انتظار داریم که هر چه سریع نسبت به ابلاغ آئین نامه اقدام کنند..

وی تصریح کرد: خودروهای سواری از مدل ۱۳۸۷ به قبل و خودروهای سنگین از ۱۳۷۷ به قبل و موتور سیکلت از ۹۶ به قبل هم اکنون قابل اسقاط هستند و طرح جایگزین در ۱۴۰۳ طبق برنامه ریزی های صورت گرفته انجام می‌شود.

امینی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ میلیون موتور سیکلت در سراسر کشور داریم که نزدیک به ۸۰ درصد آنها فرسوده است، خاطرنشان کرد: نزدیک به ۴۰۰ هزار دستگاه تاکسی در کشور وجود دارد که ۱۹۰ هزار دستگاه آن فرسوده است که باید دولت و مجلس هر چه سریع جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل اقدام نمایند.

مرتبط با جغرافیای اصفهان با کلید # #خودرو #اسقاط #ماشین #فرسوده #مردم #ایران #جویا #اصفهان
ما را دنبال کنید:
+